Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!!!Marrasvaavit maanantaihin!!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin neuvolassa vaikka ikää on jo 11 päivää yli 3kk eli oikeastaan tais olla semmonen 3.5kk neuvola. Mutta siis mies nyt 63cm ja 6565g. Kasvanut tosi hyvin, ei tarvi sen takia vielä lisäruokia. Motorisesti paljon ikäistään kehittyneempi, meillähän Topi seisoo nykyään jo " itse" kunhan vaan tasapainon pitää ettei kaadu. Sylissä kun on niin väkisellä punkaa seisomaan. Mahalla maatessa pylly nousee ja jalat työntää minkä jaksaa, terkka arvioi että kumma jos ei kuukauden sisään ala maisemat vaihtua tuolla menolla =DD Rokotus vähän itketti mutta unohtu hyvin pian kun syliin pääsi.

Me alotettiin lauantaina vauvauinti, aivan mahtavaa! =) Poju tykkäs kovasti ja aiotaan mennä vastakin =)))

Eipä nyt muuta taas....

Vierailija
2/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin mentiin vähän niinkuin " yliajalla" 3kk:n neuvolaan. Jännitti hirveesti etukäteen että kuinkakohan poika on kasvanut ku on ollu pelkällä rintamaidolla ja hienostihan se 6780g ja 61cm oli pitkä. Lähtiessä juuri laitoin yksiä ahrvemmin päällä olleita potkareita pääle ja OHOS ei menny lähellekkään kiinni..

Rokottamista ei edes huomannu ja nyt koisaa pihalla tyytyväisenä. Kovasti terkka ihmetteli myös Teemun kehitystä ja sitä kuinka hallitsee kätensä hienosti ja juttuahan riitti koko neuvolareissun ajan, sitä myöskin ihmetteli että kuinkas se noin on kova juttelemaan. Käänny ei poika vieläkään mutta varaa melkein koko jalalla ku askeltamista yritetään. Ja kiinteistä ei terkka puhunut sanaakaan!!!!!

Nyt täytyy mennä ite syömään, nälkä on aivan kamala!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli viime viikon talvilomalla ja sovittiin ettei roikuta netissä silloin. Niin en viitsinyt pinoutua, kävin vaan juttuja lukemassa.

Meille ei erityistä. Mua kiinnostais kans kovasti vauvauinti, mutta en todellakaan taida saada itseäni ja tyttöä raahattua niin aikaisin aamulla mihinkään. Eikä mieskään ole aamuihmisiä. Nehän alkaa jo klo8 viimestään. Typy kyllä ehkä tykkäisi, ainakin kotona viihtyy vedessä. No täytyy vielä harkita, niihin on kyllä kovasti tunkua, et ei tiä mahtuuko edes mukaan kun /jos haluais.

Tekis mieli aloittaa maissi-, tai perunaporkkanavelli. Odotan 4kk ikään ja sitten kokeillaan. Tuntuu, että jotain rintamaidon lisäksi vois pikkuhiljaa kokeilla. Millä ml määrällä ootte aloitellu?

Jaaha, täytyy palata " hommiin" , kutsu käy.

Vilma ja neiti 3kk+2vkoa

Vierailija
4/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni viikonloppu viuh vauh! Meillä kylvetettiin ekaa kertaa naureskeleva & iloinen poju! Tähän saakka on ollut lähinnä ihmettelevä uppotukki ;) Ja tänään tuli sellainen megahekotuskohtaus, että tuli omatkin posket ihan kipeiksi, kun piti nauraa niin kovasti! Onneksi sain filmattua kameralla parin minuutin pätkän tolle isukille, joka missaa näitä tällaisia hetkiä.

Mietin kuulkaas viime viikolla, ettei ole Horminihirviöstä kuulunut pitkään aikaan. Kiva, että kävit kirjoittamassa - täällä sitä muutkin purkavat mieltään, joten mukaan vaan!

LISTAN PÄIVITYS: oliko kyse tuosta kasvulistasta? Mä voin yrittää, mutta ottaisin vähän vinkkejä sähköpostilla. Vai joko joku ilmoittautui? En osaa noita värejä, mutta äkkiäkös ne oppii???

ALKOHOLI: juu, tuo keskustelu imettämisestä & juomisesta. Kävin sitä lukemassa, kun kovasti ahkeraan se listalla pysyi. Mulle sanottiin neuvolasta joskus, että imettäessä alkoholi kulkeutuu vielä paremmin vauvaan kuin raskausaikana. No, olivat faktat nyt ihan mitä vain, itse käytän muutenkin alkoholia niukasti, joten en ole osannut sitä kaivatakaan. Jokainen kuitenkin tehkööt omat päätöksensä ja millä perusteilla vain mun mielestä!

Pitäis ostaa pojulle uusi fleecehaalari. Nykyinen 62cm on just sopiva, mutta tässä saattaa tarvita vielä toukokuuhun hyvässä lykyssä jotain lämpöisempää... Pitää kai alkaa ostella 74 cm vaatteita, sillä vaikka pituutta on 62cm, vaippa tekee 68-kokoiset bodytkin ihan justeiksi.

Kun sais yösyöttöjen määrät vähenemään (nyk 3-4), niin kyllä sitten olis jo täydellistä!

Taidanpa mennä pullalle & teelle, kun eipä mitään asiaa oikeen tunnu olevan :) Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
5/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa =) Listan päivitys on helppoa. Mulla on valmis pohja siihen eli sun täytyy vain lisäillä uudet. Voin lähettää pohjan sulle emailinä, kun annat osoitteen =)

Vierailija
6/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin eilen vauvauinti. Oli kivaa! Onni hymyili, naurahteli ja kiljahteli ilosta. 20 minuuttia jaksoi ilakoida ja sitten meni hermo. Lyhyt on tuo meidän Onnin pinna, tullut äitiinsä. No, pikkuhiljaa pitenee kuulemma uintiajat.

VAATTEISTA: Olen laittanut kaikki pieneksi menneet siskolleni, jolle syntyy vauva heinäkuussa. Jotenkin tuntuisi hassulta varastoida niitä kun löytyy käyttöäkin. Vastavuoroisesti lahjoitellaan, eli sitten kun meille tulee taas vauvan vaatteet ajankohtaisiksi, niin saadaan lasti heiltä.

ALKOHOLI: En tiedä tarkoitettiinko nyt sitä alkoholi ja imetys ketjua..? Jos, niin otin siihen itsekin osaa, kunnes tajusin, että turha yrittää itseään selittää ihmisille, jotka tulevat aivan eri maailmasta kuin minä. Toiselle alkoholista tulee mieleen viina ja persekännit ja toiselle lasillinen viiniä ruoan kanssa tai saunaolut. Itse lukeudun näihin viimeisiin ja tuntuu v-mäiseltä, kun joku tulee moralisoimaan, että saatan sammua vauvani päälle (??!!) tai, että vauva saattaa pelätä minua humalassa. Joillekin on siis ilmeisesti täysin absurdi ajatus, että alkoholista ei tarvitse tulla " känniin" , vaan se voi olla vain pieni nautinto. No joo, edelleen juon sen punaviinilasilliseni viikonloppuisin tai saunasiiderin ja imetän kahden tunnin kuluttua.

NEITOPERHO: Muistan, että mulla oli samanlaisia ajatuksia häitä suunnitellessa. Mies oli kiinnostunut antamaan kommentteja, mutta muuta ei sitten tehnytkään. Minulla oli aktiiviset kaasot ja ilman heitä kaikki olisi ollut yhtä kaaosta. Yritä kestää!

Mies on nyt sitten viettänyt perheen kanssa aikaa oikein antaumuksella. Meillä kun oli sitä vääntöä.. Ihanaa on ollut, töihin päinkään ei ole katsonut ;) Huomenna lähdetään pariksi vuorokaudeksi lapinniemen kylpylään Tampereelle rentoutumaan. Saavat Tampereella asuvat isovanhemmat halia vauvaa varastoon kun ei siellä tule niin usein käytyä. Oma äitini asuu onneksi Helsingissä!

Käytiin miehen kanssa hääpäivänä syömässä ja leffassa (päivänäytöksessä, niin se vaan muuttuu kaikki lapsen myötä). Mummi katsoi Onnia, hienosti oli mennyt. Oli virkistävää käydä jossain ihan vain kaksistaan.

Viime perjantaina kävin ensimmäistä kertaa ystäviä moikkaamassa yksistäni. Istuttiin iltaa ja siemailtiin viiniä. Kivaa oli, vaikka ikävä vaivasi.. Olinkin kotona jo puoli kahdeltatoista =) Olin pumpannut jääkaappiin maitoa ja iskä sai nauttia kahdenkeskeisestä ajasta pojan kanssa. Oli kyllä ihanaa yöllä jatkaa unia kun vauva ähisi maitoa. Sai iskäkin kokeilla, että miltä tuntuu herätä yöllä syöttämään.

Hautajaisissakin käytiin viikonloppuna. Kun oltiin alttarilla mummin arkun vieressä ja sanottiin viimeiset hyvästit niin kamala turaus kuului Onnin pyllystä. Turisi oikein antaumuksella. Sitten kun päästiin takaisin paikoillemme, siskoni kysyi, että " kuuluuko tuon Onnin takin olla keltainen?" . Ei kuulu ei. Oli kakannut sellaiset jöötit, että tuli niskasta asti ulos. Onneksi oli vaihtovaatteet mukana. Siellä sitten pestiin koko poika kirkon lavuaarissa =) Kyllä nämä lapset ovat sellaisia ohjelman järjestäjiä. Koskaan ei ole hetkeä milloin pitäisi miettiä millä tyhjän ajan täyttäisi.

Tulipa romaani.

Noema ja Onni 3 kk ja rapiat.

Vierailija
7/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän Sonja neiti 3kk ja 5pvää killittää..Aika rientää. Juurihan hän vasta synty.

Mua on ottanu päästrä ihan älyttömäst ku mies EI valvo/syötä öisin, ei muka herää huutoon,seli seli. Eli mä en pääse mihinkään ihmisten ilmoille, kun ei ole yöksi hoitajaa neidille. Mun vanhemmat ei tod ota näin pientä yökylään. Edellinenkin oli yökyläs ekaa kertaa ollessaan 2v7kk. Oli siellä ku oli pakko ottaa, mä olin synnäril ja isi vielä tienpäällä.Eikä ole muitakaan kelle jättäisi.

Haluaisin harrastaa jotain, mut milläs harrastaa ku ei oo vahtia edes arki illoiks!!;o) Ja mistään MLL.n 15v hoitajaa en voi ottaa 3 pienen kanssa+koira. KÄÄK, anteeks valitus ja virsutus. Täällä on siis alavirettä ja siksi en ole paljoa viitsinyt kitjoitella..

Sonja on ihana, rytmiä löytyy. Kiltti ku piltti!

Hormoonihirviö kera katraan

Vierailija
8/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt sitten maisteltu pari päivää perunaa. Kovin kummastuneelta poitsukka on näyttänyt, mutta on väläytellyt pieniä hymyjäkin pottusoseet suussa eli ei ilmeisesti hassumman makuista kuitenkaan. :-) Perunasoseen nieleminen onkin sitten ollut vähän haastavampi juttu. Yökkäyksiä tuli kovasti ja eilen tuli ihan kunnon oksennuskin kun isi päätti näyttää pojalleen miehen mallia miten syödään ja lappasi kukkurallisen teelusikallisen perunaa pojan suuhun. Meni ehkä noin kaksi sekuntia ja oksu tuli. Poika ei siitä kuitenkaan harmistunut pätkääkään ja kiherteli vaan tyytyväisenä kun isi vaihtoi puhtaita vaatteita päälle. :-) Eilen ei siis mennyt pottua yhtään alas ja lauantaina ehkä puoli teelusikallista. Yritän tehdä tänään perunasta vielä vellimpää (rintamaitoa laitan sekaan), jospa uppoisi vähän mukavammin. Oon varautunut siihen että menee ainakin kuukausi-pari ennen kuin nuo kiinteät alkaa upota paremmin. Mutta reeniä, reeniä vaan, kyllä se siitä... :-)

Viikonloppu meni ihan rauhallisissa merkeissä kotosalla. Pitkiä vaunulenkkejä tuli tehtyä perheen kesken. Ulkona saa aina mukavasti juteltua miehen kanssa kun mikään muu kuten tv, tietokone yms ei pääse varastamaan miehen huomiota. ;-) Poika kääntyilee edelleen vähän turhankin innokkaasti vatsalleen mutta takaisin selälleen ei pääse edelleenkään ei. Kauhean kovan äänen tuo meitin sälli on itselleen kehittänyt yhtäkkiä ja korviaan saa pidellä kun jätkä innostuu huutelemaan (esim juuri vatsaltaan kun niskat väsyy). Jokeltelu tulee sen sijaan ihanan pehmeällä ja suloisella äänellä, sitä onkin ilo kuunnella.

Olikohan mulla jotain asiaakin...? Ei tainnut olla. ;-)

Auringonkukka ja vaunuissaan tuhiseva poitsukka jo melkein 4kk

Vierailija
9/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on eka vauvauinti nyt käyty. Selvisin jopa aivan yksin urakasta sillä mies loukkas selkänsä juuri tuon vauvauinnin päivän aamuna. Kyllä sitä harmitti, mutta saipa filmailtua meitä sieltä altaan reunalta tuli hieno uinti filmi. Suosittelen kyllä tuota uintia kaikille, on se ihana katsoa kuinka nuo pienet nauttii elosta ja olosta siellä altaassa =) Olisin luullut, että poitsu on sitten väsynyt, mutta oli niin innoissaan ja hyperaktiivinen koko päivän, että ei siinnä paljoa uni maistanut.

Nyt pitää syöttää poika ja lähdetään käyttämään miestä lääkärissä.

Terkuin,

Le Cheile ja Kaapo Einari

Vierailija
10/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu pitkästä aikaa ulkona 3h!! Heräs tänä aamuna jo seittemän jälkeen ja kymmeneltä oli aivan kypsä päikkäreille ja vielä koisaa... Toivottavasti sitten on iltapäivän pirteämpi.

Huomenna olis 4kk neuvola. Saas nähä joko terkka/lääkäri patistaa kiinteitä alotteleen, sain jo palopuheen kuukausi sitten. Valmiiks on jo sarvi ottassa... Meillä kun imetysvälit ei ole mitenkään kauheen lyhyet ja jos neiti on kasvanut samaan tahtiin kuin aijemmin niin en aijo kiirettä pitää vielä kiinteiden kanssa. Jotenkin tuntuu, vaikka suositus on 6kk täysimetyksestä niin jokatapauksessa kiinteitä pitäs alottaa jo 4kk iässä.

No katotaan huomenna.

Olipa ihana ilma ulkoilla tänään. Käytiin pitkä vaunulenkki ja kolasin vielä pihan, niin ja koiraa juoksutin vielä kepin perässä lenkin jälkeen. Nyt sekin koisaa korissaan tyytyväisenä. Ihana kun tulee kevät ja saa ulkohommia enemmän tehdä. On se niin eri asia kyhjöttää sisällä kuin olla tuolla ulkona.

Nyt taitaa neiti ruveta heräileen. Palailen asiaan, jotain piti kommentoida mutta nykyään on niin harva pää...

T: Hertta ja Anni 4kk