Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 kk työttömyyttä; työkkärin soittoaika?

Vierailija
23.09.2016 |

Siis työkkäri ottaa yhteyttä, mitä siinä jutellaan? Mitä ne kyselee?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kyselee samat kuin silloin ekalla kerrallakin. Ei mitään ihmeitä. Tarkistaa tietoja ja että oletko hakenut töitä.

Vierailija
2/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos soittaa ollenkaan. Mulla ne on vaan siirtänyt sitä soittoaikaa aina 6kk eteenpäin. Yhden puhelun olen saanut kolmessa vuodessa ihan silloin alkuun. Lähinnä se oli sitä tilanteen päivitystä, että mitä työtä haet, mitä osaat, tarvitsetko lisäkoulutusta yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos soittaa ollenkaan. Mulla ne on vaan siirtänyt sitä soittoaikaa aina 6kk eteenpäin. Yhden puhelun olen saanut kolmessa vuodessa ihan silloin alkuun. Lähinnä se oli sitä tilanteen päivitystä, että mitä työtä haet, mitä osaat, tarvitsetko lisäkoulutusta yms.

Missäpäin asut? Mua pommitetaan ihan jatkuvasti joka suunnalta!

Vierailija
4/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella. En taida kuulua ns. ongelmaryhmään, niin pitää radiohiljaisuutta sieltä päästä. Täällä kun meitä työttömiä riittää...

Vierailija
5/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleekö ne mihin on hakenut? Mä en ole kyllä pitänyt mitään kirjaa mihin olen hakenut..

Ap

Vierailija
6/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkkärivirkailija on laittanut jo x 2 yhteydenoton viikonlopulle, hahh....ja sitten kun katson tiedoista niin 6 kk siirretty eteenpäin aikaa.

Mäkään en ole ongelmaryhmää nähtävästi, korkeakoulun käynyt.

Vierailija
7/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella. En taida kuulua ns. ongelmaryhmään, niin pitää radiohiljaisuutta sieltä päästä. Täällä kun meitä työttömiä riittää...

Sama tilanne ja sama kaupunki. Yhtään soittoa ei ole tullut pariin vuoteen. Itse olen hankkiutunut opiskelemaan työttömyyskorvauksella yms. aktivoinut itseäni. Työkkäriä ei paljon kiinnosta. Ei ole tullut kuin yksi työtarjouskaan koko aikana.

Vierailija
8/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen paljon pienemmältä paikkakunnalta. Ehkä siinä syynä... Nyt on vuosi työttömyyttä takana ja ihan jatkuvasti tulee työtarjouksia ja sähköpostia. Ja juuri viime viikolla soittivatkin vaikka ei ollut mitään sovittua soittoaikaa vielä. Todella ahdistavaa, kun muutenkin jo ahdistaa tämä työttömyys.

Vierailija
9/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä myös kaksi korkeakoulututkintoa..

Vierailija
10/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseleekö ne mihin on hakenut? Mä en ole kyllä pitänyt mitään kirjaa mihin olen hakenut..

Ap

Ei kysy.

Vierailija
11/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään työtarjousta en ole vielä saanut, pitäisikö se alkaa heti kun jää ansiosidonnaiselle vai vasta jos jää työmarkkinatuelle?

Ap

Vierailija
12/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisensiaatti olen, ja itsepä olen saanut tähän mennessä ottaa yhteyttä te-toimistoon, jos asiaa on. Soittoaikoja on kyllä määrätty, mutta kertaakaan eivät ole soittaneet. Yhtä ainoaa poikkeusta lukuunottamatta te-keskus on kohdellut minua asiallisesti, joten sen puoleen voisivat vaikka vähän soitellakin ja kysellä työnhakukuulumisia ja -suunnitelmia.

Vierailija
13/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne ja sama kaupunki. Yhtään soittoa ei ole tullut pariin vuoteen. Itse olen hankkiutunut opiskelemaan työttömyyskorvauksella yms. aktivoinut itseäni. Työkkäriä ei paljon kiinnosta. Ei ole tullut kuin yksi työtarjouskaan koko aikana.

Mä olen tainnut saada kaksi työtarjousta, joista toiseen mulla ei ollut minkäänlaista pätevyyttä. Hain toki silti, mutta yllätys en saanut paikkaa. Ekalla puhelulla kun työkkäri soitti, valitteli virkailija ensin työtilanteen surkeutta mun alalla mutta kuitenkin se on niin hyvä, etten saa työkkärin piikkiin opiskella. No sanoin sitten että opiskelen kotona kyllä itsenäisesti lisää tätä alaa ja myös parannan kielitaitoani. Ja sitten alkoikin kysely että millä ajalla, koska mun päivät pitäisi mennä siinä kun haen töitä. Niitä töitä siis mitä mun alalla valitettavasti ei ole. Melko ristiriitainen puhelu kaikkinensa, joten ehkä ihan hyvä ettei ole soitellut uudestaan. Tammikuussa mulla alkaakin sitten koulunkäynti ihan opintotuella, ellei nyt ihme tapahdu siihen mennessä ja pääsen johonkin töihin.

Vierailija
14/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettiä, että lähettääköhän ne työtarjouksia enemmän meille, joilla ei ole korkeakoulututkintoa? Sellainen olo jotenkin.

Mulla on kaksi tutkintoa, mutta molemmat on toisen asteen ja saan tosiaan työtarjouksia todella usein. Ja ne kaikki työtarjoukset on olleet juuri sellaisia paikkoja, joihin korkeakoulututkinnolla olisi aivan liian ylikoulutettu. Sellaisia hanttihommia lähinnä joita jokainen voi tehdä vaikka ilman koulutusta. Ehkä sitten tyrkyttävät niitä lähinnä vain meille  alemman koulutuksen saaneille?

Vierailija
15/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa tuohon kenelle työtarjouksia lähetetään?

Vierailija
16/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun yliopistosta valmistuttuani työttömäksi ja eivät soittaneet sieltä edes sitä ensimmäistä aloituspuhelua vaan nettipalvelusta näin, että työtilanteen kartoitus tehty ilmoittamieni tietojen perusteella...

Vierailija
17/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne ottaa yhteyttä. Aika vaan siirtyy eteenpäin 6 kk.

Ainakaan minä en ole saanut yhtäkään "työtarjousta", vaikka mol:ssa paikkoja on ollut auki jopa yllättävän paljon. Ihan oman aktiivisuuden varaan jää, mikä on tietty ihan hyvä, koska noi "työtarjoukset" voi olla aivan mitä hyvänsä.

Voithan sä varuiksi listata mihin oot hakenut, ainakin suurinpiirtein. Mutta olisin valmis lyömään vetoa ettei sieltä soiteta.

Vierailija
18/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudun yliopistosta valmistuttuani työttömäksi ja eivät soittaneet sieltä edes sitä ensimmäistä aloituspuhelua vaan nettipalvelusta näin, että työtilanteen kartoitus tehty ilmoittamieni tietojen perusteella...

Joo sama! En edes tiennyt, että mulla on joku "oma virkailija" ennen kuin tarvitsin tietoa yhdestä asiasta ja jätin soittopyynnön. Se onkin ollut sitten ensimmäinen ja ainoa kerta, kun sieltä on oikeastaan mitään kuulunut :D

Vierailija
19/19 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ammattitutkinto eikä työtarjouksia tule ikinä. voi johtua siitä ettei alallani juuri työpaikkoja laiteta hakuun.

Muutenkin vähän rassaa työkkärin passiivisuus, sillä soittoaikaa vain siirretään eivätkä vastaa yhteydenottoihin. vituttaa lorvia himassa ja odottaa heidän yhteydenottoaan