Korkeakouluopiskelijan budjetti ruokaan kuussa, gallup!
Moikka,
oon yliopisto-opiskelija. Oisin kysynyt paljon teillä menee rahaa ruokaan? Mulla menee yksinasuvana 300e vaikka kuinka nipistäisi. Lisäksi kouluruoka 2,60e päivässä, eli n. 50e kuussa.
Kommentit (38)
150 eur / kk opiskelijalounaan lisäksi on sellainen, jolla syö jo mukavasti.
mulla menee 250-300e sisältää kouluruoat, en sitten tiedä mitä sä syöt...
noin 100 euroa täälläkin. Sun käyttämä rahasumma kuulostaa kyllä aika korkeelta. Syötkö paljon ulkona?
Moikka, oon yliopisto-opiskelija. Oisin kysynyt paljon teillä menee rahaa ruokaan? Mulla menee yksinasuvana 300e vaikka kuinka nipistäisi. Lisäksi kouluruoka 2,60e päivässä, eli n. 50e kuussa."
- onko sulla tuossa lääkkeiden syönti mukana, vai mitä oikein syöt? - Itselläni on keliakia, joka nostaa "hieman" ravintomenojani, mutta silti minulta ei mene ruokaan kuussa kuin 100-150€ / kk:ssa. - Ja kokemuksesta tiedän, että pärjäsin vähemmälläkin.
Ehkä noin 120-200e/kk. Erotuksena ettei ole mahdollista syödä opiskelijahintaan lounasta, vaan syön kaikki ateriat kotona.
miten olet yrittänyt nipistää? ja menee kotona vielä noin paljon vaikka syöt lämpimän ruoan yliopistolla? miten suuri osa on alkoa, herkkuja, ravintola, kahvila?
Nyt kun olen opintojen lisäksi töissä yo:lla, syön joka päivä opiskelijaravintolassa. Lounaisiin menee siis n. 50 euroa kuussa, mutta toisaalta syön vähemmän taas kotona, ehkä satasen edestä kuukaudessa.
Ei ole minkäänlaista budjettia, eikä mitään hajua paljon rahaa ruokaan menee.
Kun olin opiskelija, meni 120-150, en syönyt opiskelijalounasta. Nyt menee ehkä 140-160. Tykkäsin syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Nyt syön vähän enemmän luomua ja herkkuja, niin se nostaa hintaa.
Terveellinen ravinto on opiskelijalle tärkeää. Ilman riittävän monipuolista ravintoa aivot ja kroppa ei toimi. Mieluummin teen vähän enemmän töitä ja syön hyvin kuin kituuttelen pastalla ja puurolla.
"5€" - Vsnhmpien luonako asut samalla heidän ravitessa sinut, mutta kerran kuussa syöt yliopsotolla ja törsäät vielä kahviin tai suklaapatukkaan? - Vai miten selvitä noin vähällä? - Vai ilmoitiko menosi 5€/ vrk, jolllon x 30 e. kuukaudessa sinulla menisi (noin) 150€
En ole pitänyt tarkkaa kirjaa, kun en ihan pelkkien tukien varassa ole. Yksin asun.
Menee ehkä noin 250kk. Nykyään niin harvoin koululla läsnäoloa että siellä harvemmin syö - 40 kilsan koulumatkaa suuntaansa ei kannata halvankaan ruuan takia lähteä ajamaan x)
Juon turhan usein energiajuomia mikä tietty suoraan näkyy tossa hinnassa. Toisaalta en juuri koskaan juo alkoholijuomia kun en noissa bileissä jaksa paria kertaa per vuosi enempää ravata, paheensa kullakin siis, mulla menee ne bilerahat sitten herkkuihin :P
Plus olen keliakikko, se tuo pientä lisähintaa. Kun en ole kokonaan halunnut leivästä tai puurosta tai makaronista luopua, kyllä niitä muutaman kerran kuussa ostan.
Mulla ei ole mitään budjettia, mutta maksimissaan 80€/kk menee ruokakauppaan. Olen kasvissyöjä ja se vaikuttaa jo paljon. Yliopistolle otan eväät tai tulen kotiin syömään. Ravintolassa tulee syötyä ehkä pari kertaa viikossa.
Teen töitä aika paljon samalla (ja ennen kuin tulee valitusta valmistumisen hitaudesta, valmistun tavoiteajassa kyllä, viime vuonna vajaa 90 op), joten en juuri laske budjettia. Lounas ylop n. 50 e/kk, kuussa ruokakauppaan n. 250 e. Lisäksi käyn paljon kahvilassa ja syön kerran kaksi kuussa ulkona
Ei yhtään, en syö ellei joku tarjoa. Rahaa säästyy sitten kaikkeen kivaan. Syömishäiriö löytyy, tiedostan, älkääpä siis ottako mallia.
Omia kulujani en tiedä kun meitä asuu täällä kaksi, mutta ~250e varmaan kaiken kaikkiaan. Koulussa en syö pahemmin kun ruoka on niin jumalattoman pahaa ja 2,6e siitä moskasta on jo ryöstö.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään budjettia, mutta maksimissaan 80€/kk menee ruokakauppaan. Olen kasvissyöjä ja se vaikuttaa jo paljon. Yliopistolle otan eväät tai tulen kotiin syömään. Ravintolassa tulee syötyä ehkä pari kertaa viikossa.
Jos sä syöt ravintolassa pari kertaa viikossa, niin siihen jo ainoastaan menee minimissään 80 e kuussa. Vai missä ravintolassa saat aterian reilusti alle kympillä?
Ööö n. 80-100€/kk