Valkosipulinkynnen kuoriminen
Apua armaat av:n niksipirkkalaiset! Mä rakastan valkosipulia, mutta vihaan kynsien kuorimista. Onko joku keksinyt helpon tavan vai jatkanko epätoivoista taisteluani neliömillimetri kerrallaan?
Kommentit (14)
Paina sitä kynttä veitsellä (siis terän sivulla) napakasti. Siis se kynsi leikkuulaudalle pötkölleen ja sitten painat veitsellä, Näin kynsi on helppo kuoria, kun kuori irtoaa vähän litistyneestä kynnestä. On se silti joskus tiukassa ja ison satsin kuoriminen vaikka valkosipuliperunoihin työlästä. Kun asuimme ulkomailla siellä myytiin valmiiksi kuorittuja kynsiä, nämä olivat kiva juttu, siitä oli helppo napata aina pari pastakastikkeeseen. Joo, ehkä uusavutonta, mutta kun se rasiallinen maksoi ehkä 10 snt niin miksipä ei olis ostanut.
Kaupoista löytyy putkiloita, joissa kynnet voi pyöritellä niin että kuoret irtoavat.
Paina valkosipulinkynttä veitsen kyljellä (mikä se sana on, ei siis sillä terällä vaan sillä tasasella osalla :D) kunnes kuuluu rasahdus. Tadaa kuoret irtoo!
Jos käytät sellasta valkosipulipuristinta ei kynsiä tartte kuoria ollenkaan, lähtee vaan roskat helpommin irti sitten.
Mua ei haittaa kuoriminen mut se sormien haju sen jälkeen..
Toinen keino on laittaa ne kynnet mitkä haluat tyhjään purkkiin ja heiluvat purkkia lujaa hetken ja kuoret lähtee nätisti irti. Tämä sopii paremmin jos ei tahdo että ne kynnet litistyy
Mä ostan aina Valkoliekin valkosipulimurskaa. Mulla haisee kädet monta päivää muuten valkosipulille, mun ihossa on omituinen taipumus imeä kaikki hajut itseensä todella vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa kuoriminen mut se sormien haju sen jälkeen..
Pese kädet sitruunamehulla tai hankaa teräksellä veden alla ja se lähtee pois
Väännä päistä vastakkaisiin suuntiin. Sit irtoo helposti. Leikkaa eka se kova kanta pois.
Mammat ja valkosipulin kuoret, tämä on jo nyt klassikko :)
Eh heh heh..
Purkkiin ja heilutusta. Tuossa videossa on myös muita vinkkejä, katkikset haarukalla, appelsiini ja inkivääri lusikalla ja mitä noita nyt oli.
https://halloota.com/nain-selviat-hankalimmista-kuorittavista-leikiten-…;
Laita kaikki tarvitsemasi sipulikynnet mikroon, niin lähtee helposti. Vain 10 sek ei yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoista löytyy putkiloita, joissa kynnet voi pyöritellä niin että kuoret irtoavat.
Kun vielä kynnen molemmista päistä leikkaa hieman pois niin kuori lähtee tosi helposti. Silikonia taitaa putkilo olla ja konepesun kestävä.
Laitat kynnen laudalle ja painat veitsen lappeella lujaa niin että rusahtaa ja sitten saat ne kuoret helposti pois