Onko ok, että miesystävä haluaa tulla mukaan lääkärikäynnilleni?
Tai, oikeammin ehdottomasti vaatii tulla. Minulta todennäköisesti kuunnellaan hengitysäänet jolloin pitää nostaa paitaa ja lääkäri on miespuolinen kun en saanut aikaa naislääkärille. Nykyään nuo ajat ovat ainakin kiireellisenä niin hankalia saada, ettei näihin asioihin juuri voi vaikuttaa. Minusta miesystävän läsnäolo lääkärissä tuntui ajatuksena alkuun vähän erikoiselta, mutta toisaalta tuollainen huolenpito ja välittäminen on kyllä ihanaakin eikä siellä mitään kummallista tai salaista tapahdu niin miksipä ei.
Ystäväni kauhisteli tätä ja sanoi, ettei ikinä ottaisi miestä mukaan "rutiinikäynnille" joten siitä virisi ajatus että ehkä noinkin sitten voi asiat nähdä ettei olisikaan ok. Ystäväni mukaan vain lapset tarvitsevat saattajan tai vajaavaltaiset, mutta minusta hän ei ymmärtänyt että kyse on välittämisestä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
No onko sitte normaalimpaa jos tyttö/naisystävä tai vaimo haluaa tulla mukaan kun miestä tutkitaan lääkärissä?
Minun mielestä on jotenkin luontevampaa jos nainen on mukana miehen lääkäri käynnillä kuin että osat olisivat toisinpäin. Ei tuo miehiä varmaan niin häiritse? Joskus lääkäriä avustaa myös hoitaja ja yleensä hoitajat ovat naisia.
Ei ole ok. Kyllä aikuinen nainen menee Suomessa ihan yksin toimenpide huoneeseen ja tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Kyllä aikuinen nainen menee Suomessa ihan yksin toimenpide huoneeseen ja tutkimuksiin.
Onko miehellä samanlainen oikeus?
-"huolenpitoa ja välittämistä" Tajuatko, että tuo mustasukkaisuutta?
Mulla oli joulukuussa äiti mukana kun kävin lääkärintarkastuksessa. Ei siinä minusta mitään kauheaa ollut. T :m21
Ei tulisi kyllä mieleenikään mennä mukaan miehen lääkärin tarkastukseen.
Olin tosi tyytyväinen, kun mieheni tuli mukaan lääkärikäynnille. Oli tiettyjä ongelmia ja hän kannusti, ja tuntui että lääkärikin kuuntelin tarkemmin oireita, kun toinen oli vahvistamassa oireitani.
Onko miehesi holhoojasi? Toivottavasti lääkäri sanoo ettei tartte ukon tulla mukaan.
Miksi tästä kirjoittaa tänne, jollei asiassa koe ongelmaa?
Islamilaisesta taustasta tulevat miehet tekevät noin. Se on kontrollointia, ei huolenpitoa. Et varmaan ole missään vaarassa, vaikka lääkäri olisi mies, eikö niin? Mietipä nyt ihan itse.
Tuollaisen miehen kanssa kadottaa itsensä. Nyt vielä epäröit, jonkin ajan kuluttua sinulla ei ole enää omaa tahtoa. Voit sanoa hyvästit elämällesi.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on tehty 2016...
Jospa naiset olisi viisastuneet eikä heittäydy holhottavaksi lapseksi kehitysmaakulttuurin edustajan kanssa. Hullu jo ajatuksenakin tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joulukuussa äiti mukana kun kävin lääkärintarkastuksessa. Ei siinä minusta mitään kauheaa ollut. T :m21
Miksi ihmeessä äitisi oli mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ota vastaanotolle jos et ITSE halua.
Viimeistään kun lapsi täyttää 18 alkaa lääkärit tarkistamaan siltä lapselta saako vanhempi vielä tulla vastaanotolle sisälle. Jokaisella on oikeus yksityisyyteensä!
Itse ottaisin kuskiksi jos haluaa tulla henkiseksi tueksi, mutta jättäisin ulos vastaanotolta ! Mitä hän pelkää - että paljastat perheväkivaltaa vai että lääkäri planee sinua ?
Mies vie minut sinne, minulla ei ole ajokorttia. Tuskinpa siitä haittaakaan on, jos tulee mukaan vastaanottohuoneeseen. Ei tähän käyntiin liity mitään intiimitutkimuksia, vaikka raskaana olenkin. Ap
Ragebaittaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli muuten mieleen, kun odottelin itse kerran tk:ssa pääsyä papaseulontaan (oli ilmoittautumisaika, josta sitten terkkari otti järjestyksessä liukuhihnatyyliin asiakkaita sisään). Samassa aulassa istui joku selkeästi Kaukoidästä (Vietnam, Thaimaa tms) kotoisin oleva pariskunta. Menivät yhdessä sisään, mutta kuulin, kun mies sanoi tulevansa tulkiksi. Hetken päästä mies tuli yksin huoneesta ulos, nainen tuli myöhemmin. Tällaisissa tapauksissa ymmärrän täysin miksi mies on mukaan (tässäkin tapauksessa terkkari oli tosin nainen). Mieshän antoi selkeästi sitten vaimolleen yksityisyyden tulemalla toimenpidehuoneesta pois siinä vaiheessa, kun oli aika riisua housut...
Niin... Voi myös olla, että toimenpiteen tekijä on käskenyt tätä miestä poistumaan.
Keeneri/hiekkakeeneri mittari punaisella.
Toisille voi tulis paniikkihäiriö, jos mies on mukana. Kontrolloivat mies voi viedä tilan ja olla niin äänessä, ettet itse kohta enää muista, kuka olet.