Mitä mieltä olette tilieni saldosta? Millaiset teillä on?
Käyttötilillä 25€
Säästötilillä 3000€
Taloustilillä 1100€
Ei erääntyviä laskuja.
Kommentit (44)
Mulla on joku 80euroa ja seuraavaksi saan asumistuen, jonka kanssa saan just ja just maksettua seuraavan kuun vuokran.
Taitaa olla joku vähän päälle 50€ tällä hetkellä.
Ei tuon perusteella voi sanoa mitään, kun ei tiedä onko sinulla kulutusluottoja tai asuntoihin sidottua omaisuutta tai velkaa.
Sijoitustiliä pyrkisin kartuttamaan, on todella vähäinen nyt. Mikä ero on käyttö- ja taloustilillä?
Ok. Ihan kivastihan sulla menee. Ei tarvi stressata raha-asioista.
Mulla taitaa olla pari tonnia käyttötilillä. Asuntosäästötilillä on enemmän, mutta sinne onkin kerätty rahaa varmaan 2,5 vuotta.
Käyttötilillä ihan hilkulleen vajaa 2900e, säästötilillä reilu 3700e ja asp-tilillä taitaa olla 50e (avattu just). Säästötililtä tarkoitus siirrellä tasaiseen tahtiin varoja asp-tilille, käyttötilin varoilla + opintotuilla tarkoitus elää vähintään vuoden loppuun saakka.
T. Opiskelija
Käyttötilillä 0,98. Toisella tilillä 0,45.
Käyttötilillä 150 eur
Asp tilillä 2000 eur
Laskujenmaksutilillä 700 eur
Nimimerkillä 4 vuotta hoitovapailla, mutta jotenkuten pärjäillään...
Sijoitustilillä 120.000.- Vapautuu käytettäväksi 4 vuoden päästä. DanskeGold tilillä 7000.-, pankkitilillä 3500.-.
Talolainaa 50.000.- talon arvo 400.000.-. Kokonaan maksetut 2 autoa yhteisarvoltaan 60.000.-
Omaisuuteni karkeasti 580.000.- - 600.000.- ja velkaa 50.000.-, joten plussalla ollaan yli puolella miljoonalla. M50
Käyttötilillä n. 1000e
Säästöissä 3000e
Rahastoissa vasta 500e
Opiskelen ja olen yh. Eli siihen nähden varmasti hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon perusteella voi sanoa mitään, kun ei tiedä onko sinulla kulutusluottoja tai asuntoihin sidottua omaisuutta tai velkaa.
Sijoitustiliä pyrkisin kartuttamaan, on todella vähäinen nyt. Mikä ero on käyttö- ja taloustilillä?
Velkaa on 38000€ (puolet sijoitusasuntoon ja puolet autoon+ikkunaremonttiin), ei muita lainoja. Sidottua omaisuutta puolet vanhasta mökistä ja tontista, pari kerrostalo-oseketta vuokralla, 3/4 uudehkosta omakotitalosta ja se auto.
Käyttötililtä maksan omat henkilökohtaiset menoni ja taloustililtä maksan kaikki talouden laskut.
Meidän tilanne suunnilleen tämä:
- Omalla käyttötilillä 2500e
- Omalla säästötilillä 10 000e (tarkoitus että nämä käytetään vanhempain-/hoitovapaalla kun/jos saamme lapsen)
- Omat rahastot/osakkeet 6500e
- Yhteinen taloustili 2000e
- Miehen käyttö- ja säästötilin/osakkeiden tarkkaa tilannetta en tiedä, mutta hänet tuntien ainakin osakkeissa enemmän kun mulla
Käyttötilillä 23€, vitusti lainaa ja kaikki laskut maksamatta arviolta 4000€:n edestä
Vierailija kirjoitti:
Sijoitustilillä 120.000.- Vapautuu käytettäväksi 4 vuoden päästä. DanskeGold tilillä 7000.-, pankkitilillä 3500.-.
Talolainaa 50.000.- talon arvo 400.000.-. Kokonaan maksetut 2 autoa yhteisarvoltaan 60.000.-
Omaisuuteni karkeasti 580.000.- - 600.000.- ja velkaa 50.000.-, joten plussalla ollaan yli puolella miljoonalla. M50
Auto. Varallisuutta. Hehe :D huomaa myös ap:n kysymys: onko auto ja talo sulla jossain tilillä?
Ja tsekkaapa muutenkin sun rahasanasto ja summien kirjoitusasut kuntoon, niin saat lisää uskottavuutta.
Miksi koet tarvetta saada mielipiteitä tiliesi saldosta? Jotain humblebragia taas?
Käyttötilillä joku 150e
Säästötilillä joku 5800e
S-tilillä taitaa olla joku 80e
Rahastoissa noin 700e
Opiskelija olen, ihan hyvä tilanne siis. Tosin nyt on vino pino laskuja, just sopivasti tälleen aina loppuvuonna tulee vakuutuslaskut muitten laskujen oheen makseltaviksi, ja sairaalassakin makoilin yli viikon + kahen leikkauksen laskut. Ja eläinlääkärikulujakin kohta tulossa...
Rahan menoa eei siis voi estää x)
Käyttötili: 16e
Säästötili: 245e (200e menee vuokraan)
Velkaa reilu tonni ulosotossa.
Jos asiat etenee niin kuin nyt näyttää saan maksettua velan pois vuoden loppuun mennessä ja se on hyvä juttu se. Viimeset 10 vuoden aikana olen pelannut yli 50 000 eurolla ja velkaa tein 15 000 euroa, nyt se näyttää olevan ohi. Kohta vuosi pelaamatta ensimmäistä kertaa 20 vuoteen. Olen helvetin tyytyväinen itseeni ja elämä alkaa vihdoin tuntua elämisen arvoiselta.
- m30
Mua harmittaa ettei mun perhe oo koskaan opettanut mua säästämiseen. Oon 24 eikä yhtään säästöjä. Työttömänä rahaa ei juurikaan jää. Nyt tilillä 112€.
108€. Ensi viikolla tulee asumistuki ja toimeentulotuki jolloin maksan vuokran ja sen jälkeen käteen jää 70€. Siitä sitten vielä melkein kaksi viikkoa niin tulee taas työmarkkinatuki.
Käyttötilillä n. 500e ( seuraavaan tiliin noin viikko aikaa)
Säästötilillä 4900e
Osakkeiden arvo oli eilen 3500e paikkeilla
Opintolainaa 2200e edestä
T: Vuosi sitten opinnot lopettanut ja siirtynyt kokonaan työelämään, alkaa pikkuhiljaa jäämään jotain käteenkin
Aika jees. Mulla on 0,45 e.