Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa valitsemaan; vakityö vai työttömyys

Vierailija
23.09.2016 |

Olen muuttanut 2kk sitten 200km päähän miehestäni ja kodistani 6kk määräaikaisen työsuhteen perään. Toissapäivänä minulle tarjottiin vakituista paikkaa täältä. Olen koko ajan ollut asennoitunut siihen, että vain puoli vuotta ja sitten takaisin kotiin. Nyt ajelen joka viikonloppu tuota väliä ja poden koti-ikävää.

Tämä työpaikkakuntani on alle 1000 ihmisen pikkukylä, jossa kaikki tuntevat toisensa ja oman ikäistä seuraa en ole täältä löytänyt. Ainoa aktiviteettini täällä on luonnossa liikkuminen ja tietokoneella surffailu. Taloudellisestikaan tämä ei ole kovin kannattavaa, koska maksan 2 asunnon vuokraa. Ensi vuoden puolella tarkoitus oli ostaa oma asuntokin miehen kanssa, jolloin kustannukset nousisivat vain entisestään... Olen etsinyt koko ajan töitä kotipaikkakunnaltani, mutta ei vaan löydy.

Onko muut samassa tilanteessa ja kuinka pitkään olette tällaista jaksaneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaksoin puolitoista vuotta, sitten tuli muutos. Miksette muuta sinne missä vakityösi olisi?

Vierailija
2/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä määräaikaisuus vakituiseen työsuhteeseen. Voit lähteä milloin haluat, jos töitä löytyy omalta kotipaikkakunnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole tärkeintä elämässä. Tee päätös sydämellä perhettäsi ja jaksamistasi ajatellen.

Vierailija
4/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta valinta riippuu paljon siitäkin, että viihdytkö työssäsi ja voitko ajatella jaksavasi siinä vuosiakin ja saavasi siitä muutakin kuin pelkän palkan. Aiemmin olisin sanonut, että ilman muuta vakityö, mutta nyt olen itse sinnittelemässä puolen vuoden määräaikaista työsopparia loppuun, enkä tod. uusi sitä, koska itse työ on peestä. Olen mieluummin ihan rehellisesti työtön. Joten olen huomannut, ettei työ ole tässä elämässä tosiaankaan kaikki!

Vierailija
5/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys.   Jos olet työssä olet ihminen muuten vain, alkulimaa kuten eräs tiedemies asian osuvasti kuvasi.

Vierailija
6/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin mieheni.

Vierailija
7/7 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miten sydän ja intuitio sanovat. Näissä tilanteissa yleensä gut feeling kertoo mitä kannattaa tehdä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi