Onko tietoa, paljonko nahkalaukun korjaus maksaa?
Mun nahkalaukun toinen sivu ylhäältä alkoi repsottaa ja sen seurauksena laukun molemmat vetoketjut (semmoinen "kaksipuolinen" laukku) irtosi päästä. Kuinka paljon maksaa yhden sauman ompelu ja 2 vetoketjun vaihto nahkaliikkeessä / suutarilla? Tää laukku on niin hyvä ja monikäyttöinen, että haluaisin jatkaa sen käyttöä, jos korjaus ei ole ihan hirveän kallista.
Kommentit (8)
Kannattaa kysyä suutarilta. Itse korjautin oman laukun, siinä oli kyllä pienempi vika, ja maksu oli muutaman euron.
Mä korjautin yhden sauman ja yhden vetoketjun (mut sitä ri vaihdettu) ja hinta oli 7€. Siis seitsemän. Edellisen vastaajan hinnat kuulostaa omituisilta, vaikka mäkin kyllä yllätyin tutosta 7eurosta.
Olen korjannut suutarilla kerran kengästä vetoketjun, ja mielestäni se maksoi 20e. Laukku varmaan helmpompi korjata. Hinnastoja löytää myös googlettamalla.
Mä korjautin semmosesta vanhanaikaisesta salkku-mallisesta olkalaukusta yhden sauman ja sitten siihen lisättiin vetoketju (ei ollut siis ennen ollenkaan). Tää maksoi 38e mutta samaan hintaan laukku myös putsattiin ja kuluneet kohdat (nahka hiertynyt jne) laitettiin kuntoon. En usko että sun hommat mitenkään tulee maksamaan kovinkaan paljon. 15-30e riippuen paikkakunnasta ja paikasta. Tuon ekan kommentoijan hinnat vedetty hatusta...
Kannattaa käydä sen laukun kanssa kysymässä vaikka useammastakin paikasta, koska näkemättä on vaikea arvioida, ja jokaisella on kuitenkin omat hinnoitteluperiaatteensa.
10 markkaa olkahihnan laitto muinoin ennen euroa.
Riippuu tilanteesta. Yhden vetoketjun vaihto laukkuun voi maksaa 20-40 e ja sauman ompelu siihen päälle. Käy kysymässä eri liikkeistä hinta-arviota jos siihen on mahdollisuus, ja valitse sellainen tekijä, jonka työjäljen tiedät hyväksi.
- suutarin emäntä
80-120e