Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte pienten lastenne täyttää itse karkkipussinsa ruuhkassa?

Vierailija
23.09.2016 |

Tänään neljän ja viiden välillä marketissa kamala ryysis, ihmisiä paljon liikkeellä ja irtokarkkiosasto suorastaan kuhisi porukkaa.

Useammat vanhemmat antoivat noin 3-6v lasten ottaa itse irtokarkkinsa, mikä on tietysti lähtökohtaisesti erittäin ok ja hyvä juttu antaa lapsen opetella itse asioita, MUTTA ei nyt herranjestas ruuhkassa missä muutenkin tungeksii väkeä kuin ämpärijonossa!

Ettekö tajua, ettei se ole kohteliasta muita asiakkaita kohtaan tahalleen hidastella menoa?
Ettekö oikeasti tajua edes silloin, kun se Aada-Eetu kuopii samalla astialla ties kuin kauan ja hartaasti, ja takana on jono odottamassa vuoroaan?

Sujuvuuden kannalta olisi paras jättää lapset esim. vähän kauemmas seisomaan ja ottaa silläaikaa itse ne karkit siitä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa isot ongelmat sulla. Kuule se on lapselle tähtihetkiä, että saa itse valita irtokarkkinsa. Jos se on sulle ongelma, älä mene ruuhkaiseen kauppaan.

Vierailija
2/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera much?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset pakkautuvat kauppaan juuri sinä hetkenä, kuin muutkin, vaikka aukioloaikojakin on pidennetty?

Vierailija
4/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa isot ongelmat sulla. Kuule se on lapselle tähtihetkiä, että saa itse valita irtokarkkinsa. Jos se on sulle ongelma, älä mene ruuhkaiseen kauppaan.

Mistä päättelit, että tämä on ongelma elämässäni?

Ilmeisesti ainakaan sinua siis ei kiinnosta kanssaihmisten huomioonottaminen?

Jos lapsen on pakko antaa valita itse karkkinsa ja täyttää se pussi, niin miksi sinne karkkiostoksille mennään klo 16-17 perjantaina, kun kauppa on täynnä (kiireisiä) ihmisiä?

Olisi varmaan lapsellekin mukavampaa valita karkkinsa ilman kiirettä, ruuhkaa ja niskaan hengittäviä, vuoroaan odottavia aikuisia.

Vierailija
5/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkera much?

Katkera mistä?

Vierailija
6/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuiset pakkautuvat kauppaan juuri sinä hetkenä, kuin muutkin, vaikka aukioloaikojakin on pidennetty?

No kun uutiset tulee edelleen puoli yhdeksän ja ne pitää nähdä ihan livenä.

Vierailija
7/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään neljän ja viiden välillä marketissa kamala ryysis, ihmisiä paljon liikkeellä ja irtokarkkiosasto suorastaan kuhisi porukkaa.

Useammat vanhemmat antoivat noin 3-6v lasten ottaa itse irtokarkkinsa, mikä on tietysti lähtökohtaisesti erittäin ok ja hyvä juttu antaa lapsen opetella itse asioita, MUTTA ei nyt herranjestas ruuhkassa missä muutenkin tungeksii väkeä kuin ämpärijonossa!

Ettekö tajua, ettei se ole kohteliasta muita asiakkaita kohtaan tahalleen hidastella menoa?

Ettekö oikeasti tajua edes silloin, kun se Aada-Eetu kuopii samalla astialla ties kuin kauan ja hartaasti, ja takana on jono odottamassa vuoroaan?

Sujuvuuden kannalta olisi paras jättää lapset esim. vähän kauemmas seisomaan ja ottaa silläaikaa itse ne karkit siitä.

Kaupathan on nykyään auki klo 21, jotkut jopa 22. Mikset mene vähän ennen sulkemisaikaa hakemaan ne välttämättömät ja kiireelliset karkkisi?

Vierailija
8/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vähän suunnittelee elämäänsä niin ei sinne kauppaan ole pakko mennä pahimpaan ruuhka-aikaan. Itse en mene koskaan suoraan töistä vaan vasta illalla, jolloin käyn iltalenkillä samalla. Klo 20 jälkeen on miellyttävän väljää. Kauppaan ei todellakaan kannata mennä perjantaina klo 17 tai lauantaina päivällä jos menettää herkästi hermot ruuhkassa.

Vierailija
9/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itsekin.

En yleensä käy kaupassa tuohon aikaan, mutta nyt kun sinne ilmeisen väärään aikaan menin, tuli huomattua kaikenlaista.

Yllättävän moni jättää käytöstavat ja muiden huomioimisen marketin sisäänkäynnille.

Ap

Vierailija
10/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. AV-mamma odottaa kieli pitkällä pääsyä irtokarkkipussia täyttämään, ja pikkulapset ovat esteenä. Voiko säälittävämpää olla kuin aikuinen ihminen kahmimassa irtokarkkilaareja?

Vierailija
11/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupathan on nykyään auki klo 21, jotkut jopa 22. Mikset mene vähän ennen sulkemisaikaa hakemaan ne välttämättömät ja kiireelliset karkkisi?

Yleensä ostan karkit karkkikaupasta, mutta tänään oli hyvä tarjous marketissa.

Söin päivälliseksi ne karkit, joten ei voinut odotella iltaan saakka.:)

Vierailija
12/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin vituttaa kun annetaan penskojen kävellä ympäriinsä. Kiva sit koko ajan kattella alas ettei vaan tönäise tai tallo pikku Eeroa.

Vierailija
13/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puolet niistä karkeista on lattialla. Ihmiset tallaa ne pitkin lattioita.

Vierailija
14/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton aikuiset, kun tungeksivat. Eikö niille ole kukaan opettanut, että niskaan hengittäminen on epäkohteliasta? Antaa lasten iloita siitä hetkestä, kun saavat muutaman  karkkinsa valita rauhassa. Ap:kin, kun sitä kilonsäkkiään kauhoo, niin se vasta kestää vaikka kuinka olisi nopea tahti.

Vierailija
15/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko olevasi jotenkin erillinen osa yhteiskunnasta? 

Vierailija
16/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin vituttaa kun annetaan penskojen kävellä ympäriinsä. Kiva sit koko ajan kattella alas ettei vaan tönäise tai tallo pikku Eeroa.

Olit itsekin pikku Eero. Vit?ttaako?

Vierailija
17/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään. AV-mamma odottaa kieli pitkällä pääsyä irtokarkkipussia täyttämään, ja pikkulapset ovat esteenä. Voiko säälittävämpää olla kuin aikuinen ihminen kahmimassa irtokarkkilaareja?

😂😂😂 aivan!

Eiköhän se mene juuri oikein päin, että ne lapset kaikessa rauhassa valikoivat irtokarkkejaan, eikä aikuiset kiireessä... Yleensä lapset osaavat odottaa vuoroaankin, eivätkä kiristele kiukkuisina poskilihaksiaan, kuten esim. ap.

Vierailija
18/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat eivät enää nykyisin vaikuta ymmärtävän, että on edelleen tilanteita, joissa ei voi ajatella pelkästään oman lapsen ja oman itsen etua vaan on otettava myös toiset huomioon. Toki on hienoa ja tarpeellista opettaa jälkikasvulle omatoimisuutta, mutta yleisen sujuvuuden ja viihtyvyyden nimissä sen paikka ei ole toisten ajalla tai kustannuksella esim siellä kaupan karkkihyllyllä. Lapsenkin on opittava ottamaan toiset huomioon. Samaten lasta ei huudateta julkisilla paikoilla, ei anneta seisoa ostoskärryssä tai syödä maksamattomia tuotteita. Tokihan nykyään tapaa myös itsekkäitä lapsettomia aikuisia, jotka käyttäytyvät vastaavalla tavalla. Oman lapseni kanssa en ole ollut toisten tukkeena ja hyvin on oppinut karkkinsa ottamaan, vaikka ei ole sitä vielä alle 4v päässyt tekemään, ihan hygieniasyistä.

Vierailija
19/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei lapset haittaa ja kannustan kyllä vanhempia pitämään lapset pienestä saakka mukana kaikessa mahdollisessa, mutta ruuhkissa on kohteliasta hoitaa asiansa mahd. nopeasti ja sujuvasti, eli ei laittaa pientä lasta asialle.

En veisi hidasta vanhustakaan ruuhkaiseen kauppaan stressaantumaan toisten kiireestä ja hidastamaan muita.

Ap

Vierailija
20/46 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meirän marketissa ihmiset pääsääntöisesti osaa käyttäytyä ja monesta laarista löytyy samoja nameja. Aikuiset ottaa ylhäältä ja lapset alhaalta. Eniten risoo, kun joku pösilö haistelee karkkeja ennen ottamista. YÄK! ja ne on aikuisia. Lapset valitsee ulkonäön perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi