Laihtuuko tällä ruokavaliolla 164 cm pitkä ja 56-kiloinen?
Aamupala: tee mustana, ruisleipä. jossa puoli teelusikkaa margariinia.
lounas: tomaattikeittoa 2 dl, kaloreita 90 ja ruisleipä, jossa kaksi ohuen ohutta nroilerviipalekinkkua
välipala: luonnonjukurtti, rasvaton ja marjoja
päivällinen: tavallista kotiruokaa pieni annos, maks. 2 dl. (perunaa ja broileria, spagettia jne.)
illalla rasvaton luonnonjukurtti ja yksi leipäsiipu
teetä mustana pitkin päivää
Laihtuuko ja kuinka nopeeta?
Kommentit (32)
siinäkin lähempänä ala- kuin ylärajaa. Suosittelisin, että enemmin söisit enemmän, mutta harrastaisit sitten liikuntaa, erityisesti kuntosaliharjoittelua tai vastaavaa. Näin saisit itseäsi kiinteämmäksi, mikä sinun mitoillasi on paljon järkevämpi tavoite kuin kilojen vähentäminen.
On kaksi lasta. Urheilen lisäksi. Käyn kuntosalilla ja juoksulenkillä.
Ajattelin laihduttaa 4 kiloa.
Eli siis ruokavalio on liikaa tähän painoon mielestänne?
No ei ole liikaa!
Sen sijaan lisäisin proteiinia, nyt sitä tulee onnettoman vähän. Eli sitä leikettä leiville iso läjä (siinä on vähän kaloreita, jotain sata/100g). Ja hyvää rasvaa enemmän.
Silloin laihdut hitaasti, mutta järkevästi. Normaalipainon sisällä ei ole mitään mieltä laihduttaa nopeasti , jos kyse ei ole jotain "en mahdu mekkooni viikon päästä olevissa häissä" -kriisistä.
Parasta olisi, jos laskisit kalorimääräsi nyt, kun paino pysyy vakiona ja sitten vähentäisit hiilaripitoisesta päästä niin, että saat jonkun 300-400 kcsl vajeen. Tai jos et vielä liiku, liiikunta tekee tuon vajeen vaikka jatkat normaalia syömistä.
Enkä ole kateellinen vaan olen ihan vähäsen huolestunut. Itsekin normaalipainoisena olen laihduttanut, mutta sulla on kuitenkin aika vähän painoa pituuden suhteen.
Ihannepainosi 52-65 kg ja painoindeksi on 21 (19-24). Sinun painosi vaikuttaisi minun silmissäni juuri sopivalta.
Pitää siis yrittää saada proteiinia enemmän.Se on vähän vaikeaa, kun en syö normaalisti juurikaan lihaa. Nyt yritän tuota leikkelettä syödä.
Kärsit pahasta minäkuvahäiriöstä. Olet todella laiha jo nyt. Et missään nimessä saa laihduttaa. Se olisi todella epäterveellistä. Ajattele lapsiasi, he tarvitsevat terveen äidin. Varaathan sen ajan heti?!
miksi hoikat kokevat tarvetta laihduttaa. Kiinteytyminen on sitten eri asia.
Minä olen vuosia ollut 164 cm ja 52 kg. Nyt olen lähiaikoina lihonut 4 kiloa, jotka ajattelin laihduttaa. Mitä se sulta on pois? Minä luulen, että olen psyykkisesti sinua huomattavasti paremmassa kunnossa, naiivista (katkerasta?) kommentistasi päätellen ainakin.
Jos sinäkin syöt vähän, laihdut. Ei sinne sinun suuhusi kukaan muu ruokaa pistä kuin sinä itse. Itse se ruoka pitää kaupasta hakea ja vielä rahat siihen tienata. Miulla ei olisi ikinä varaa olla bmi 32.
ei ap
Fakta on, että normaalipainoinen laihtuu hitaasti, ja se hitaasti laihtuminen onkin kaikinpuolin järkevää. TOdennäköisesti myös pysyvää, toisin kuin nopea painonpudotus.
Jos paino on pitkään pysynyt samana ja nyt on 4kg enemmän, se tuntuu jo peilissä ja vaatekaapissa. Ihan ymmärrettävää, että haluaa omiin mittoihinsa takaisin. Sitä paitsi ap on ihan normaalipainoinen. Etenkin jos on sirorakenteinen, paino on ihan kohdillaan.
Olent ammatiltani sairaanhoitaja, ja töissä nähnyt, mitä jälkeä tulee, kun sinun kokoisellesi on pakkomielle liikkua ja laihtua. Siis sinä olet normaalipainon alarajoilla. Olet aliravittu ja kehosi menee stressitilaan tuolla ruokavaliolla ja kovalla liikunnalla. Ja siitä seuraa se, että vastustuskykysi heikkenee huomattavasti, tuki- ja liikuntaelimistö joutuu liialle rasitukselle, samoin sydän, keuhkot ja verenkiertoelimistö. Usko nyt, olet varmasti todella kaunis nyt. Ja laiha. Jos laihdut vielä, sinusta tulee ruma, kun luut alkaa ponkottamaan ja posket painuu kuopalle.
t.10
Sinuna vaihtaisin välittömästi vihreään teehen ja veteen.
Musta tee ei ole kovinkaan terveellistä pitkin päivää juotuna.
Ehdottomasti lisää proteiineja ja hyvää rasvaa.
Lisää kanaa, avokadoa, pähkinöitä. Jugurtin tilalle ehdottomasti rahkaa.
Todennäköisesti kehosi on nyt säästöliekillä, eikä sen takia polta rasvaa. Voit myös lisä hieman annoskokoja. Tuo 2 dl:ä kuulostaa hyvin pieneltä määrältä, koska et kuitenkaan noidenkaan lukujen valossa ole mikään pikkupikkunainen.
Liikuntaa ei sovi unohtaa. Ja suolen toiminnasta pitää pitää huolta. Liikunta aktivoi myös suolta.
Huomattavan vääränkokoisia vaatteita pitää olla, jos neljä kiloa näkyy välittömästi joka vaatteessa.
Huomattavan vääränkokoisia vaatteita pitää olla, jos neljä kiloa näkyy välittömästi joka vaatteessa.
No, jos ne 4kg on vaikkapa raskauden jälkeiset jenkkakahvat, taatusti näkyy istuvissa vaatteissa.
Tuolla ruokamäärällä, joka on hyvin pieni, elimistösi on jo nyt stressitilassa, eli et todellakaan laihdu. Järkiperäistä ruokavaliotasi ja katso sitten vasta sitä vaakaa.
Jos sinä olet köyhä, niin se ei tarkoita että tarvii tänne tulla rikkaammille urputtamaan.
Jos sinäkin syöt vähän, laihdut. Ei sinne sinun suuhusi kukaan muu ruokaa pistä kuin sinä itse. Itse se ruoka pitää kaupasta hakea ja vielä rahat siihen tienata. Miulla ei olisi ikinä varaa olla bmi 32.
ei ap
t. ei bmi 32
En nyt näe mitään kovin ihmeellistä tai sairasta siinä että haluaa tiputtaa muutaman kilon päästäkseen entisiin mittoihinsa.
t. ei pieni ihminen
tarvitseeko 164 cm pitkän olla laihempi kuin 56 kiloa?
Entä mikä on tavoitteesi?