Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mun miestäni vaivaa?

Vierailija
25.09.2016 |

Hän on alituisesti pahantuulinen ja jotenkin synkkä, vaikka ulkopuolisille teeskentelee hauskaa miestä iloinen hymy kasvoillaan. Kotona olen hänen roskakorinsa ja minulle hän haistattelee, kiroilee ja haukkuu todella ilkeillä nimityksillä kymmeniä kertoja päivässä sekä on todella lyhytpinnainen ja välillä jahtaa mua nyrkit pystyssä tai uhkailee tuhota tavarani ollessani poissa kotoa jne.

Opiskeluissaan ja työssään hän on menestynyt erinomaisesti sekä osaa hoitaa sen puolen hyvin sekä on varakas, mutta erittäin pihi. Hän ei silti ole kuitenkaan aidosti kiinnostunut oikein mistään muusta kuin rahasta ja statuksesta sekä vallasta. Häntä ei aidosti kiinnosta opiskelemansa alat lainkaan, vaan hän on vain "suorittanut" sisulla ne opintonsa. Olemme olleet yhdessä yli kuusi vuotta ja edelleenkin jaamme kaikki kauppalaskut ja ostokset euron tarkkuudella puoliksi ja pidämme kirjaa em. summista.

Hän jollain tasolla vihaa minua sekä ei vaikuta oikeasti kovon kiinnostuneelta naisista - ei spontaanisti katsele tv:ssä tai ulkona nättejä naisia edes vahingossa - ei siis edes yleensä huomaa naisia mitenkään. Miehet ja nuoret pariskunnat hän sen sijaan bongaa heti ja arvioi ko. henkilöiden viehättävyyttä sekä vertailee itseään näkemiinsä miehiin. Naisia hän tavallaan jopa halveksii ja pitää "palvelijoina" tai välttämättömänä pahana.

Mun mies on jotenkin mysteeri edelleen. Hän on jatkuvasti pahantuulinen ja ilkeä minua kohtaan. Hän ei pidä lupauksiaan sekä valehtelee, mutta ei hän petäkään, kun ei häntä kiinnosta naiset tai romantiikkakaan. Läheisyyttä hän inhoaa ja kaihtaa. Hän ei kerro tunteistaan ja aivan kuin hänellä ei olisi muuta tunnetta kuin viha, velvollisuudentunto ja ahneus sekä vallanhimo. Ainoastaan konsolipelit kiinnostavat häntä vapaa-ajalla ja niitä hän voi pelata tuntikaudet (kaikki illat töiden jälkeen). Arvon palstapsykologit ja keittiöpsykologit: mikä mun miestä vaivaa? Miksi hän on tuollainen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi, mutta toivon tosissani että kaikki järjestyy. Kannattaa valmistella ero huolella ja varmuuden vuoksi pedata joku pako/turvapaikka sulle ja lapsille. Erossa kaikki tulee kärjistymään entisestään mutta tuntuisisiötä että se on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
22/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin hän on lain edessä oikeustoimikelpoinen ja hänellä on samanlainen oikeus lastensa kanssa ajan viettämiseen kuin minullakin. Kieltämättä pelkään lastemme puolesta, sillä olen nähnyt ikäviä merkkejä jo nyt. Mies mm. suosii toista lasta ja toinen on aina kaikkeen syntipukki. Jos vaikka se hänen suosikkinsa sotkisi jotain, niin se "syntipukki" saa siitä moitteet jne.

Ja kun lapset ovat isänsä hoidossa, niin mies monesti vain pelaa ja lapset ovat valvomatta. Ja jos lapset sitten sotkevat jotain, niin se sama aina saa ne moitteet, vaikka se suosikkilapsi olisi tehnyt ko. kepposen jne. Ja mies enenevässä määrin on alkanut olla tosi ilkeä suustaan ja uhitteleva myös muille kuin mulle. Mua inhottaa ja pelottaa koko tilanne. Jos kertoisin noista ulkopuolisille, niin mies tietenkin kostaa ankarimman kautta sille "vasikoijalle" eli minulle.

Kuulemma narsisteille on tyypillistä pitää juuri yhtä lasta "kultaisena lapsena" ja toista syntipukkina. Mutta siis en väitä mieheni olevan sinänsä narsistikaan (haluan vältellä moista muoti-ilmaisua, vaan kiinnostaa se ihan oikea syy miehen käytökseen).

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies ollut väkivaltainen sinua tai lapsia kohtaan? Siis fyysisesti? Henkistä väkivaltaa selvästi harjoittaa koko ajan.

Vierailija
24/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP rakas, miehesi tarvitsee ulkopuolista apua. :( Kauhee tuo hänen lapsuus, aivan järkyttävää. Hän tarvitsee ja varmasti jossain kaukana sisimmässään haluaa apua, vaikkei sitä myönnäkään.

Outoa on juuri se, että hän kiistää kaiken ikävän, vaikka hänen vanhempansa itse ovat kertoneet noista asioista. Ja ne arvet ovat kysymysmerkki. Mies myös vähättelee väkivaltaa ja pitää sitä normaalina ja tavallisena toimintamallina. Miehen mielestä hänellä on oikeus lyödä, jos se häntä huvittaa. Silti uhrina en saisi edes kiljaista kivusta lyöntihetkellä tai jos itken hysteerisenä sen lyömisen jälkeen, niin olen nolo luuseri, jonka pitäisi pysyä hiljaa. Kuulemma on mun syy sellaisessa tilanteessa, jos poliisi tulee, kun itken. :( Vaikka siis mies olisi ensin lyönyt tai loukannut ilkeästi tai uhkaillut. Niin on uhrin syy, kun se pakenee, itkee tai huutaa paetessaan vaikka liian kovalla äänellä "älä" tai "lopeta". t. Ap

Vierailija
25/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ettet ole provo, kun on niin kliseinen esimerkki protopsykopaatista. Thomas Sheridan joko kotisivultaan tai youtubesta.

Vierailija
26/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jpku naapuri on soittanut jo kahdesti poliisit ja olemme viranomaisten avun piirissä. Tosin mies ei oikein näytä myöntävän tekojaan siltikään kuin vain osittain. Saa nähdä, miten tilanne etenee. Haluaisin kyllä itse muuttaa lasten kanssa muualle mahdollisimman pian. T. Ap

Vierailija
27/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko ettet ole provo, kun on niin kliseinen esimerkki protopsykopaatista. Thomas Sheridan joko kotisivultaan tai youtubesta.

Miksi jaksaisin nähdä näin paljon aikaa kirjoittelulle ihan vain provon vuoksi? Olen itsekin epäillyt psykopaattistakin persoonallisuudenpoikkeamaa, mutta on aina vähän liian helppo huudella sellaisia, joten yritän miettiä asiaa avoimesti.

Tosiaan mieheltä jotenkin osittain puuttuu omatunto, empatiakyky on heikko ja hän ei ole pahoillaan pahoista teoistaan aidosti, vaan aina vierittää syyn muiden niskoille lähes patologisella tavalla sekä valehtelee huvikseen, jos se häntä auttaa. Hän on jotenkin sisältä täynnä vihaa ja muuten elelee täysin opportunistisesti kuitenkin rahan ja vallan halu mielessään, sillä saa niistä jotain turvaa ja mielihyvää. Mutta kiinnostaa just tietää, miltä mieheni kuulostaa muiden mielestä, sillä itse voin olla turhan sokea tilanteille. Ok, jos hän sitten muidenkin mielestä kuulostaisi vaikka psykopaatilta tai narsistilta tms., niin se auttaisi selviytymään erosta hänen kanssaan. Toisaalta voihan hän "vain" olla ilkeäkin ja itsekäs. En nimittäin ole itse mikään psykologi. T. Ap

Vierailija
28/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi miehen äiti on jotenkin "epäsosiaalinen tapaus" siis sillä tavalla, että häneltä myös puuttuu empatiakyky ja hänen äitinsä aidosti pitää hölmöinä ja jopa tyhminä ihmisiä, jotka ovat liian rehellisiä, kohteliaita tai tunteellisia jne. Miehen äiti on myös jotenkin kivikasvoinen ja hänellä on lähes tyhjä katse. Myös miehen täti on kuulemma todella yksioikoinen, kylmäkiskoinen ja julma, vaikka osaa käyttäytyä miellyttävästikin.

Veikkaan, että se kylmyys (psykopaattiset piirteet?) on periytynyt tai omaksuttu osittain häneltä, vaikka miehen äiti ei sinänsä lainkaan ole mikään älyllinen tai charmantti tapaus muuten. Nimittäin vaikka miehen isä on väkivaltainen ja äkkipikainen, niin appeni on silti jotenkin armollinen ja lempeäkin, minkä huomaa joistakin kommenteista sekä siitä, miten suhtautuu esim. lemmikkieläimiin ja muihin ihmisiin. Vaikka siis appi on vanhakantainen ja ehkä äkkiväärä, niin hän on "tervepäinen" silti, mutta anoppi on oikeasti hieman outo. Mm. hänellä ei ole lainkaan tuttavia tai ystäviä, vaikka he ovat asuneet samassa paikassa vuosikymmenet ja hän ei kuulemma koskaan edes tervehdi naapureitaankaan ja vain naurahtaa, kun sitä lähipiiri ihmettelee. Häntä ei vain vaivaa mikään, eikä harmita, että tuli nyt käyttäydyttyä tökerösti. T. Ap

Vierailija
29/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt niin, että sun miehesi on kasvatettu päin vittua, ihan sama, onko hän sen vuoksi narsisti tai psyko. Hän on vaarallinen sulle ja lapsille, joten ei muuta kuin ero vireille. Kyllä lastenvalvojs osaa auttaa tapaamisriidoissa yms. Alat vain pedata turvapaikkaa sulle ja lapsille. Sun ei tarvitse ymmärtää miehestä muuta, kuin että hänellä on henkinen vaurio, jota et pysty yksin parantamaan. Eikä sun tarvikaan, jos mies ei itse pysty myöntämään. Älä usko, mitä se sanoo heikkoudesta, viranomaisilla on kokemusta kaiken maailman vaimonhakkaajista. Teet palveluksen lapsillesi, jos viet heidät pois niin pian kuin mahdollista. Muuten täällä itkee 20 vuoden päästä seuraava puolisonsa oikkuja.

Vierailija
30/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on vaan juntti. Ehkä otti sinut sen takia, että ei saanut parempaakaan. Tai sitten olit tarpeeksi hyvännäköinen ja olet hyvä kotiapulainen, mutta ei pidä sinua vertaisenaan eikä kaipaa henkistä yhteyttä ja romantiikkaa. Jostain syystä sinulla ei ole ollut rima kauhean korkealla. Ensimmäinen suhteesi?