Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte pienten lastenne täyttää itse karkkipussinsa ruuhkassa?

Vierailija
23.09.2016 |

Tänään neljän ja viiden välillä marketissa kamala ryysis, ihmisiä paljon liikkeellä ja irtokarkkiosasto suorastaan kuhisi porukkaa.

Useammat vanhemmat antoivat noin 3-6v lasten ottaa itse irtokarkkinsa, mikä on tietysti lähtökohtaisesti erittäin ok ja hyvä juttu antaa lapsen opetella itse asioita, MUTTA ei nyt herranjestas ruuhkassa missä muutenkin tungeksii väkeä kuin ämpärijonossa!

Ettekö tajua, ettei se ole kohteliasta muita asiakkaita kohtaan tahalleen hidastella menoa?
Ettekö oikeasti tajua edes silloin, kun se Aada-Eetu kuopii samalla astialla ties kuin kauan ja hartaasti, ja takana on jono odottamassa vuoroaan?

Sujuvuuden kannalta olisi paras jättää lapset esim. vähän kauemmas seisomaan ja ottaa silläaikaa itse ne karkit siitä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meni itse tahallaan ruuhka-aikaan perjantaina Mammuttimarkkinoille hakemaan irtokarkkeja hintaan 5,99 kg ja valittaa kun ei ollut ainoa karkkeja rohmuava. Ei ne aikuistkaan niitä nyt kauhean nopsaan ota, mietitään ja pähkäillään ihan samalla tavalla.

Vierailija
42/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa isot ongelmat sulla. Kuule se on lapselle tähtihetkiä, että saa itse valita irtokarkkinsa. Jos se on sulle ongelma, älä mene ruuhkaiseen kauppaan.

Mistä päättelit, että tämä on ongelma elämässäni?

Ilmeisesti ainakaan sinua siis ei kiinnosta kanssaihmisten huomioonottaminen?

Jos lapsen on pakko antaa valita itse karkkinsa ja täyttää se pussi, niin miksi sinne karkkiostoksille mennään klo 16-17 perjantaina, kun kauppa on täynnä (kiireisiä) ihmisiä?

Olisi varmaan lapsellekin mukavampaa valita karkkinsa ilman kiirettä, ruuhkaa ja niskaan hengittäviä, vuoroaan odottavia aikuisia.

Kanssaihmisten huomioonottaminen? Voi kuule, mä menen kauppaan silloin kun menen ja mun muksut valitsee itse karkkinsa oli ruuhka tai ei. Luuletko oikeesti että odottelen pienten muksujen kanssa siinä sivussa, kun aikuiset valitsee karkkinsa? Järki älä jätä...

Meillä ei ole kyllä ollut mitään ongelmaa laittaa lapset sivummalle seisomaan siksi aikaa, kun aikuinen täyttää karkkipussin.

Järki älä jätä? Eikö lapsesi osaa seistä paikoillaan?

Kuule, ei ole meilläkään mikään ongelma laittaa lapsia sivummalle, osaavat kyllä odottaa nätisti. Mutta katsos kun ne karkit tulevat lapsille, he haluavat itse valita naminsa. Ja tämän suon heille mielihyvin.

Eli sinua ei vain kiinnosta käytöstavat, kohteliaisuus ja muiden huomioonottaminen paskaakaan.

Hieno esimerkki olet lapsillesi!

Kyllä ne kiinnostavat ja olenkin opettanut niitä lapsille. Siinä irtokarkkihyllyllä on hyvä opettaa. Älä töni tai etuile vaan odota vuoroasi rauhassa. Tämä on kyllä aika monelle aikuiselle on todella vaikeaa. Sen verran tönitään kaupoissa ettei ole tosikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas yksi turhin ja ärsyttävin aloitus pitkään aikaan. Naurettavaa nipottamista, ihan kuin ihmisillä ei olisi muuta ajateltavaa, kuin sitä että ruuhkauttaako heidän perhe sen karkkiosaston. Järki käteen ap. Et taida muistaa millaista on olla pienten lasten äiti. Haet väsyneenä töitten jälkeen lapset tarhasta, taistelet tarhan eteisessä ulkovaatteiden pukemisesta uhmaikäisen kanssa, ahtaat lapset äkkiä autoosi, jossa he kiukuttelevat ja huutavat, käytte yhdessä marketissa niin nopeasti kuin mahdollista, jotta pääsisitte äkkiä kotiin laittamaan nälkäisille ja väsyneille lapsille ruokaa, ja sitten olet luvannut lapsille karkkia, joten annat lasten valita karkit itse, yrität selvitytyä kassalle ja ulos kaupasta mahdollisimman nopeasti, ja toivot että olisi jo ilta ja lapset nukkuvat..... Ajattelitko ihan aikuisten oikeasti että väsynyt äiti alkaa ajattelemaan muiden VIIHTYVYYTTÄ ja SUJUVUUTTA marketissa, ja antaa tietä aikuisille karkkijonossa, kun silläaikaa omat lapset  kiljuvat vieressä.... Haloo ja herätys todellisuuteen AP. Joko sulla ei ole lapsia ollenkaan, tai olet hiton ärsyttävä perfektionisti.

Vierailija
44/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :D aikunen itkee ku lapset sai eka karkkia. Pahin myötähäpeä koskaan x)

Vierailija
45/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vähän suunnittelee elämäänsä niin ei sinne kauppaan ole pakko mennä pahimpaan ruuhka-aikaan. Itse en mene koskaan suoraan töistä vaan vasta illalla, jolloin käyn iltalenkillä samalla. Klo 20 jälkeen on miellyttävän väljää. Kauppaan ei todellakaan kannata mennä perjantaina klo 17 tai lauantaina päivällä jos menettää herkästi hermot ruuhkassa.

Öö, tota noin... Olikos tässä ketjussa kyse pikkulapsista? Taisi olla. Niin että sillai ihan yleisesti ottaen yleensä ne pikkulapset haetaan tarhasta silloin viiden aikaan. Ja taitaa aika moni mamma päästä töistä juuri silloin kanssa. Ajattelitko sää että mammat ajelee pikkulasten kassa kotiin, ja lähtee sitten pienokaisten kanssa klo 20 pikkulasten nukkumaanmenoaikaan kauppaan karkkiostoksille? Tai jättää ne lapset yksin kotiin? Tai ajelee edes takas, vie muksut kotiin ja mies hoitaa muksuja koko perjantai-illan (uskotko itsekään tätä?), kun mamma lähtee karkkiostoksille ja viikonloppuruokaostoksille? Vai oisko kuitenkin kätevintä mennä sinne kauppaan suoraan töistä ja tarhasta ja päästä sitten kotiin ja ehtii vähän pe-iltana itsekin rentoutua....? Niin, elämää voi tosiaan suunnitella...

Vierailija
46/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa irtokarkit sieltä ihan ylimmästä rivistä jonne kakarat eivät ylety räkäkäsillään vellaamaan karkkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä