Miten toimeentulotukea maksetaaan?
Juu, olen maksanut veroja koko ikäni, mutta nyt jouduin hakemaan toimeentulotukea.
Eilen sain myönteisen päätöksen ( virkailija puhelimessa ), mutta koska ne mahdetaan maksaa tilille?
Ja kyllä, etsin töitä koko ajan ja olen sossupummi. Vantaalla asun.
Kommentit (12)
Jos hait tälle kuulle tukea niin pitäisi tulla samoihin aikoihin kuin päätöskin on tehty, jos ensi kuulle niin yleensä ekana päivänä. Ainakin mulla menny näin.
Jos päätös tälle kuulle, niin parhaimmillaan voi olla tilillä jo huomenna, jos ovat laittaneet tänään maksuun. Jos taasen ensi kuulle niin todennäköisimmät päivät ovat 30.9., 3.10. tai 4.10. riippuen kunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hait tälle kuulle tukea niin pitäisi tulla samoihin aikoihin kuin päätöskin on tehty, jos ensi kuulle niin yleensä ekana päivänä. Ainakin mulla menny näin.
Hain jo viime kuussa. Eli kun sain nyt eilen päätöksen, niin onko tuki odotettavissa ihan tässä lähipäivinä?
Eli tarkoitan sitä, että niillä ei ole tiettyjä maksupäiviä kuten vaikka eläkkeissä, vaan maksu lähtee kun päätös on tehty? Näinkö?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta : )
Jos on haettu ajoissa, niin maksupäivät ovat kuukauden vaihteessa, kunnasta riippuen parin päivän sisällä. Jos kyseisen kuukauden maksupäivä on jo mennyt, niin sitten se maksu tapahtuu välittömästi, mikä tarkoittaa että päätöksen jälkeisenä pankkipäivänä tieto maksusta menee pankkiin ja siitä yksi pankkipäivä niin on tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on haettu ajoissa, niin maksupäivät ovat kuukauden vaihteessa, kunnasta riippuen parin päivän sisällä. Jos kyseisen kuukauden maksupäivä on jo mennyt, niin sitten se maksu tapahtuu välittömästi, mikä tarkoittaa että päätöksen jälkeisenä pankkipäivänä tieto maksusta menee pankkiin ja siitä yksi pankkipäivä niin on tilillä.
Ok. Eli jos hyvin käy , saatan saada jo jotain huomenna tililleni?
Joo voi tulla jo huomenna. Isoissa kunnissa maksujen "ajopäiviä" on useampia ja sun tilanteessa jos päätös on tehty syyskuulle niin se tulee asap tilille.
Kannattaa laittaa heti ensi viikolla uusi hakemus lokakuulle mikäli tarvitset.
Kiitti tiedoista vastanneille. Toivottavasti jotain tulee jo huomenna.
Vähän ohis, mutta antaako sossu tukea imurin ostamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei anna. Lattialta saa pölyt pois risalla t-paidallakin pois kun sitä vähän kastelee. Koska siis on olemassa halpa ratkaisu niin ei imuria. Tosin voit olla näkkärikuurilla ja säästä itse siihen.
Vierailija kirjoitti:
Antaa korkeintaan 50e ja kuitti pitää toimittaa seuraavaan hakemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna. Lattialta saa pölyt pois risalla t-paidallakin pois kun sitä vähän kastelee. Koska siis on olemassa halpa ratkaisu niin ei imuria. Tosin voit olla näkkärikuurilla ja säästä itse siihen.
Paskapuhetta. Oulussa ainakin sai ihan vaan kirjoittamalla hakrmukseen et imuri meni rikki ja 50e tuli harkinnan varaista ttt.
up