Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakouluopiskelijan budjetti ruokaan kuussa, gallup!

Vierailija
23.09.2016 |

Moikka,
oon yliopisto-opiskelija. Oisin kysynyt paljon teillä menee rahaa ruokaan? Mulla menee yksinasuvana 300e vaikka kuinka nipistäisi. Lisäksi kouluruoka 2,60e päivässä, eli n. 50e kuussa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-250 e/kk ruokakauppaan, toki sisältää muutakin kuin ruokaa, pesuaineet ym. Jos jättäisi oluen ja karkinsyönnin vähemmälle, saisi helposti pudotettua.

Vierailija
22/38 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 150€/kk ja se sisältää kaikki ruokakaupasta ostetut tavarat ruokien lisäksi - vessapaperit, hammastahnat, tiskiaineet, käsienpesusaippuat jne. En oo noista kuiteista koskaan jaksanu vähentää niitä pois että saisin pelkän ruokiin kuluvan osuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-30 €/kk. Ruokakulut pysyy hyvin kurissa, koska käyn leipäjonossa ja dyykkaan. Lisäksi ongin kesäisin paljon kalaa ja saan syksyisin enemmän ilmaisia omenoita kuin pystyn säilömään.

Vierailija
25/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain 600-800 €/kk. Voin ostaa mitä huvittaa koska pappa betalar.

Vierailija
26/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee oppilaitoksella syömiseen ja kauppaan (lisäksi tietysti hygieniatuotteet, shampoot sun muut) 330 e kuussa. Oppilaitokselle menee n. 100 e kuussa (jatko-opiskelijalle kun ruoka on kalliimpaa).

Tosi vaikea nipistää mistään enää. Nimenomaan liha ja vehnä näyttää olevan halpaa, mutta mulle ne eivät sairauden takia käy. Kala ja kasvikset ovat taas kalliita.

Vierailija
27/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee keskimäärin 130-140 €/kk ja siihen sisältyy vessapaperien yms. lisäksi kissan ruuat ja hiekat. Eli omiin ruokiini menee varmaan 80-90 €/kk. Syön liikaa makaronia ja liian vähän kasviksia, mutta ei voi mitään.

Vierailija
28/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään budjettia, mutta maksimissaan 80€/kk menee ruokakauppaan. Olen kasvissyöjä ja se vaikuttaa jo paljon. Yliopistolle otan eväät tai tulen kotiin syömään. Ravintolassa tulee syötyä ehkä pari kertaa viikossa.

Jos sä syöt ravintolassa pari kertaa viikossa, niin siihen jo ainoastaan menee minimissään 80 e kuussa. Vai missä ravintolassa saat aterian reilusti alle kympillä?

Edellinen sanoi käyttävänsä max 80€/kk _ruokakauppaan_. Ravintolat tuli siihen päälle, ja sekin jäi auki syökö se niissä kokonaisia aterioita. Onhan sekin ravintolassa syömistä, jos käy mäkkärissä euron juustohampurilaisella ja jättää juomat sun muut väliin.

Vierailija
29/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko menee kaljaan?

Vierailija
30/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki 470e/kk. Siitä vuokra 250e, bussikortti 45e (yliopistolle 16km), opiskelijalounas 2.60e/pv=n.50e/kk. Lisäksi 20e/viikko ruokarahaa=vajaa 100e. Ja vielä jää muutama kymppi hurvitteluun! 😅

Vierailija
31/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. lisää vielä, että niistä ylijäävistä rahoista hygieniatarvikkeet ym wc-paperi ja siivousaineet jne. tiukalle välillä vetää. Meikkaamisen lopettaminen toi paljon säästöjä. Ilman lainaa porskutan, kun toinen tutkinto kyseessä eikä siihen saa valtiontakausta tai mikä se onkaan. Kesätöitö jos sattuu saamaan, niin niillä säästöillä vaatteet itselle, lahjat kummipojalle jne.

Vierailija
32/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko menee kaljaan?

0 €. En ole maksanut alkoholista senttiäkään koko elämäni aikana.

Vierailija
33/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jogurttikone ja leipäkone.

Aamulla syön tuorepuuroa, pohjana jogurttia, kaurahiutaleita ja marjamuruja. Teen 6 annosta kerralla ja syön aina kupillisen tätä aamulla ja illalla. Kestää siis 3 pv.

Jogurttikoneeseen menee 7.s purkki juureksi ja litra maitoa, maksaa Lidlissä 67 senttiä.

Puurohiutaleita menee 2 kg kuussa. Marjat poimin syksyllä lapsuuden kodin pensaista ja kuivatan ne samalla reissulla uunissa.

Perjantaina kun tulen kämpille, olen ladannut leipäkoneen valmiiksi ja tuore leipä odottaa. Saman teen sunnuntaiaamuna.

Asun asuntolassa, jossa on yhteiset oleskelutilat, mutta jokaisella on oma huone, vessa, kylppäri ja mä toin vanhan minijääkaapin.

Kun lähden lauantaina töihin, otan kaikki pullot mikä kaapista löytyy, niitä löytyy aina ja ne ovat ns vapaata riistaa. Ja saman teen lauantaina.

Koska ostan kaupasta vain maitoa, puurohiutaleita, vehnäjauhoja, öljyä, kuivahiivaa ja margariinia, mä saan noista pulloista käytännössä kaiken mitä mulla menee.

Koulussa syön ruuan, laukussa on aina muovirasia ja syön leivät välipalana.

Illalla kämpillä on taas tuorepuuroa.

Meillä kouluruoka maksaa 1,90 - 4,90, yleensä valitsen 2,50 e ruuan ja kk kulut ovat n 50 e kk.

Oon aina la ja su töissä ja siellä saan ilmaisen ruuan.

Paljon fiksaamista ja nyt tämä toimii.

Vierailija
34/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea arvioida, ehkä n. 150-200 €. Saisi mennä vähemmänkin, mutta olen valitettavasti kunnon kulinaristi ja herkkusuu.

Vierailija
35/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150-200e. Liiteristä tulee haettua yleensä viikon safkat aina kerralla. Jauheliha halpaa ja saa hyvin protskua kun käy salilla. Sillo tällöin koululla opiskelijalounas tais maksaa sen 3e tjsp. Jos on siis syömäkelpoista. Alkoa en käytä koska nolife eikä tarvi röökiäkään poltella. Säästyy paljon kun keskittyy opiskeluun. Mutta tosiaan energiajuomat ja limsa(sokeriton) paheena...

Vierailija
36/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ostokset lidlistä 15-20 €. Joskus alle. Syön pari-kolme kertaa viikossa kouluruoan 2,60 €. Teen aika köyhiä ruokia kotona, kun oon niin laiska tekemään vaan itelleni. En käytä juurikaan lihaa, korvaan jauhelihan soijarouheella, tulee halvemmaksi.

Vierailija
37/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ainakin 300e, yleensä enemmänkin. Teen töitä n 10h/vk.

En säästele ruoassa, mutta vastavuoroisesti ostan vaatteita pari kertaa vuodessa ja käyn baarissa muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
38/38 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten ruoka/päivä ohjeistuksen mukaan saa maksaa euron ja samaan hintaan pitää syntyä koululaisen ateriat.

Sosiaaliturvapaikanhakijoiden ruokaan on varattu 12,50 joka riittää esim. matun 8 jauhelihapihviin ja viiteen kananmunaan, salaattiin ja perunoihin tai riisiin.

http://www.ess.fi/incoming/2015/10/28/1330969.jpg/ALTERNATES/w980/13309…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi