Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mun miestäni vaivaa?

Vierailija
25.09.2016 |

Hän on alituisesti pahantuulinen ja jotenkin synkkä, vaikka ulkopuolisille teeskentelee hauskaa miestä iloinen hymy kasvoillaan. Kotona olen hänen roskakorinsa ja minulle hän haistattelee, kiroilee ja haukkuu todella ilkeillä nimityksillä kymmeniä kertoja päivässä sekä on todella lyhytpinnainen ja välillä jahtaa mua nyrkit pystyssä tai uhkailee tuhota tavarani ollessani poissa kotoa jne.

Opiskeluissaan ja työssään hän on menestynyt erinomaisesti sekä osaa hoitaa sen puolen hyvin sekä on varakas, mutta erittäin pihi. Hän ei silti ole kuitenkaan aidosti kiinnostunut oikein mistään muusta kuin rahasta ja statuksesta sekä vallasta. Häntä ei aidosti kiinnosta opiskelemansa alat lainkaan, vaan hän on vain "suorittanut" sisulla ne opintonsa. Olemme olleet yhdessä yli kuusi vuotta ja edelleenkin jaamme kaikki kauppalaskut ja ostokset euron tarkkuudella puoliksi ja pidämme kirjaa em. summista.

Hän jollain tasolla vihaa minua sekä ei vaikuta oikeasti kovon kiinnostuneelta naisista - ei spontaanisti katsele tv:ssä tai ulkona nättejä naisia edes vahingossa - ei siis edes yleensä huomaa naisia mitenkään. Miehet ja nuoret pariskunnat hän sen sijaan bongaa heti ja arvioi ko. henkilöiden viehättävyyttä sekä vertailee itseään näkemiinsä miehiin. Naisia hän tavallaan jopa halveksii ja pitää "palvelijoina" tai välttämättömänä pahana.

Mun mies on jotenkin mysteeri edelleen. Hän on jatkuvasti pahantuulinen ja ilkeä minua kohtaan. Hän ei pidä lupauksiaan sekä valehtelee, mutta ei hän petäkään, kun ei häntä kiinnosta naiset tai romantiikkakaan. Läheisyyttä hän inhoaa ja kaihtaa. Hän ei kerro tunteistaan ja aivan kuin hänellä ei olisi muuta tunnetta kuin viha, velvollisuudentunto ja ahneus sekä vallanhimo. Ainoastaan konsolipelit kiinnostavat häntä vapaa-ajalla ja niitä hän voi pelata tuntikaudet (kaikki illat töiden jälkeen). Arvon palstapsykologit ja keittiöpsykologit: mikä mun miestä vaivaa? Miksi hän on tuollainen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap

Vierailija
2/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin hän olisi vain joku robotti tai ihmisen näköinen kuori. Hän on jotenkin aivan jääkylmä tunteiden osalta. Hän kyllä osaa esittää mukavaa miestä, mutta jonkin ajan kuluttua huomasin, että häneen ei oikeastaan saa mitään aitoa kontaktia, eikä hän oikeasti rakasta minua lainkaan. Mutta aivan kuin hän ei rakastaisi ketään muutakaan. Hän ikäänkuin vain suorittaa elämää ja nauttii hetkellisistä kivoista tilanteista. Mutta aivan kuin häntä ei edes olisi olemassa, kun siis hän vain teeskentelee suurimman osan ajasta ja kun teeskentely loppuu, niin hän on todella vihainen ja ilkeä sekä äkkipikainen, konsolipeleihinsä uppoutunut zombi. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuosta toisesta ketjusta tuli mieleeni, että hän on jotenkin oudon metsäläinen, eikä osaa peruskäytöstapoja ainakaan lähimpien ihmisten parissa. Hän piereskelee, röyhtäilee ja käy vessassa ovi avoinna sekä pyytää katsomaan tuotoksiaan ym. En ole koskaan aiemmin elämässäni vastaavanlaista tavannut!

Kiitosta ja anteeksipyyntöäkään ei osaa sekä syyttää kaikista omista virheistään välittömästi muita ihmisiä. Hän peseytyy normaalisti harvoin ja käyttäytyy itsekkäästi. Hän syö siten, että ahmii ruoat nopeasti lysyssä istuen kyynärpäät pöydällä, eikä osaa keskustella mitään samanaikaisesti tai jos sanoo jotain, niin puhuu ruoka suussa.

Tiedän, että nuo ovat pääosin kasvatuksen tulosta, sillä hänen vanhempansa ovat noissa asioissa vielä huomattavasti pahempia (hänen vanhemmillaan, varsinkaan äidillään, ei ole minkäänlaisia käytöstapoja). :( t. Ap

Vierailija
4/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeelp...mua oikeasti kiinnostaisi tietää ja tämä ei ole provo. Se auttaisi mua jotenkin jäsentelemään tätä tilannettani ja mahdollista eroani. T. Ap

Vierailija
5/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen ihmisen kanssa?

Vierailija
6/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti yritän olla kiltti ja lempeä häntä kohtaan sekä keventää jotenkin tunnelmaa, mutta hän vastaa siihen vain katsomalla ohitseni tai näyttämällä vihaista naamaa tai sanoo, että "painu v*ttuun siitä!". Mä en osaa lukea hänen ajatuksiaan, sillä hän suuttuu melkein kaikesta ja kaikessa vain pitäisi myötäillä hänen oikkujaan ja silti hän on alituisen tyytymätön. T. Ap

Vierailija
7/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska meillä on kaksi pientä lasta. :( Muuten olisin jo eronnut. t. Ap

Vierailija
8/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mikä sitä vaivaa? Luonnevikaisuus. Helvettiäkös tuhlaat elämäsi tuollaisen sian kanssa. Lähde vaan menemään.

Vierailija
9/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Paremmin ne lapset nyt sopeutuisi muutokseen.

Vierailija
10/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tai muu mielenterveyden ongelma

Vierailija
11/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmasti hyvin epävarma omasta kyvykkyydestään ja statuksestaan ja purkaa sitä epävarmuuttaan sinuun.

Miehen pitäisi auttaa itse itseään.

Kauhea tilanne sinulla, en oikein edes osaa neuvoa mutta kovasti voimia ja sympatiani. :/

Vierailija
12/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta kultakimpaleesta kannattaa pitää kiinni!

Vierailija
13/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen lapsuudenkotinsa on ollut erittäin väkivaltainen ja epätasa-arvoinen. Hänen äitinsä on ollut suunnilleen palvelijan asemassa ja hänen isänsä väkivaltainen päällepäsmäri. Toisaalta hänen äitinsäkin on ilmeisesti ollut väkivaltainen, joten mieheni on pienestä pitäen nähnyt todennäköisesti hirveitä tilanteita, kun hänen molemmat vanhempansa ovat kuulemma ottaneet yhteen fyysisesti, tosin siten, että hänen äitinsä menetti hampaansa ja tukkoja hiuksistaan jne. sekä kasvot muistuttavat hieman nyrkkeilijän naamaa (mm. litteä, jotenkin murtuneen näköinen nenä).

Miehellä on pari outoa traumaa muistuttavaa pakkomiellettä, mutta hän ei myönnä, että ne liittyisivät hänen lapsuuteensa jotenkin. Mieheni siis kiistää kaiken, mutta olen muuta kautta kuullut, että heillä on ollut vakavia pahoinpitelyitä, joita on aina vain hyssytelty. Myös miehelläni on arpia päänahassa sekä hiuksia kuulemma "aina" puuttunut päälaelta yhdestä kohdasta (yhdessäolomme aikana ei tuo puolikalju läiskä ole ainakaan laajentunutkaan). Lisäksi hänellä on kuulemma "aina" ollut jotenkin huonompi näkö toisessa silmässä (näkökenttä on puutteellinen).

Mä jotenkin epäilen, että mieheni on itsekin joutunut lapsena pahoinpitelyn tai kaltoinkohtelun kohteeksi, vaikka kiistääkin kaiken. :/ Nimittäin hän ei ole koskaan käyttänyt alkoholia tai viettänyt "villiä" nuoruutta (kännitoilailuja ym.). Silti hänessä on oudoissa paikoissa arpia. Lapsena hänellä oli todella vihainen, poissaoleva ilme valokuvissa noin kaksivuotiaasta alkaen. En ole koskaan nähnyt edes netissä sellaisia kuvia lapsista...siis hän on täynnä vihaa niissä kuvissa, mutta on kuitenkin vakavin ilmein ja poissaoleva katse silmissään. Mitä ihmettä? :(

Ok, mieheni todennäköisesti on jotenkin vaurioitunut persoonaltaan, mutta kiinnostaisi silti tietää, mihin nuo merkit viittaisivat tarkemmin. T. Ap

Vierailija
14/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta kultakimpaleesta kannattaa pitää kiinni!

Ero on siis vireillä, mutta pelkään miestäni. Haluaisin tajuta, mikä häntä vaivaa, jotta selviäisin edes jotenkin ehjin nahoin erosta. Mieheni ei pelkää käyttää väkivaltaa tai tuhota tavaroitani jne. Hän on potentiaalisesti todella julma ja tunteettomuutensa vuoksi vaarallinen sille päälle sattuessaan. Haluaisin vain pois lasten kanssa ilman mitään dramatiikkaa. Tosin mies on jo vaatinut, että lasten täytyy olla osan kuukaudesta aina hänen luonaan hänen kanssaan keskenään - sille en voi mitään valitettavasti. T. Ap

Vierailija
15/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsehän sinä vastasit omaan kysymykseesi: hän toistaa kotoa saamaansa mallia. Siksi.

Vierailija
16/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ulkoisesti hän on fiksun ja filmaattisen oloinen ensitapaamisella. Ei hänestä arvaisi sitä pimeää puolta. Itseltäni meni monta kuukautta, ennen kuin sellaista alkoi paljastua. Hän on sinänsä älykäs, joten osaa peittää sen sekä manipuloida läheisiään. Osittain juuri siksi hänestä on erityisen vaikeaa päästä eroon. T. Ap

Vierailija
17/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa sanoa kumpi teistä tarvitsisi enemmän hoitoa ja lääkitystä, ehkä menee aika tasan puoliksi. Mutta jos olet mieheesi niin sitoutunut, niin ehkä elämä jatkuu ilman lääkitystäkin teillä molemmilla. Lapsista tulee varmasti myös lääkefirmojen vakituisia isoja asiakkaita, kyllä joku kiittää siis ja on tyytyväinen tilanteeseenne. Onnea matkaan!

Vierailija
18/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla ihana isukki niille lapsillensa..

Vierailija
19/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP rakas, miehesi tarvitsee ulkopuolista apua. :( Kauhee tuo hänen lapsuus, aivan järkyttävää. Hän tarvitsee ja varmasti jossain kaukana sisimmässään haluaa apua, vaikkei sitä myönnäkään.

Vierailija
20/30 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itsehän sinä vastasit omaan kysymykseesi: hän toistaa kotoa saamaansa mallia. Siksi.

Totta. Mutta onko se jättänyt pysyvät vauriot esim. persoonallisuuteen ja mitä ne vauriot ovat? Miten mä saisin häneen yhteyden vai pitääkö mun vain lähteä pois ja minimoida kontaktit sen jälkeen?

Mä haluaisin saada kontaktin ja saada hänet tajuamaan noita asioita. Mä haluaisin, että huoltajuuskysymykset sujuisivat fiksusti eron jälkeen ja mun ei tarvitsisi enää pelätä lasten tai itseni puolesta. Aikuisella ihmisellä on lapsuudestaan huolimatta vapaa tahto.

Jos tietäisin sen, mikä häntä vaivaa, niin osaisin jotenkin lähestyä häntä oikein. Nyt hän on kuin joku luonnehäiriöinen koira, joka heti puree käden verille, jos yrittäisi mennä lähemmäksi tai vaikka silittää. Mä en vain saa häneen mitään oikeaa yhteyttä, kun hän vain teeskentelee ja esittää tai sitten raivoaa koko ajan. :( Ja ne raivarit tulevat monesti ihan yllättäen ja ihan mitättömästä syystä. Ja toisaalta hän valehtelee jatkuvasti, eikä pidä lupauksiaaan yleensä lainkaan. Sanansa tai lupausten pitäminen on hänelle sanahelinää. t. Ap