Voiko isännöitsijä tehdä lasun?
Meillä oli tänään käynyt isännöitsijä -nainen. Asunto oli ihan hirveän sekainen.. Vaatteita lattioilla ja tiskejä tiskipöytä täynnä, leluja ja kirjoja joka puolella ja aamupalakulhot pöydässä. Voiko hän tehdä lasun ja mitä siitä seuraa??
Kommentit (17)
Kuka tahaansa voi tehdä lasun jos tahtoo ja vielä nimettömänä. Lasusta tuskin seuraa muuta kun kotikäynti ja juttelua, mikäli kämppä ei oikeasti ole jatkuvasti kuin pomminjäljiltä ja vaarallinen lapsille.
Lasun voi tehdä kuka vaan jos katsoo sen tarpeelliseksi. Normaalisti sotkuinen koti (asioita pöydällä, leluja lattialla jne) kertoo että lapset ovat saaneet syödäkseen ja heillä on leluja millä leikkiä.
Eri asia jos teillä olisi esim. monen päivän ruuanjämät pöydillä, huumeruiskuja pitkin lattioita, seksileluja olohuoneen lattialla tms. Joten tuskin se teidän huushollista sen kummemmin on huolestunut.
Jos kyseessä on vuokra-asunto, olisin enemmän huolissani asumistilanteestanne.
Jos me alettaisiin tehdä lasuja jokaisesta sotkuisesta kämpästä, niin ei omia töitä enää kerkeäisi tekemään. En kerro missä olen töissä, mutta alallamme käydään paljon tavallisten ihmisten asunnoissa. Eikä me olla kiinnostuneita sotkuista, niitä on nähnyt. Ollaan kiinnostuneita sen asunnon kunnosta, ei sen asunnon sotkuista.
No ei ole tässä kunnossa normaalisti. Mutta siis just myytiin vaatelipasto ja tytöt on levitelleet niitä vaatteita pitkin asuntoa, oksennustauti oli vielä ma-ti, niin puhdasta pyykkiä ei ole ehtinyt laittaa kaappeihin.. Ja molemmilla ollut ylitöitä koko viikko. Eli nyt siivotaan viikonloppu. Silti ahdistaa.. Itse ehkä tekisin jos tällaiseen kaaokseen olisin tullut!
Ei ole mitään vaarallista täällä, mutta tosi suuri kaaos. Onko voinut jopa ottaa kuvia?
Ap
Ei voi tai sitten on entinen isännöitsijä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tässä kunnossa normaalisti. Mutta siis just myytiin vaatelipasto ja tytöt on levitelleet niitä vaatteita pitkin asuntoa, oksennustauti oli vielä ma-ti, niin puhdasta pyykkiä ei ole ehtinyt laittaa kaappeihin.. Ja molemmilla ollut ylitöitä koko viikko. Eli nyt siivotaan viikonloppu. Silti ahdistaa.. Itse ehkä tekisin jos tällaiseen kaaokseen olisin tullut!
Ei ole mitään vaarallista täällä, mutta tosi suuri kaaos. Onko voinut jopa ottaa kuvia?
Ap
Me otetaan kuvia asunnoista, joissa käydään, mutta ei ne kuvat päädy mihinkään. Ne tulevat vain omaan käyttöön. Mutta kuvien otosta tiedotetaan aina- selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rauhoitu nyt hyvä ihminen. Just yllä kommentoitiin ettei se sotku ketään kiinnosta. Ja lakkaa ahdistumasta! Kaikilla on joskus sotkua kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos me alettaisiin tehdä lasuja jokaisesta sotkuisesta kämpästä, niin ei omia töitä enää kerkeäisi tekemään. En kerro missä olen töissä, mutta alallamme käydään paljon tavallisten ihmisten asunnoissa. Eikä me olla kiinnostuneita sotkuista, niitä on nähnyt. Ollaan kiinnostuneita sen asunnon kunnosta, ei sen asunnon sotkuista.
Hyvä kuulla, mutta täällä oli todella kaaos. Siis normaalisti meillä on palikoita ja joitain leluja leikkihuoneessa.. Nyt niitä on joka huoneessa ja eniten noi vaatteet ahdisti.. Lisäks liesi oli likainen.. Joku kuntotarkastus se oli.. Ja ihan oikeasti jos olisin tiennyt, niin olisin ryhdistäytynyt. Eniten ahdistaa kun kävijä oli nainen. Pitäisikö soittaa perään? Lapset myös piirtäneet yhteen seinään, liidinä saa pyyhittyä pois..
Ap
No voi tehdä muttei tee.. Tuo on hyvinkin normaalia normaalissa perheessä. Isännöitsijä ihan oikeasti näkee jotain niin paljon pahempaa, ettei tuo teidän tilanne millään tavalla hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
No voi tehdä muttei tee.. Tuo on hyvinkin normaalia normaalissa perheessä. Isännöitsijä ihan oikeasti näkee jotain niin paljon pahempaa, ettei tuo teidän tilanne millään tavalla hetkauta.
Juuri näin. Olen käynyt asunnoissa, joissa on suorastaan pelottanut käydä ja sitten on niitä, jotka eivät päästä sisälle ollenkaan, joten suunnitelmat tehdään sitten tietämättä, mitä asunnossa on. T. se joka käy työn vuoksi ihmisten kodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Me otetaan kuvia asunnoista, joissa käydään, mutta ei ne kuvat päädy mihinkään. Ne tulevat vain omaan käyttöön. Mutta kuvien otosta tiedotetaan aina- selkeästi.
milläköhän perusteella toisen kodissa saa ottaa kuvia? Mitä jos asukas kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
milläköhän perusteella toisen kodissa saa ottaa kuvia? Mitä jos asukas kieltää?
Jos on vuokratalo ja kuntotarkastuksesta kyse, saa ottaa kuvia. Ei ne sitä asuntoa kuvaa vaan seiniä, lattioita etc.
Lasun voi tehdä kuka tahansa lapsesta, mutta harvemmin se tehdään vaatekasoista. Ylittäisi varmaan jo uutiskynnyksen ja ap. olisi iltapv lehdissä.
Ja hei ap. niillä isännöitsijä-naisilla on usein lapsia ja kotona vaatekasoja, jopa likapyykkivuoret. Se kuuluu lapsiperheen arkeen. Tietäisit vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuulla, mutta täällä oli todella kaaos. Siis normaalisti meillä on palikoita ja joitain leluja leikkihuoneessa.. Nyt niitä on joka huoneessa ja eniten noi vaatteet ahdisti.. Lisäks liesi oli likainen.. Joku kuntotarkastus se oli.. Ja ihan oikeasti jos olisin tiennyt, niin olisin ryhdistäytynyt. Eniten ahdistaa kun kävijä oli nainen. Pitäisikö soittaa perään? Lapset myös piirtäneet yhteen seinään, liidinä saa pyyhittyä pois..
Ap
Hehheh. Mua naurattaa hirveästi. Niin kauan kun legot ja vaatekasat on teidän huoneistossa, niin kaikki on ok. Ja se isännöitsijä-nainen voi olla itsekin pienten lasten äiti.
Ainoa mutta tulee, jos naapurit valittavat hajuhaitoista ja tuholaisista.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on normaalia lapsiperheen elämää. Ja likaisesta hellasta voi päätellä teidän tekevän ruokaa ja legot lattialla lasten leikkivät.
Tilanne olisi toinen jos olisi huumeruiskuja, huumeita, viinaa ja kaikkia muita paheita, veritahroja seinillä jne. Sellaistakin on tullut nähtyä ihmisten kodeissa, jossa lapsia.
Kuka tahansa voi