Salaviestittely exän (lapsen isän) kanssa. Help?
Erosimme 12 vuotta sitten kun lapsi oli pieni ja me olimme ihan lapsia. Meillä synkkasi aina makarin puolella ja huumorintajumme oli sama. Muuten yhteiselostamme ei tullut mitään koska oltiin tosi nuoria ja mieheni kännisekoilut saivat mut muuttamaan pois. Mies tapasi heti uuden naisen ja itsekin avioiduin uudestaan aika pian. Olemme näissä suhteissa yhä. Emme olleet missään tekemisissä vuosiin vaan välit olivat jopa jäätävät. Haukkumista oli puolin ja toisin mutta lapselta saatiin pidettyä kaunat pois ja mies luovutti omasta tahdostaan yksinhuoltajuuden mulle, koska ei halunnut olla kanssani tekemisissä koska ero kuulema sattui liikaa (vaikka itse töpeksikin).
Mulla on nyt mennyt oman miehen kanssa huonosti viimeiset pari vuotta, mies riitelee jatkuvasti teinin kanssa eikä hyväksy tunteiden kirjoja mikä murrosikäisellä on. Tilanne eskaloitui jopa niin, että aviomieheni otti hatkat perhelomalta ja palasi kotiin koska minä kuulema asetuin lapsen puolelle kaikessa.
Koin suurta ahdistusta miehen käytöksen takia ja otin riskin, ja soitin exälle puhelun joka ei liittynyt lapseen vaan eroaikeisiini miehestä. Halusin kommentin häneltä, mitä hän on isänä mieltä siitä, että lapsi joutuisi tähän tilanteeseen ja jotenkin toivoin vertaistukea.
Ex- mies oli siis kiistänyt eron jälkeen kaiken yhteydenpidon muussa kuin lapseen liittyvissä asioissa ja tätä olenkin noudattanut. Viime vuosina on kuitenkin ollut hyvä fiilis kommunikoidessa, kaunat on takana. Yhtäkkiä puhuttiinkin puoli tuntia putkeen ja mies avautui samasta asiasta, ongelmaa siis heilläkin, äitipuoli ei jaksakaan teiniä?? Kaikki tapahtui hetkessä ja sen jälkeen on viestitelty melkein joka päivä ja puitu vanhemmuutta ja seksijuttuja ja muisteltu menneitä. Musta alkaa tuntua, että olen rakastumassa exääni uudelleen.Ex on tosi selvästi ilmaissut kaipaavansa yhteiseloa mun kanssa ja kertonut, miten helppoa olisi jos asuttaisi saman katon alla. Samaan aikaan on kauhisteltu, ettei voida edes miettiä,että nyt vaan pelastetaan omat liittomme. Tää on ihan kuin jostain saippuaoopperasta enkä voi uskoa, että kaikkien vuosien jälkeen löytää tunteen, minkä luuli kuolleen?? Onko teillä kokemuksia tästä tuntuu uskomattomalta ollakseen edes totta, koska vielä muutama vuosi sitten olisin nauranut ajatuksellekin, että palaisin yhteen "hullun" exäni kanssa. Toisin kuin oma mieheni, ex on kasvanut mieheksi ja aikuiseksi ottaen vastuuta lapsesta. Mun mies taas on teinin tasolla itsekin, ja näemä myös lapsen äitipuoli..
Kommentit (23)
Kuulostaa että suuri osa tuosta kumuloituu seksiin. Ette ole tyytyväisiä nykyiseen seksielämäänne vaan muistelette 12 vuotta sitten ollutta seksielämäänne. En usko että sinun ja exäsi tuleva seksi olisi samanlaista kuin ennen. Aikaa on kulunut paljon ja kuten itse sanot, mies ja sinä olette muuttuneet, pakostakin. Seksiin kun ei parisuhdetta voi perustaa, vaikka tärkeä osa sitä onkin.
Mielestäni toimitte anteeksiantamattomasti nykyisiä kumppaneitanne kohtaan. Anna ajan kulua vaikka puoli vuotta. Perheneuvolasta saa apua teinien ja perhe-elämän kanssa. Taistele jos haluat pelastaa liittosi.
Jos et. Eroa. Sitten voit tehdä mitä haluat. Ole aikuinen ja vastuullinen, muuten kadut ja rankasti. Valitettavasti itse pilasin ongelmissa olevan avioliittoni salasuhteella. Vaikka nyt elämäni on hyvää, tulen aina katumaan tapaa, jolla perheemme hajosi.
Kiitti nelonen fiksuista sanoista. Noinhan se menee. En haihattele tässä iässä enää enkä romantisoi eksää. Muista kyllä edelleen miten paska se suhde silloin oli ja miten sairaita olivat riidat. Kyllähän tässä varmaan tulee romantisoitua ja perusteltua eroa vertaamalla nykyistä miestä exään. Jotenkin sitä vaan olettaa, että ihminen kasvaa aikuiseksi kymmenessä vuodessa. Kummaa, miten nykyinen mies ei ole muuttunut 10 vuodessa yhtään kypsemmäksi, mutta ex on. Toiset ymmärtää aikuiseksi kasvamisen edellyttävän muutosta, toisten ihmisten mielestä taas ikuinen teiniys on tavoiteltavaa. Koen vastuuta vanhempana tarjota omalle lapselle roolimalleja, missä aikuinen on turvallinen eikä kiukutteleva teini itsekin. Sehän tekee nuoren ihan hulluksi, jos isäpuoli lähtee mukaan riitoihin kuin veli ..
Melkoista. :/ Boldasin muutaman kohdan jotka todellakin pistää silmään. Uskomatonta touhua. Itse tykkään että lapset näkyy ja kuuluu. Siis rajansa kaikella tietysti mutta kannustan näyttämään oman tahdon ja tunteita laidasta laitaan.
Kyllä se vahvasti vaikuttaa siltä että teillä on ero edessä. Älä lähenny vielä eron aikana exän kanssa, se vaikeuttaa asioita. Aika näyttää sitten tuleeko teistä vielä jotain vai ei. Ja tuollaista avioliitonrikkoja-puhetta ei tarvi kuunnella, exäsi vastaa omasta liitostaan. Ehkä kannattaa hieman vähentää yhteydenpitoa hetkeksi. Ex varmasti ymmärtää kun sanot että haluat keskittyä täysillä viemään eron kunnialla läpi.
Sun teini ansaitsee kodin jossa saa olla oma itsensä. Hyvä kun haluat sen hänelle antaa.
-4