Voiko ihoa hoitaa muuten kuin kosteusvoiteilla?
tai voiko nämä voiteet jättää kokonaan pois.
minulla on pintakuiva sekaiho (oma diagnoosi, pitäisi käydä kosmetologilla varmistamassa asia) ja ihoni kaipaa kosteutusta mutta inhoan sitä rasvan tuntua naamalla
onko muilla samaa ongelmaa?
Kommentit (10)
Ruokavalio ja kosteutta kookosöljyllä?
Itselläni sekaiho ja käytän voidetta ainoastaan poskilla.
Ruokavalio. Voit koittaa sen lisäksi ihollesi myös suolavesihuuhtelua.
Kurkku kosteuttaa, ja muistaakseni maito, en oo kyllä nyt ihan varma maidosta. Ja hunaja.
Ruokavalio ja vedenjuonti. Öljyt. Suolavesi. Suolaa ei ole pakko edes pestä pois, hoitaa paremmin, kun saa jäädä iholle vaikuttamaan. Itselläni on pumppupullossa suolavesiliuosta jolla kastelen ihoni ennen öljyn (tai kosteusvoiteen) levitystä. Öljy itsessään ei varsinaisesti kosteuta, vaan luo iholle pinnan, jonka ansiosta iho ei haihduta niin paljoa kosteutta. Jos levittää iholle vettä ennen öljyn levitystä, öljy sitoo tuon kosteuden tehokkaasti ihoon.
Levitä kosteusvoide kostutetulle iholle. Tulee ohut ja hyvin imeytyvä kerros.
Älä käytä kasvojen pesuun sulfaatteja, vaan perusvoidetta tai aitoa, öljyistä valmistettua saippuaa (vain hyvin pieni määrä kerrallaan, ei vaahtoa.) Meikkipohjaksi mineraalimeikkipohja.
Jos ihosi kaipaa kosteutta ja inhoat rasvaista tunnetta, niin ota käyttöön kosteuttava seerumi ja voiteeksi vaikka rasvaton Humektan. Ei jää rasvaista tunnetta, mutta iho jää kosteutetuksi.
No hoh hoijaa, mitä vastauksia täällä taas. Meikki EI TUKI IHOHUOKOSIA, kun sen pesee aina iltaisin pois. Aurinkosuojan sisältävä oman ihotyypin mukainen meikkivoide ja puuteri suojaa ihoa paitsi auringolta, myös ilman saasteilta, tuulelta, pakkaselta jne.
Oikein valittu kosteusvoide ei tunnu kasvoilla rasvaisella. Itsellä on ollut rasvainen iho, mutta näin vanhemmiten muuttunut enemmän sekaihoksi. Olen käyttänyt vuosia Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel -voidetta ja siitä ei jää ainakaan mulle yhtään rasvaista tunnetta. Iho tuntuu vain puhtaalta ja pestyltä, mutta ei kiristele https://www.sokos.fi/fi/sokos/clinique-dramatically-different-moisturiz…
Juo riittävästi vettä ja nappaa päivittäin esim. helokki- tai vehnänalkioöljykapseli, jos et mitään voidetta halua iholle laittaa.
Ruokavaliolla, veden juonnilla ja ihohuokoset tukkivan meikin pois jättäminen /meikittömyys on parasta ihonhoitoa