Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika soittaa saksofonia, appi ja anoppi eivät halua osallistua soitinhankintaan

Vierailija
24.09.2016 |

Koska soittoharrastus ei ole pojalle kuulma oikein sopiva. Isosiskolle ostivat kolme vuotta sitten sellon. Se oli kuulma aivan eri asia. Tarjoutuivat ostamaan krossipyörän. Poikaa ei kiinnosta..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulma? Mikä se on?

Vierailija
2/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on heidän valintansa. Eihän isovanhemmilla ole mitään velvollisuutta kustantaa lastenlastensa harrastuksia. Toki on ikävää, että haluaisivat ohjailla teidän lasten harrastuksia, mutta ei sille varmaan mitään voi, jos ajatusmaailmansa on sellainen. Oletan, että olette asiasta keskustelleet sivistyneesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten eivät osta. Ehkä huomaavat muutaman vuoden päästä että foninsoitto sopii pojalle ja ostavat vaikka sitten halutessaan soittimen.

(Meidän lapset läyttivät ekat vuodet musiikkiopiston soittimia.)

4/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoita oma lisääntymisesi.

Vierailija
5/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumoiset isovanhemmat. Osta niille lahjaksi robinin levy ja finnivoidetta.

Vierailija
6/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sanottu isovanhemmille ja muillekin lähisukulaisille esikoisen kohdalla (toki ei kummeille), että älä anna lahjaa mitä et olisi valmis myös antamaan seuraavalla lapselle. Siis silloin kun tuntui menevän ihan överiksi touhu. 

Loukkasi varmasti monia, mutta en halua että yksi on suvun "kultalapsi". Hyvin on toiminut, oli se sitten loukkauksen syytä tai ei. Samanlaista voisi teidän tilanteessa soveltaa, että ilmoitatte isovanhemmille ettei tartte ostaa sellaista toiselle mitä ette toiselle voisi ostaa. Onhan tuo oikeasti inhottavaa, kun miettii poikanne tunteita, sukupuoli-identiteettiä jne.

Kannattaa myös ostaa alusta alkaen kaikki kalliit jutut ja harrastejutut ihan itse, etteivät jää kiinni muista ihmisistä. Juuri siis tällaisten tilanteiden vuoksi. Näin meillä on pidetty huolta siitä että kaikki lapset saavat varmasti harrastaa mitä haluavat tasapuolisesti.

Vierailija
7/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin kuulma?

Vierailija
8/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittimien kanssa on helpompaa kustannuksellisesti kuin urheiluvälineiden. Soittimia saa lainaan ja vuokralle. 

Isovanhemmat saavat myös päättää, mihin rahansa käyttävät. Vaikka päättäisivät ostaa toiselle lapsistanne asunnon ja toiselle jukkapalmun, ei muilla ole asiaan sanomista. 

Vierailija
9/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta soitin itse, problem solved.

Vierailija
10/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sanottu isovanhemmille ja muillekin lähisukulaisille esikoisen kohdalla (toki ei kummeille), että älä anna lahjaa mitä et olisi valmis myös antamaan seuraavalla lapselle. Siis silloin kun tuntui menevän ihan överiksi touhu. 

Loukkasi varmasti monia, mutta en halua että yksi on suvun "kultalapsi". Hyvin on toiminut, oli se sitten loukkauksen syytä tai ei. Samanlaista voisi teidän tilanteessa soveltaa, että ilmoitatte isovanhemmille ettei tartte ostaa sellaista toiselle mitä ette toiselle voisi ostaa. Onhan tuo oikeasti inhottavaa, kun miettii poikanne tunteita, sukupuoli-identiteettiä jne.

Kannattaa myös ostaa alusta alkaen kaikki kalliit jutut ja harrastejutut ihan itse, etteivät jää kiinni muista ihmisistä. Juuri siis tällaisten tilanteiden vuoksi. Näin meillä on pidetty huolta siitä että kaikki lapset saavat varmasti harrastaa mitä haluavat tasapuolisesti.

Meillä sama juttu. Omat lapset saa isovanhemmilta synttärinä kortin, siskonlapset saa tietokoneita, iPadeja, kauko-ohjattavia autoja. Äitini toteaa, että itse olet sanonut, että jos ei ole valmis antamaan samaa seuraavalle lapselle, ei pidä antaa mitään. Mistä hän tietää, onko heillä parin vuoden kuluttua varaa muuhun kuin korttiin. Sisko on sanonut, että hän ei estä äitiä antamasta lahjoja, minä taas määrään, miten tulee toimia. Siksi minun on kuulemma turha valittaa.

11/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANtakaa ostaa se fillari tai mitä haluavatkaan, ja myykää jos ei poika tykkää siitä. Voihan lapsi tykätä soittimesta JA isovanhempien lahjasta.

Vierailija
12/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Omat lapset saa isovanhemmilta synttärinä kortin, siskonlapset saa tietokoneita, iPadeja, kauko-ohjattavia autoja. Äitini toteaa, että itse olet sanonut, että jos ei ole valmis antamaan samaa seuraavalle lapselle, ei pidä antaa mitään. Mistä hän tietää, onko heillä parin vuoden kuluttua varaa muuhun kuin korttiin. Sisko on sanonut, että hän ei estä äitiä antamasta lahjoja, minä taas määrään, miten tulee toimia. Siksi minun on kuulemma turha valittaa.

Mua ei haittaa kyllä yhtään, että serkuksille annetaan lahjoja eri tavalla, kunhan minun lasten sisarussuhteita ei tulla sörssimään lahjasuosinnoilla. On onneksi varaa itselläkin ostaa lapsille puhelimet ja välillä jotain luksusempaa.

Kyllä se kasvatus menee materian edelle, kannattaa sinunkin ajatella niin.

- se jota lainasit

Vierailija
13/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksofonin saa tilattua Saksasta 250 eurolla. Ja on opettajan mukaan ihan kohtuullinen. Sellaisen minä ostin ja hankin kalliimman, jos soittointo jatkuu.

Vierailija
14/14 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä näyttää sellaiselta isovanhemman palstatarinalta, jolla koitetaan näpäyttää tarinan muodossa vanhempia jotka kehtaavat asettaa rajat perheen ja suvun välille.

On ihan ymmärrettävä pyyntö, ettei osteta sellaisia lahjoja mitä ei todennäköisesti olisi varaa tulevillekaan lapsille kustantaa. Näin tuskin on isovanhemmalla joka tuosta vaan tietokoneita ostaa.

Ylipäätään (tämä nyt ap:n juttuun ihan OT) ei kannata ostaa lahjoja jotka kirpaisee lompakkoa. Jos osaa arvella omaa taloustilannetta parin vuoden päähän ja lisäksi ei ole säästöjä, niin silloin ostellaam 20 e:n lahjoja, ei 200e:n.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme