Voinko saada todella hyvän vartalon käymällä salilla kahdesti viikossa
Kommentit (25)
Mullakin kehittyminen loppuu, jos kokonaisrasitus nousee liian suureksi. Kokonaisrasituksella tarkoitan kaikkea elämään liittyvää stressiä, en pelkästään salilla tai muuten treenatessa tapahtuvaa rasitusta. Ihminen on kokonaisuus, minusta on jotenkin loogista että kaikki vaikuttaa kaikkeen. No, joka tapauksessa, itse kahden alakouluikäisen yksinhuoltajana, jolla on myös vastuullinen ja vaativa työ, joudun kyllä himmailemaan treenissäni pahimpina työn ruuhka-aikoina. Treenaan tavoitteellisesti, yleensä 6 kertaa viikossa (en pelkkää salia kylläkään). En tietenkään kehity himmaillessani yhtä paljon kuin silloin kun voin treenata enemmän (tai sanotaan kovempaa) mutta kehityn yhtä kaikki. Jos voit käydä salilla vain kahdesti, sinuna tekisin jotain yksijakoista ohjelmaa. Jotkut pääliikkeet voisi olla aina ohjelmassa, eristäviä sitten vaihdella omien mieltymysten ja tavoitteiden mukaan. Esim. pakkotoiston sivuilta löydät hyviä vaihtoehtoja.
Mikä on yksijakoinen ohjelma? Ja pääliike tai eristävä?
Vierailija kirjoitti:
Yksijakoisessa koko kroppa treenataan joka kerta läpi, pääliikkeitä esim kyykky, maastaveto ja penkkipunnerrus. Ap joka osaa kyllä ohjelmat ym, kysymys koski sitä, voiko kaksi kertaa viikossa olla parempi kuin kolme, jos tuntuu ettei meinaa kolmea jaksaa treenata täysillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksijakoisessa koko kroppa treenataan joka kerta läpi, pääliikkeitä esim kyykky, maastaveto ja penkkipunnerrus. Ap joka osaa kyllä ohjelmat ym, kysymys koski sitä, voiko kaksi kertaa viikossa olla parempi kuin kolme, jos tuntuu ettei meinaa kolmea jaksaa treenata täysillä. Ap
No, kuten itse totesin, mulla ainakin on kausia jolloin on pakko vähentää treeniä jos haluaa kehittyä. Muuten en palaudu. Mut näethän sä kokeilemalla, mitä tapahtuu. Sun treenimäärällä et varmaankaan niin tavoitteellisesti harjoittele että muutamalla kuukaudella olisi suurta merkitystä. #22
Tehdään kahta ohjelmaa aina vuorotellen.