Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin alkoi tämäkin syksy! Jo kolmas tautiputki päällä!

Vierailija
25.09.2016 |

Tosi ärsyttävää!
Ensin keskimmäinen, 2lk, sai vatsataudin, joka siirtyi pikkusiarukseen. Jouduin olemaan kipeitälapsia hoitamassa yhteensä viikon pois töistä. Kerkesin olemaan4 päivää tämän jälkeen töissä kun kuume nousi kesken päivän. Sain flunssan joka pakotti petiin kolmeksi päiväksi. Menin puolikuntoisena töihin ja sain keuhkoputkentulehduksen. Lääkäri kirjoitti viikon sairaslomaa. Vahingosta viisastuneena olin petin pohjalla koko viikon. Esikoinen sai saman flunssan, mutta hän 11 - vuotiaana osasi jo sairastaa yksin kotona. Hänen kuumeensa ei vaan laskenut, joten vein pojan lääkäriin. Diagnoosina angiina. Jäin kahdeksi päiväksi hoitamaan häntä omalla kustannuksellani. Nyt nuorin sai päiväkodista vesirokon. Jään hänen kanssa taas potemaan.
Eikö tämä ikinä lopu??
Olen ollut elokuun alusta töissä yhteensä kolme kokonaista viikkoa, loput onkin sitten omaa saikkua tai lasten.
Kohtalotovereita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit, kihomadot ja syyhy odottavat nurkan takana. Sesonkiaika alkaa marraskuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans flunssaa flunssan perään. Korvatulehdukset ja muut toki aina niiden välissä.

On tää syksy aina yhtä nautintoa...

Minä pidän kipeät muksut kotona ja mulla ei riitä ymmärrys näille, jotka ei viitsi yhtään tarkemmin katsoa vuotaako sen janica-petterin nenä vai ei ennen kuin tuikkaa sen kouluun, päiväkotiin vai perhekerhoon...

Vierailija
4/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on ollut yskää koko syksyn.

Vierailija
5/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans flunssaa flunssan perään. Korvatulehdukset ja muut toki aina niiden välissä.

Minä pidän kipeät muksut kotona ja mulla ei riitä ymmärrys näille, jotka ei viitsi yhtään tarkemmin katsoa vuotaako sen janica-petterin nenä vai ei ennen kuin tuikkaa sen kouluun, päiväkotiin vai perhekerhoon...

Flunssa ja oksennustauti on tartuttavimmillaan juuri siinä ihan alussa. Ja usein nuo tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta kesken koulu-ja työpäivän. Siinä se sitten on jo tarttunut muutamaan. Entero ja vesirokko tarttuu ennen mitään näppylöitä tai oireita. Mut joo, ei mullakaan riitä ymmärrys jos lapsi viedään selvästi sairaana hoitoon, koska vanhempien on mukamaste ihan pakko mennä töihin. Todella itsekästä ja ilkeää lapselle.

Ap, meillä oli viime viikolla flunssa ja nyt oksennustauti, viikko välissä. Ja koulussa jyllää täit. Mun kaikki harrastukset ja työt peruttu, harmittaa. Viimeisenä olen nyt pystyssä tässä perheessä, mutta kohta varmaan lentää oksu. Ei siltä voi oikein välttyä, kun se leviää niin helposti ilmasta.

Vierailija
6/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä raukkoja, olettepa te olette "vastaanottavaisia"! Toivottavasti myös isä osallistuu sairaiden lastensa (ja vaimonsa) hoitoon.

Onko tämä teillä tyypillistä loppukesästä ja syksyllä? Kaiken mailman tautiputkia on meilläkin koettu, mutta yleensä vasta talvella. Olen aina, ehkä lapsellisesti, ajatellut, että kesällä tankataan vastustuskykyä ja sitä riittää moneksi kuukaudeksi. Antibiootteja on meillä aina syöty todella vähän, sekä lapset että aikuiset. Monet tavalliset tulehdukset paranevat ihan kotikonsteilla ja viruksiinhan antibiootit eivät pure ollenkaan. Silti niitä määrätään. Ylihygienisyys vähentää myös vastustuskykyä. 

Lohduttaudu sillä, että pian lapset ovat jo sen ikäisiä, että ihan jokainen maailmalta tuotu pöpö ei aiheuta puoli perhettä kaatavaa kierrettä. 

Tsemppiä! Ehkä te olette poteneet kaikki taudit nyt keskitetysti ja olette terveitä vuoden! :)

Vierailija
7/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinhuoltaja? Missä isä?

Vierailija
8/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Voi teitä raukkoja, olettepa te olette "vastaanottavaisia"! Toivottavasti myös isä osallistuu sairaiden lastensa (ja vaimonsa) hoitoon.

Onko tämä teillä tyypillistä loppukesästä ja syksyllä? Kaiken mailman tautiputkia on meilläkin koettu, mutta yleensä vasta talvella. Olen aina, ehkä lapsellisesti, ajatellut, että kesällä tankataan vastustuskykyä ja sitä riittää moneksi kuukaudeksi. Antibiootteja on meillä aina syöty todella vähän, sekä lapset että aikuiset. Monet tavalliset tulehdukset paranevat ihan kotikonsteilla ja viruksiinhan antibiootit eivät pure ollenkaan. Silti niitä määrätään. Ylihygienisyys vähentää myös vastustuskykyä. 

Lohduttaudu sillä, että pian lapset ovat jo sen ikäisiä, että ihan jokainen maailmalta tuotu pöpö ei aiheuta puoli perhettä kaatavaa kierrettä. 

Tsemppiä! Ehkä te olette poteneet kaikki taudit nyt keskitetysti ja olette terveitä vuoden! :)

Tätä minäkin toivon!

Olen yksinhuoltaja, joten valitettavasti miehestä ei ole apua. Isovanhemmalla taas on rankat syöpähoidot juuri loppumaisillaan. Sinne meidän kipeillä lapsilla ei ole mitään asiaa..

Alkusyksy tuntuu olevan vähän joka paikassa se infektioriskin aika. Kesän jälkeen taas paljon lapsia kokoontuu yhteen ryhmään/luokkaan.

Ap

Ap

Vierailija
9/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksinhuoltaja? Missä isä?

Virallisesti kai leski.

Ap

Vierailija
10/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa on tarjolla enterorokkoa, oksennustautia, kihomatoja ja täitä tällä hetkellä.

Vierailija
11/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täit, kihomadot ja syyhy odottavat nurkan takana. Sesonkiaika alkaa marraskuussa.

Tosiaan! Olinkin melkein jo unohtanut. Joululoma onkin meillä aina perinteisesti pesty päitä ja pakastettu kaikkea mikä irti lähtee.

😂

Ap

Vierailija
12/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssa ja oksennustauti on tartuttavimmillaan juuri siinä ihan alussa. Ja usein nuo tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta kesken koulu-ja työpäivän. Siinä se sitten on jo tarttunut muutamaan. Entero ja vesirokko tarttuu ennen mitään näppylöitä tai oireita. Mut joo, ei mullakaan riitä ymmärrys jos lapsi viedään selvästi sairaana hoitoon, koska vanhempien on mukamaste ihan pakko mennä töihin. Todella itsekästä ja ilkeää lapselle.

Ap, meillä oli viime viikolla flunssa ja nyt oksennustauti, viikko välissä. Ja koulussa jyllää täit. Mun kaikki harrastukset ja työt peruttu, harmittaa. Viimeisenä olen nyt pystyssä tässä perheessä, mutta kohta varmaan lentää oksu. Ei siltä voi oikein välttyä, kun se leviää niin helposti ilmasta.

Ehkä, mutta näitäkin on nähty, että päiväkodin eteisessä niistetään vielä vähän salaa ja supistaan lapselle, että yritä pitää nuha siellä nenän sisässä edes päikkäreihin asti. Tai yksikin tapaus oli aamulla vaan laittanut lapselleen supon ja vienyt päiväkotiin, oli paljastunut kun vaipasta löytyi osittain sulanut suppo ja lapsi muuttunut kuumeiseksi ja selitti vain, että "luuli" lapsen tekevän hampaita ja on siksi kärttyisä...

Varmasti osa taudeista tarttuu ennen kuin tartuttaja oireilee itse, mutta on näitä vastuuttomia vanhempiakin nähty. Sahaavat vain oksaa kaikkien alta kun tautien kiertäessä he eivät ole ainoat vanhemmat, jotka joutuvat olemaan poissa töistä...

Vierailija
13/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla ikinä kipeitä kun syödään terveellisesti ja liikutaan koko perhe.

Vierailija
14/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös että minkälaiset näiden sairastelevien perheiden ruokailu-, liikunta- ja hygieniatottumukset oikein ovat. Onko nämä nyt sitten niitä perheitä joissa neljä henkeä ruokitaan 300 €:lla kuussa, ja säästetään pesemällä käsipyyhkeet 40-asteessa?

Vierailija
15/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös että minkälaiset näiden sairastelevien perheiden ruokailu-, liikunta- ja hygieniatottumukset oikein ovat. Onko nämä nyt sitten niitä perheitä joissa neljä henkeä ruokitaan 300 €:lla kuussa, ja säästetään pesemällä käsipyyhkeet 40-asteessa?

Meillä ruokabudjetti on n 400€/kk, ei pitäisi siitä jäädä kiinni! Liikumme toki säännöllisesti, paitsi kipeänä..

Ap

Vierailija
16/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ruokabudjetti on n 400€/kk, ei pitäisi siitä jäädä kiinni! Liikumme toki säännöllisesti, paitsi kipeänä..

Ap

Kuinka monelle ostat ruoat 400€:lla kuukaudessa?

Vierailija
17/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itselleni, 11 - vuotiaalle, 8 - vuotiaalle ja 4 - vuotiaalle.

Ap

Vierailija
18/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs hygienia? Pestäänkö teillä käsiä?

Vierailija
19/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itselleni, 11 - vuotiaalle, 8 - vuotiaalle ja 4 - vuotiaalle.

Ap

Aika taikuri saat olla, että saat jokaiselle perheenjäsenelle kunnollisen ruoan marjoineen ja hedelmineen tarjottua 25€:lla per viikko.

Vierailija
20/37 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs hygienia? Pestäänkö teillä käsiä?

Jopas jouduin syyniin!🤔

Elämme aivan normaalia elämää. Siivooja käy kerran viikossa, pyykit hoidan itse päivittäin, peseydymme päivittäin ja kädet pestään saippualla monesti päivässä. Ruokaan menee tuo 400€/kk, pihistelemättä.Jos menisi 600€, käyttäisin sen. Ajattelen että meille on osunut nyt huono tuuri näiden sairastumisien kanssa tänä syksynä. D-vitamiinit ovat käytössä läpi vuoden.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän