Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka treenaat pakaroita ja vatsaasi salilla?

Vierailija
23.09.2016 |

Eli kuinka treenaat ja miten useit?

Mitä liikkeitä, montako sarjaa ja toistoa?

Ideoita otetaan vastaan :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfitia neljä-viisi kertaa viikossa. Liikkeitä ja sarjoja ja toistoja ja painoja on niin vaihtelevasti etten niitä viitsi alkaa luettelemaan.

Vierailija
2/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyä, maastavetoa ja lantionnostoja. Istumaannousuja puolipallolla ja lankkua.

Vierailija
4/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En treenaa tällä hetkellä jalkoja salilla.

Vatsoja treenaan vatsapenkillä,

vatsoja  teen trx:llä, esimerkiksi tämän videon eka liike (suorat vatsat):

Saman liikkeen voi toki tehdä myös pallolla.

Vinoja vatsoja treenaan seuraavassa videossa olevalla pendolum-liikkeellä (0:35):

Sit myös sellaisia ihan perus jalkojen nostoa ylös makuuasennossa. Lankkujakin välillä. Kokeilen välillä uutta. Istumaannousuja tai perusvatsarutistuksia en koskaan tee.

Vierailija
5/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa. Teen eri päivinä suorat vatsat ja vinot vatsat, teen vatsoja siis kahtena päivänä viikossa. Teen tavanomaisia vatsoja yleensä 3 x 10, mutta esim. silloin, kun olen ottanut kokeiluun vaikka noita trx-liikkeitä, olen tehnyt niitä vain niin monta kuin olen jaksanut. Esim. pike lift on mielestäni edelleen tosi raskas ja jaksan tehdä ehkä 6 toistoa kerrallaan, teen sitten 3 x 6.

Vierailija
6/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaroita lähinnä takakyykyssä ja prässissä.

Vatsalle voimapyörä on paras. Lisäksi istumaannousuja, linkkuveitsiä, eri jalkojennostoja, takakyykkyä, maastavetoa, joskus lankkua, kulmanojaa. M36

Vierailija
7/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaat kyykyt, mavet, prässit, lisänä pienempiä hilavitkutuksia kuten smithkyykky ja selänojennus.

6-pack tullut kyykkyjen ja muiden raskaiden perusliikkeiden seurauksena, ei tarvetta treenata niitä erikseen

Vierailija
8/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaat kyykyt, mavet, prässit, lisänä pienempiä hilavitkutuksia kuten smithkyykky ja selänojennus.

6-pack tullut kyykkyjen ja muiden raskaiden perusliikkeiden seurauksena, ei tarvetta treenata niitä erikseen

Suosittelen coren treenausta erikseen, vaikka tekisikin mavea ja kyykkyä. Monella se kuitenkin jäljessä.

Vierailija
9/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt sit alapeukuttajat, mitä oikein alapeukutitte? Itsehän nyt vaan kerroin, mitä normaalisti teen.

4

Vierailija
10/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen coren treenausta erikseen, vaikka tekisikin mavea ja kyykkyä. Monella se kuitenkin jäljessä.

Monella varmasti onkin, minulla ei. Turhaan niiden vääntämiseen kuluttaa energiaa kun oikeasti raskaan jalkapäivän jälkeen tuntuu helvetilliseltä keskivartalossakin. Enempi se raskas kyykkysarja omaa keskivartaloani vahvistaa kun jotkut istumaannousujen hinkkaukset. Mikä toimii kenellekin

Vierailija
11/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein asia sixpackin saamiseen on alhainen rasva-%

Ihan sama miten treenaat, mutta ei ne palat näy jos päällä on 10cm läskiä

Vierailija
12/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, itsehän olen 162cm ja painoa lähes 80, että varmasti on sitä läskiäkin, mutta kyllä silti näkyy ne palikat.. Että kiitos, tiedän kyllä:)

Vierailija
13/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aika paljon perusliikkeitä/moninivelliikkeitä, jotka puree isoihin lihasryhmiin kerralla. Yksi syy on se, että se on järkevää, kun ei käy salilla kuin 1-3x/viikossa ja noudattaa yksijakoista ohjelmaa. Toinen syy on se, että haluan kuntosaliharjotiteluni tukevan juoksuharrastustani ja tällöin salilla kannattaa juuri tehdä suuria lihasryhmiä kuormittavia perusliikkeitä mielummin kuin eristäviä liikkeitä, koska liiallinen yksittäisten ja pienten lihasryhmien treenaus saattaa jopa altistaa vammoille. Kolmas syy on se, että perusliikkeiden tekeminen pistää aineenvaihduntaan, kalorinkulutukseen ja rasvanpolttoon enemmän ytyä, kuin eristävien liikkeiden tekeminen.

Perusliikkeitä (jotka purevat myös pakaroihin ja/tai keskivartalon niin syviin kuin muihinkin lihaksiin) ovat mm. mastaveto, kyykky, lankku, vuorikiipeilijä ja leuanveto. Perusliikkeiden lisäksi saatan myös tehdä erikseen vaikka keskivartalolle ja vatsalle vähän eristävämpääkin treeniä. Tällaisia eristäviä vatsalihasliikkeitä ovat mm:

- Vatsanrutistukset vatsanrutistuslaitteessa (suora vatsalihas, yläosa paljolti)

- Vatsanrutistukset matolla jalat eri asennoissa kuten jalkapohjat maassa, polvet 90 asteen kulmassa, jalat kattoa kohti jne. (suora vatsalihas, paikka vaihtelee vähän jalkojen asennosta riippuen)

- Vinot vatsanrutistukset matolla (vinot vatsalihakset)

- Russian twist jonkun painon kanssa (pääosin vinot vatsalihakset ja syvätkin)

- Jalkojennosto selällään maatessa (suoran vatsalihaksen alaosa)

- Jalkojennosto jumppapallon kanssa selällään maatessa kuljettaen jumppapalloa käsien ja jalkojen välillä, niin, että se käy kummassakin päässä lähellä maata

Liikkeitä ja niiden variaatioita on tosi paljon ja aina voi kehittää omia, mutta tuossa nyt niitä, mitä itse yleensä teen :)

Vierailija
14/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinoja vatsoja treenaan seuraavassa videossa olevalla pendolum-liikkeellä (0:35):

Sit myös sellaisia ihan perus jalkojen nostoa ylös makuuasennossa. Lankkujakin välillä. Kokeilen välillä uutta. Istumaannousuja tai perusvatsarutistuksia en koskaan tee.

Ton txr-nauhan kanssa on varmasti tehokasta. Suorien vatsalihasten lisäksi kehittää varmasti hyvin myös syviä. Itse olen joitakin kertoja tehnyt sen kanssa ja se on kyllä yks sinällään mun inhokkiliikkeistä, kun tuntuu kidutukselta :D pallolla ei oo jotenkin ihan niin pahan tuntusta toisaalta ei ehkä yhtä tehokastakaan.

Vierailija
15/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, itsehän olen 162cm ja painoa lähes 80, että varmasti on sitä läskiäkin, mutta kyllä silti näkyy ne palikat.. Että kiitos, tiedän kyllä:)

Tuskin tuolla painolla näkyy. Toiveajattelua.

Vierailija
16/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos vatsapalikat on luonnostaan isommat ja erottuvammat, niitä on treenattu ja lihasmassaa on paljon muutenkin (tähän se ainainen klisee totuus, että lihas painaa enemmän kuin läski) ja rasva sijoittuu kroppaan niin, että vatsan tai ylävatsan kohdalla sitä ei ole niin paljoa, niin ehkä.

Vierailija
17/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, niin, tai sitten on tosiaan tullut siellä salilla vietettyä muutama tunti:) mutta ei se minua hetkauta miltä sinä kuvittelet minun näyttävän

Vierailija
18/18 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunennn(eikirjautunut) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton txr-nauhan kanssa on varmasti tehokasta. Suorien vatsalihasten lisäksi kehittää varmasti hyvin myös syviä. Itse olen joitakin kertoja tehnyt sen kanssa ja se on kyllä yks sinällään mun inhokkiliikkeistä, kun tuntuu kidutukselta :D pallolla ei oo jotenkin ihan niin pahan tuntusta toisaalta ei ehkä yhtä tehokastakaan.

Kyllä se pallollakin mielestäni on tehokasta.

Siinä menee aikaa, että tulee vartalonhallintaa ja voimaa, että saa tehtyä toistoja. Kyllä ymmärrän hyvin, että aloittelijalle jo pelkkä se, että menee narujen varaan lankkuasentoon, on jo haastavaa. Mutta sepä se onkin, että tekemällä kyllä voimaa tulee ja vartalonhallintaa. Voi olla, että ensin saa vain tehtyä yhden, seuraavalla kerralla saakin jo pari lisää. Itselleni nuo trx-liikkeet on olleet juuri sopivan haastavia, on tullut siitä itselle lisäpotkua treeneihin. Sit jos todella on aloittelija ja trx on ihan liian rankka, voi tehdä punnerruksia ja lankkuja ja siitä lähteä kehonpainotreenin maailmaan.

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän