Kaikilla ovis aina vuorotellen eri puolilla?
Mietin vain näitä kipujani, että jos taas on oikealla puolella, niin pitäisi varmaan käydä jossain ultrassa tms.. jos jotain kystaa tms.. On kivut joskus vasemmallakin olleet, mutta nyt vasta olen tajunnut kipujen johtuvan oviksesta, niin tiedän puoliakin tarkkailla.
Kommentit (12)
Luulin, että olisi vuorotellen vasemmalla ja oikealla.. Eikö olekaan? Tietääkö kukaan?
ovulaation takia, tuleeko sitä ollenkaan.
-neitimyy-
jolla kaikki ovis jne kipuilut tuntuu oikealla puolella.
Kertoilkaa muutkin kokemuksia ja jos vaikka olette käyneet lääkärissä - mitä siellä on sanottu?
Itse mainitsin kivuistani lääkärille, joka neuvoi vaan turvautumaan särkylääkkeisiin. Jos ei särkylääkkeet tepsi, niin sitten käski ottaa yhteyttä, ja voisi tutkia. Särkylääkkeet kyllä auttaa (vaikka en olisi kokeilematta uskonut, on sen verran kovat kivut!), kun ottaa kunnon annoksen, eli itselläni panadol 500 Zappx2 kerralla, niin auttaa. Aiemmin otin kuukautiskipuihinikin (nekin tosi tuskaiset) tuota Zappiä, mutta vain x1 kerralla, ja sitten sai ottaa lääkkeen useasti päivässä ja usean päivän ajan, mutta nyt kun olen tajunnut ottaa kerralla 2kpl (kuten ohjeissakin neuvotaan), niin eipä tarvitse ottaa kuin sen yhden kerranx2 särkylääkettä, niin kivut ihme ja kumma katoaa (melkein kokonaan)! Eli suosittelen tätä särkylääkettä muillekin kipuihin.
(Olisi silti kiva pystyä elämään ilman särkylääkkeitä ja kipuja..)
eli melkein aina vas.puolella tunnen kivut
Mulla on kanssa oviskivut yleensä aina oikealla puolella ja kauan luulinkin että myös munasolu irtoaa mulla aina oikealta. Nyt kumminkin kun on lapsettomuushoitojen takia tilannetta ultrattu on selvinnyt, että molemmilta puolilta munikset suht tasaisesti irtoavat toispuoleisesta oviskivusta huolimatta. Kun ihmettelin lääkärille tätä että kivut tuntuvat vain toisella puolella vaikka munasolu kehittyisi just vastakkaisella puolella sain vastaukseksi, että ihmisen hermojärjestelmä on niin kummallinen että se saattaa välittä noita kiputuntemuksia tuolla tavoin miten sattuu:) Mulla asiaa saattaa myös selittää se, että multa on leikattu nivustyrä oikealta ja alavatsan hermosto saattanut ottaa tästä hieman itseensä ja siksi kaikki jomotukset tuntuu sitten ennemmin tuolla oikealla puolella.
Vierailija:
Kun ihmettelin lääkärille tätä että kivut tuntuvat vain toisella puolella vaikka munasolu kehittyisi just vastakkaisella puolella sain vastaukseksi, että ihmisen hermojärjestelmä on niin kummallinen että se saattaa välittä noita kiputuntemuksia tuolla tavoin miten sattuu:) Mulla asiaa saattaa myös selittää se, että multa on leikattu nivustyrä oikealta ja alavatsan hermosto saattanut ottaa tästä hieman itseensä ja siksi kaikki jomotukset tuntuu sitten ennemmin tuolla oikealla puolella.
Multa on leikattu reilu 5v sitten umppari (sehän on oikealla puolella, kuten oviskipunikin useimmiten). Oliskohan munkin hermojärjestelmä sit vähän sekaisin..
-minni-: Hyvin paljon mahdollista:)
puoli onkin taas vaihteeksi vasen. Kaksi viime kertaa oli oikealla puolella kivut. Vaihtelua tämäkin.. Jotenkin vaan mieltä rauhoittaa kun puoli vaihtelee, ettei aina samalla puolen. =)
Oen jo tosissaan miettinyt uutta raskauttakin jo näiden kipujen takia! Kivut on niiiiin kovat, ja niitä on 2vk:n välein; kuukautiskivut ja oviskivut. Pääsis hetkeks eroon kivuista. Synnytyskin olis ihan ok, jos entiseen kaavaan mentäis, niin supisteluja/synnytyskipuja ei tarttis montaa tuntia kärsiä; esikoisesta 6h, tokasta 4h. No, jospa nyt emme kuitenkaan ihan vain kipujeni vuoksi lasta ala yrittää, vaikka ei kolmas lapsikaan hullumpi ajatus..;)
Mulla kivut tuntuu kans aina oikealla puolella (sekä ovis- että menkkakivut) ja kysyin siitä lääkäriltä. Ei osannut sanoa mistä johtuu, sanoi vaan, että kivut voi myös säteillä vasemmalta puolelta oikealle, siis jos munasolu irtoaa vasemmalta puolelta.
Kun viimeksi mainitsin ajatuksestani kolmannesta lapsesta, niin nyt olemme juuri yrittämässä sitä kolmatta lasta! =) Emme siis oviskipujeni takia, vaan ihan muista syistä. Toivottavasti pian tärppää (jos ei jo vappuna tärpännyt). ;)