Selittäkää mulle mitä järkeä on matkalippujen tarkastuksessa Tampereella?
Kun täällä on vaan bussiliikennettä ja kaikkihan tietää että bussin kyytiin ei pääse jos ei osta/leimaa lippua. En käsitä ajatusta tässä taustalla.
Kommentit (19)
Onko jotkut lipputyypit siellä henkilökohtaisia ja sitä valvottaisiin, ettei Maija matkusta Mikon lipulla?
Poliittisesti ohjattua tekotyöllistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Onko jotkut lipputyypit siellä henkilökohtaisia ja sitä valvottaisiin, ettei Maija matkusta Mikon lipulla?
Multa ei ole ikinä kysytty papereita, vaikka mun kortilla ei saa mennä kukaan muu kuin minä
Mietin, että ainut tilanne jossa bussiin voisi päästä maksamatta on ruuhka-aikaan Hämeenkadulla, jos livahtaa keskiovesta sisään...
No nythän on se maksuvyöhykejuttu myös. Eli joku voi vaan istua bussissa ja ylittää vyöhykkeen, jolle ei ole maksanut lippua.
TKL:n busseissa on ollut tarkastajia "aina".
Jos joku nyt kumminkin menisi liputta niin tiedäthän myös sen, että kaikki Tampereen julkisen liikenteen tulot, eivät jää Tampereelle vaan menevät pääkaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
No nythän on se maksuvyöhykejuttu myös. Eli joku voi vaan istua bussissa ja ylittää vyöhykkeen, jolle ei ole maksanut lippua.
Totta, sama Jyväskylässä. Vyöhykkeen yli pääsee helposti, ei kuski tiedä/huomaa kuka on tullut minkäkin vyöhykkeen lipulla kyytiin vaikka keskustassa ja jatkaa vaikka Tikkakoskelle, vaikka lippu ei oikeuta siihen. Takaisin tullessa joutuu sitten maksamaan lisää tai käteisellä, ei pääse Tikkakoskelta keskustaan.
Kyllä ainakin minä olen monesti Keskustorilla mennyt etuovesta bussiin, jossa kuski ei ole paikalla. Helppo olisi livahtaa maksamatta.
Mun kaveri asuu niin että koti on jo sen c-vyöhykkeen puolella. Kun mä meen niille niin tekisi mieli vaan leimata itse kortti ja sitten ajella se 3 pysäkin väliä laittomasti, mut varmaan ne tarkastajat kyttää just näiden b-c vyöhykkeiden lähellä ettei vaan ajella ilman lupaa siitä. No ei se kolmas vyöhykekään maksa kuin 3,15 tms kun ennen se oli melkein vitosen.
Olen pienen ikäni kulkenut bussilla monta kertaa viikossa enkä koskaan ole törmännyt tarkastajaan :D
N26
No ihan järjetöntähän se on! Ihan silkkaa rahan haaskausta, jonka tamperelaiset kuitenkin maksaa. Toivottavasti tämä olisi vain lyhytaikainen kokeilu.
No ei niitä siellä oo ollutkaan kuin kuukauden ^^
Itse törmäsin kolmisen viikkoa sitten 3:ssa. Tulivat kyytiin Itsenäisyydenkadulla ja jäivät Keskustorilla. En nähnyt kenenkään saavan sakkoja.
Pysyisivät Helsingissä. Siellä tulee tarkastajat todella harvoin vastaan. Ärsyttää olla rehellinen kansalainen ja kulkea turistilipulla kun ei ikinä kukaan kysy sitä 😅
Vierailija kirjoitti:
Itse törmäsin kolmisen viikkoa sitten 3:ssa. Tulivat kyytiin Itsenäisyydenkadulla ja jäivät Keskustorilla. En nähnyt kenenkään saavan sakkoja.
Pysyisivät Helsingissä. Siellä tulee tarkastajat todella harvoin vastaan. Ärsyttää olla rehellinen kansalainen ja kulkea turistilipulla kun ei ikinä kukaan kysy sitä 😅
Ai miten niin ei oo ollut kuin kuukauden? Itse ainakin olen törmännyt tarkastajiin Treella 2000-luvun alusta asti, jolloin aloin kulkea päivittäin bussilla.
Vyöhykkeitä ja henkilökohtaisia lippuja tarkastavat juu.
Sama juttu oli Turussa Raisioon päin mennessä kun aikaisemmin vyöhyke vaihtui. Nyt saamme matkustaa koko fölialueella samalla lipulla eikä tarkastajia ole enää näkynyt, saivatkohan potkut kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin ei oo ollut kuin kuukauden? Itse ainakin olen törmännyt tarkastajiin Treella 2000-luvun alusta asti, jolloin aloin kulkea päivittäin bussilla.
Niin oli, mutta niillä oli oikeus vain periä lipun hinta tai poistaa bussista. Helsingistä tulleilla tarkastajilla on lupa kirjoittaa myös se sakkomaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, sama Jyväskylässä. Vyöhykkeen yli pääsee helposti, ei kuski tiedä/huomaa kuka on tullut minkäkin vyöhykkeen lipulla kyytiin vaikka keskustassa ja jatkaa vaikka Tikkakoskelle, vaikka lippu ei oikeuta siihen. Takaisin tullessa joutuu sitten maksamaan lisää tai käteisellä, ei pääse Tikkakoskelta keskustaan.
Tikkakoskelle mennään ja sieltä tullaan pois upseerin kyydissä.
Ei kyllä Tampereelle kaivata Helsingin nipotuskulttuuria. Ne tarkastajatkin on jouduttu lainaamaan HSL:lta...
Taas asiavirheitä täynnä:
1. tarkastukset alkoivat täysimittaisina neljä viikkoa sitten.
2. tarkastajat ovat HSL koska vain Helsingillä on tarkastuslupa.
3. Tarkastuksiin mentiin koska vyöhykkeet ja tuleva ratikka.
http://joukkoliikenne.tampere.fi/etusivu/tarkastusmaksut-kayttoon-tampe…
Osaako joku vastata?