Kysy mitä vaan alkoholistilta
Olen myös käyttänyt huumeita, mutta niitä hyvin satunnaisesti.
Kommentit (31)
Haluaisitko parantua? Haluaisitko elää ilman alkoholia? Vai tuntuuko se mahdottomalta elää elämääsi selvinpäin? Oletko töissä?
Minkä ikäinen olet? Mikset ole hakutunut terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko parantua? Haluaisitko elää ilman alkoholia? Vai tuntuuko se mahdottomalta elää elämääsi selvinpäin? Oletko töissä?
Haluaisin. Haluaisin elää ihan normaalia elämää. Haluaisin olla vahva ja pärjätä ilman alkoholia. Olen kuitenkin kuullut, että raittius alkkiksilla on ikuista taistelua sitä himoa vastaan. Lähes aina on joku muu addiktio. Jos minä saisin pääni kuntoon niin voisin olla raitis. Valitettavasti Suomessa hoito on sitä, että mä pääsen katkolle ja sitten sut jätetään yksin. Ei niitä muita ongelmia hoideta. Se vaatii ihan valtavasti töitä, että saisin elämäni kuntoon. Ei se riitä että yrittäisin olla juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Mikset ole hakutunut terapiaan?
Kävin hetken AA-kerhossa, mutta retkahdin. Jäin todella yksin. Aiemmin oli sentään juoppokaverit mutta raittiina jäin todella tyhjänpäälle. En ole päässyt terapiaan. Niin ja oon 27
Onko sinulla ammatti / oletko työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin. Haluaisin elää ihan normaalia elämää. Haluaisin olla vahva ja pärjätä ilman alkoholia. Olen kuitenkin kuullut, että raittius alkkiksilla on ikuista taistelua sitä himoa vastaan. Lähes aina on joku muu addiktio. Jos minä saisin pääni kuntoon niin voisin olla raitis. Valitettavasti Suomessa hoito on sitä, että mä pääsen katkolle ja sitten sut jätetään yksin. Ei niitä muita ongelmia hoideta. Se vaatii ihan valtavasti töitä, että saisin elämäni kuntoon. Ei se riitä että yrittäisin olla juomatta.
Mun ystävä on kärsinyt psyykkisistä ongelmista ja sitten alkoholisoitui. Hoiti työt ym. mutta joi illat ja viikonloput. Ajoi itsensä loppuun ja hakeutui itse sisään psykiatriselle osastolle ihan päivystyksen kautta. Siellä sitten avautui kaikesta + myönsi alkoholiongelman. Siitä lähti pyörät pyörimään. Ensin pitää hoitaa alkoholiongelma, sitten pääkoppa. Ehtona, että 3 kk juomatta, niin sitten saa lähetteen psykoterapiaan. Mutta, mutta. Ei pystynyt siihen kotioloissa. Löydettiin kuitenkin hoitopaikka, joka on erikoistunut naisten päihdeongelmaan. Sai sinne maksusitoumuksen ja se osoittautuikin kullanarvoiseksi paikaksi. Nyt on ollut 3 vuotta raittiina. Helppo tie se ei ollut ja todella syvällä piti käydä ja tunnustaa virheitään + ahdistuksen alkulähteitä. Sai kuitenkin hoitokodissa hyvät eväät raittiuteen, minkä onnistui säilyttämään myös kotioloissa. Kyllä sä pystyt, jos vaan tarpeeksi haluat ja olet tarpeeksi väsynyt juomiseen.
Kannattaisitko pakkohoitoa, jos kaikesta huolehdittaisiin sillä aikaa, asunto ja työpaikka säilyisi?
Oletko kokeillut näitä serotoniini-juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juomisen laukaisee? Mitkä on tunnesyyt fyysisen riippuvuuden ohella?
Mielihyvää. Alkoholi on ikäänkuin kaveri. Se tuottaa hyvää oloa ja sen voimin pääsen pakenemaan ahditusta, masennusta. Hetkeksi tosin vain. Pää ei vaan kestä elämää selvinpäin. Se on liian kovaa ja masentavaa. Pitää saada jotain jolla päästä pois.
Se alkoholi just aiheuttaakin masennusta eli oot siinä kierteessä että juot masennukseen.
Itse join aikoinani että saisin ajan kulumaan kun oli tylsää, kännissä menee päivät nopeemmin. Onneks lopetin sen.
Mitä huumeita käytät viinan lisäksi?
Kyl. Kierre on valmis. Ahdistaa jos ei saa juoda ja ahdistaa nykyään myös juominen.