OPETTAJA PAKOTTI POJAN SYÖMÄÄN KESÄ KEITTOA JA SE OKSENSI JA SE ON KOKOAJAN ITKUSILMÄSSÄ :( HAASTANKO OPETTAJAN OIKEUTEEN
Kommentit (25)
Viet asian ylilautamiesten käsiteltäväksi!
Äläpä huuda kuitenkaan... Aloita ottamalla rehtoriin yhteys. Ei tuota asiaa suoraan oikeuteen voi viedä. Mutta olipa törkeää opettajalta, huh huh! Missä tämä tapahtui?
Porvoon oikeus on kuulemma hyvä. Eli sinne vaan ;)
Ei tarvitse huutaa. Nykyään ei enää pakoteta syömään mutta jos tämä on tosi niin ensin yhteys rehtoriin ja virallinen valitus opettajan toimista. Siis se pelkkä soitto rehtorille ei riitä vaan teet myös kirjallisen valituksen rehtorille ja opetusvirastoon johon saat sitten myös virallisen vastauksen.
0/5, ei missään tarjota enää kesäkeittoa
Kyseessä on eskari? Vai oliko tarhan täti?
Minulle kävi sama vuonna 1998, mutta hernekeiton kanssa. Opettaja istui ja painosti syömään, nousta en saanut ennen kuin lautanen on tyhjä. Kun ruokavälitunti loppui ja muilla luokkalaisilla alkoi taas opetus, hän nakitti toisen opettajan (jolla oli hyppytunti) istumaan kanssani. Itkin hysteerisenä, maistelin lusikan kärjellä hernekeittoa, mutta maku oli aivan järkyttävä. Toisen luokan opettaja jyrähti, että nyt otat kunnon lusikallisen etkä pelleile. Otin lusikallisen, nielaisin sen itkien, mutta oksensin miltei välittömästi lautaselleni. Siinä vaiheessa opettaja sanoi, että minun ei ole pakko syödä loppua. En pysty vielä aikuisenakaan syömään lusikallistakaan hernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi sama vuonna 1998, mutta hernekeiton kanssa. Opettaja istui ja painosti syömään, nousta en saanut ennen kuin lautanen on tyhjä. Kun ruokavälitunti loppui ja muilla luokkalaisilla alkoi taas opetus, hän nakitti toisen opettajan (jolla oli hyppytunti) istumaan kanssani. Itkin hysteerisenä, maistelin lusikan kärjellä hernekeittoa, mutta maku oli aivan järkyttävä. Toisen luokan opettaja jyrähti, että nyt otat kunnon lusikallisen etkä pelleile. Otin lusikallisen, nielaisin sen itkien, mutta oksensin miltei välittömästi lautaselleni. Siinä vaiheessa opettaja sanoi, että minun ei ole pakko syödä loppua. En pysty vielä aikuisenakaan syömään lusikallistakaan hernekeittoa.
Ja tämä tosiaan tapahtui Tupurin koulussa Salossa. Jos opettaja tunnistaa itsensä, niin kysyn sinulta, että miten oikein nukut yösi?
Kun häviät oikeudenkäynnin, oletko valmis maksamaan oikeudenkäyntikuluja arviolta n. 10 000 e?
Mikset ole opettanut lastasi syömään ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä tosiaan tapahtui Tupurin koulussa Salossa. Jos opettaja tunnistaa itsensä, niin kysyn sinulta, että miten oikein nukut yösi?
Hyvin nukun, kiitos.
Entinen Tupurin koulun lehtori
Vierailija kirjoitti:
Ei kesäkeitto ruokaa ole.
Yhteys rehtoriin. Lapselle voi selittää että maistaminen on ok, mutta ei saa pakottaa syömään, että lapsi ei ole tehnyt mitään väärää ja kaikki on ok.
Selvitä myös, onko lapsella yleensäkin vaikeuksia maito/laktoosiruokien kanssa. Itselläni ällötys oli alkavan laktoosi-intoleranssin ensimmäinen oire.
Keitto oksensi ja on koko ajan itku silmässä??
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei vain pysty syömään kaikkea. Ala-asteella näin muutaman oksentamisen pakottamisen seurauksena. Yhdellä veripalttu aiheutti oksentamisen ja toisella joku keitto, muistelen että kalakeitto. Se oli seitkytlukua, luulin että tuollainen pakottaminen on loppunut.
Ai tänään vai? Onko poika kasvissyöjä? Kasvisruokalistalla toscanalainen papukasviskeitto, peruslistalla lihakeitto. Kesäkeittoa ei ole listalla ollenkaan. Vai onko pojalla joku harvinainen allergia, että saa ihan omaa ruokaa listojen ulkopuolelta?
Pysyttele tutuissa aihepiireissä, koulu, lapset ja nuoret on sulle vieraita.
Kyllä vain oikeuteen. Kunnon korvauksethan tuosta on saatava, opettajalle vähintään ehdonalaista.