Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä empaattinen ihminen?

Vierailija
22.09.2016 |

Miten empaattisuus tai sen puute näkyy elämässäsi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen empaattinen. Arjessa se näkyy omien tunnekokemusteni lisäksi mm. siinä, että ihmiset (melko vieraatkin) turvautuvat minuun ongelmien kohdatessa heitä.

Vierailija
2/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, osaan laittaa itseni toisen ihmisen asemaan ja vaistoan tunnetiloja tosi herkästi. 

Empatian ja lojaalisuuteni ansioista mulla on laaja ystäväpiiri ja tunnen olevani tosi rakastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koska tykkään surullisesta musiikista.

Vierailija
4/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. On vaikea eläytyä ystävän tunteisiin tai sanoa mitään luontevaa.

Vierailija
5/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mun on vaikea samaistua toisten ihmisten tunteisiin. Olen melko tunneköyhä muutenkin luonteeltani.

Vierailija
6/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja en. Tunnen vahvasti empatiaa esim. lapsia kohtaan. Mikään ei ole surullisempaa, kuin lasten kaltoinkohtelu.

Toisaalta sitten nautin, jos jollekin mielestäni pahalle aikuiselle sattuu jotakin ikävää. En pidä suurimmasta osasta ihmisiä.

Vierailija
7/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Työ kyynistyttää entisestään, lähinnä heikkolahjaisten ja uusperheiden kanssa työskentelen.

Vierailija
8/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, mutta en vollottaja. Enkä muuten tykkää minäkään kaikista ihmisistä ja silloin on vaikea tuntea empatiaa.

Vierailija
9/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin silloin kun käytän ekstaasia.

Vierailija
10/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen empaattinen. Arjessa se näkyy omien tunnekokemusteni lisäksi mm. siinä, että ihmiset (melko vieraatkin) turvautuvat minuun ongelmien kohdatessa heitä.

Itsellä melkein sama, mutta nykyisin en anna kenenkään enää turvautua minuun, koska se on valitettavasti liian usein yksipuolista.

Vierailija
11/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja en. Tunnen vahvasti empatiaa esim. lapsia kohtaan. Mikään ei ole surullisempaa, kuin lasten kaltoinkohtelu.

Toisaalta sitten nautin, jos jollekin mielestäni pahalle aikuiselle sattuu jotakin ikävää. En pidä suurimmasta osasta ihmisiä.

Et ole empaattinen.

Vierailija
12/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Työ kyynistyttää entisestään, lähinnä heikkolahjaisten ja uusperheiden kanssa työskentelen.

Empaatisen ihmisen pitää olla kyyninen, koska se on empaattisen selviytymiskeino.

Vierailija
13/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen, mutta en vollottaja. Enkä muuten tykkää minäkään kaikista ihmisistä ja silloin on vaikea tuntea empatiaa.

Empatian tunteminen ei ole empaattiselle vaikeaa.

Vierailija
14/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieno huomata, että osa vastaajista tunnustaa rohkeasti, ettei ole empaattinen. Olen ajatellut, että erityisesti tässä piirteessä ihmisillä olisi paljon harhakäsityksiä itsestään. 

Vierailija
15/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorastaan tyhmän empaattinen. Haluan auttaa jokaista hädässä olevaa ja lopulta siitä tulee vain itkua ja hammastenkiristystä. Ei ole tavatonta, että saan haukut palkakseni.

Vierailija
16/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorastaan tyhmän empaattinen. Haluan auttaa jokaista hädässä olevaa ja lopulta siitä tulee vain itkua ja hammastenkiristystä. Ei ole tavatonta, että saan haukut palkakseni.

Ei empaattisen ihmisen velvollisuus ole auttaa ihmisiä. 

Vierailija
17/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hieno huomata, että osa vastaajista tunnustaa rohkeasti, ettei ole empaattinen. Olen ajatellut, että erityisesti tässä piirteessä ihmisillä olisi paljon harhakäsityksiä itsestään. 

Millä lailla harhakäsityksiä?

Vierailija
18/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole, olen kovettanut itseni niin etten juurikaan ajattele muita ja heidän murheitaan, en jaksaisi muuten elää itse

Vierailija
19/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä asia että ihminen tunnustaa, ettei ole empaattinen, vaikka tämä on toki totta useimpien kohdalla.

Teeskenneltykin  empaattisuus on parempi asia kuin se, ettei pyri olemaaan empaattinen millään lailla. Empaattisuus kun liitetään auttamiseen ja hyvän tekemiseen ja olisi toki hyvä jos tähän pyrittäisiin.

Aidon empaatikon ei tarvitse tehdä hyvää, mutta teeskentelevän pitää. Aito empaatikko musertuu auttamisen alle, mutta teeskentelijä ei koe muuta kuin itseriittoista hyvää oloa kun auttaa muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä