Yksi vai kaksi peittoa parisänkyyn.
Kommentit (48)
Mä haluan aina oman peiton. Inhottavaa jos vaikka hotellissa on tuplapeitto.
Jos siinä nukkuu kaksi ihmistä, niin sitten ehdottomasti kaksi. Kaikin puolin helpompaa ja käytännöllisempää, jo ihan lakanoiden vaihtoakin ajatellen.
Mieheni mielestä yksi, omasta mielestäni kaksi, että miten sen nyt ottaa :)
Yksi on siitä parempi, että voit pedata sängyn siistiksi ilman päiväpeittoa.
Meillä on yksi iso peitto, tosin minulla oli aikanaan sinkkunakin se sama yksi iso peitto, ja sama 120cm sänkykin missä nyt on nukuttu kahdestaan jo vuosia. :D
Omat peitot ehdottomasti jo pierujen takia ja siksi ettei toinen varasta koko peittoa.
Kaksi. Aikaisemmin oli yksi, mutta mies kiskoi sen yön aikana kokonaan itselleen. Lisäksi en tykännyt pestä, kuivattaa ja viikata niitä hehtaarikokoisia lakanoita. Peittokin vähän siinä ja siinä, että mahtui koneeseen.
Omat peitot. Kääriydyn peittooni kuin burrito, ettei mies pääse tuikkaamaan.
Molemmille omat. Meillä oli aluksi yhteinen, mutta se sai nopeasti huutia. Lakanoitakin löytyy helpommin yhden hengen peitoille. Kivoja kuoseja siis :D
Meillä yksi on ollut aina yksi leveä peitto. Yhdessä on oltu 26 vuotta. Tai no, ihan ekana vuonna se taisi olla yhden hengen peitto :)
Ikinä ei ole ollut peitonvaltaksessa mitään ongelmaa, lämpiminä on pysytty.
Erilliset peitot, olemme molemmat kovia pyörimään sängyssä unissamme. Kaupoissa on niitä paljon parempi valikoima ja ovat helpompia pestä ja käsitellä.
Silloin tällöin käymme vierailemassa toistemme peittojen alla ja usein yksi asia johtaa toiseen ;)
Nukutaan kotona kahdella, mutta ulkomaanreissulla hotellin iso peitto oli tosi ihana! Vähän jäi mulla unelmointiasteelle tuo, sillä näin opiskelijoina ei ole kuitenkaan tuosta noin vaan varaa ostaa hyvää peittoa + siihen heti pussilakanoita. Kahdellakin ollaan kyllä tähän asti pärjätty.
Kaksi peittoa. On käytännöllinen ja mukava, lisäksi mies nukkuu ohuemmalla peitolla kuin minä, joten yksi peitto olisi siinäkin mielessä hankala. Nukutaan aika paljon erillään toisistamme, vaikkakin yhteisessä sängyssä, koska miehelle tulee niin helposti kuuma. En muista, nukuttiinko me suhteen alussakaan missään lusikassa. Ei siinä asennossa ainakaan hyvin pysty nukkumaan, kun ei voi kääntyillä ym. Lisäksi mies kuorsaa.
Joskus jossain hotellissa on ollu tuplapeitto. Onhan se romanttinen, ellei iske taas se lämmönsäätelyongelma.
Kaksi, tykkään kietoutua peittoon. Miehen vanhemmilla on yksi iso peitto ja ilmeisesti jotkut sen puolen suvusta luulevat, että meillä on myös yksi iso ja saamme siksi välillä lahjaksi pussilakanasettejä parisängynpeitoon. Käytän niitä petarin lakanana (meillä on siis yksi iso petari), petari on helppo sujauttaa sinne sisään eikä lakanaa saa potkittua yön aikana pois. Kätevää 👍
Ei meillä tulisi kahdella peitolla nukkumisesta kuin ongelmia, kun tulisi kokoajan rakoja peittoihin mistä tulisi kylmää jne, siksi on yksi iso peitto. Nukutaan aina toisissamme kiinni, en osaisi edes nukkua muuten. Näin menty jo vuosia.
Kaksi. Meillä mies on vilukissa, joka vetää peiton korviin, minä kuumakalle, joka myttää sen vyötärön alapuolelle. Kaksi vuotta kestettiin tuplapeiton kanssa, luovuttamisen jälkeen molempien unenlaatu parani huomattavasti.
Meillä on kahdeksan peittoa parisängyssä. Minulla on yksi puuvillapeitto alla, paksu untuvapeitto sen päällä ja kaksi ohuempaa untuvapeittoa päälläni. Miehellä peitot ovat epämääräisessä kasassa, jonka päällä hän nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä tulisi kahdella peitolla nukkumisesta kuin ongelmia, kun tulisi kokoajan rakoja peittoihin mistä tulisi kylmää jne, siksi on yksi iso peitto. Nukutaan aina toisissamme kiinni, en osaisi edes nukkua muuten. Näin menty jo vuosia.
Sama meilläkin. Meillä oli ensin kotona yksi iso ja mökillä kaksi normaalia. Aika äkkiä todettiin, että mökillekin on saatava iso tai muuten palelee.
Maku- ja tottumuskysymys. Ei sitö tiedö kumpi on parempi ennen kuin kokeilee.
Se on ihan makuasia.