Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonolla matikkapäällä insinööriksi?

Vierailija
22.09.2016 |

Onko mitään mahdollisuuksia pärjätä työssä?
T: Hoitoalaan totaalisen kyllästynyt.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta, mutta itse valmistuin amk insinööriksi, vaikka olis paska matikassa. Töitä se teettää tietysti paljon. 

Vierailija
2/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK on matikaltaan huono nykyään. jos teet töitä niin pärjäät kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo amk insinööriksi voit päästä. Yliopistoo et.

Vierailija
4/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoista selviytyminen vaatii työtä, ei sitä sen jälkeen tarvitse.

Vierailija
5/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko Sh vai lähäri? Kyllä hoitoalallakin matikkaa tarvitaan, ehkä vähän enemmän joudut töitä tekemään opinnoissa.

Vierailija
6/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koneinsinööri, lukion pitkän matikan lukenut ja mulle amk-matikka oli erittäin helppoa, sain täydet pisteet jokaisesta kokeesta. Eli töitä tekemällä huonommallakin matikkapäällä pärjää kyllä. Eikä se, toisin kuin tälläkin palstalla väitetään, perustu lukion pitkään matikkaan vaan 90 % oli sen lukion matikan kertausta, uutta asiaa ei juurikaan tullut. Tietotekniikkapuolella - kuulemma - on haastavampiakin juttuja, joten sinne ei ehkä sitten kannata hakea. Mutta raksa-/konepuolella, kyllä siitä läpi pääsee jos on lukion matikan läpi saanut. 

Vierailija
7/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ellet halua aiheuttaa vaaratilanteita vastuuasioissa. Matematiikan osaaminen kulkee käsi kädessä matemaattis-loogisen ajattelukyvyn kanssa, jota tarvitse insinöörinä teknisiä ongelmia selvitellessä. Ihmettelen suuresti tuon yhden vastaajan alanvalintaa - ei ihme, että nykyisin törmää vaikka mihin epäpätevyyteen.

Vierailija
8/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes lukiota takana. Olen lähihoitaja. Ap

Vierailija
9/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele ja mene pääsykokeisiin, siinähän se selviää.

Vierailija
10/10 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ellet halua aiheuttaa vaaratilanteita vastuuasioissa. Matematiikan osaaminen kulkee käsi kädessä matemaattis-loogisen ajattelukyvyn kanssa, jota tarvitse insinöörinä teknisiä ongelmia selvitellessä. Ihmettelen suuresti tuon yhden vastaajan alanvalintaa - ei ihme, että nykyisin törmää vaikka mihin epäpätevyyteen.

:). Ei insinöörin työ ole pelkkää lujuuslaskentaa. Itse teen laskentatöitä, koska se on se juttu, mitä osaan tehdä. Mutta on paljon muutakin, mitä voi tehdä ja insinöörialoja on aika paljon. Työnjohtajana pärjää vähemmälläkin laskemisella tai edustustehtävissä. Sitä paitsi, vaikka olisi matikkapäätä, tarkkuus on miltei tärkeämpää noissa lujuuslaskentahommissa. Ne ovat loppujen lopuksi vain kaavaan sijoittamista. Enemmänkin pitää ymmärtää lopputulosten järkevyyttä ja olla tarkkana, että laittaa oikeat luvut oikeaan paikkaan ja käyttää oikeita mittayksiköitä. Enkä minä tee lujuuslaskentaakaan, vaan omat työni ovat hyvin pitkälti peruslaskutoimituksia ja kaavaan sijoittamisia, toki ne kaavat on pitänyt itse osata tehdä, kun kaikkeen ei ole valmista konseptia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä