Apua! Koira ravistelee päätään jatkuvasti!
Mutta missään ei näy minkäänlaisia oireita esim. korvatulehduksesta, allergiasta, hiivasta tai yhtään mistään. Vierasesineitäkään ei näy vaikkei sitä tietenkään välttämättä korvasta ihmissilmällä näe. Koira ei myöskään raavi korviaan, rapsuttelee takajalallaan lähinnä leukaansa. Muutenkin ihan oma pirteä ja leikkisä itsensä.
Olen myös huomannut, että koira tekee tätä päänravistelua ja leuan rapsutusta yleensä tiettyyn aikaan: silloin, kun minä sammutan valot ja olen menossa nukkumaan. Alkaa siis ravistelemaan päätään ja rapsuttelemaan itseään niin rauhattomasti, etten pysty välillä edes melkein nukkumaan. Tekee näitä asioita myös muulloin, mutta yleensä vain juuri nukkumaanmenoaikaan. Eikä koskaan, kun on jotain kivaa tekemistä, kuten luiden syöminen, leluilla leikkiminen tai lenkkeily ulkona.
Mistä ihmeestä tämä voisi johtua? Toivottavasti täältä löytyisi edes joku av-mamma, joka tietäisi koirista vähän enemmän. Koirani on jo 11 vuotias, jos tällä asialla on merkitystä.
Kommentit (55)
Pelkkä pään ravistelu, ilman muuta näkyvää syytä, on syy viedä koira eläinlääkärille.
Meillä koira ravisteli päätään/korvaansa, syynä oli kapi, joka on vaiva mikä on pakko hoitaa.
Eli ehdottomasti koira eläinlääkärille!
Vierailija kirjoitti:
Meidän koiran korvaan tulee vaikkua ja vaikka mitä möhnää ja oireilee nimenomaan ravisteluna. Nimenomaan sellaista mikä ei näy, koska on syvällä korvakäytävässä. Apteekissa tai eläinlääkärissä myydään sellaista koirille tarkoitettua korvahuuhdetta, joka ainakin meillä auttaa.
Tuolla parin kolmen päivän välein kun huuhtelee ohjeen mukaan niin oireet häviävät. Tulee aika paljon mustaa töhnää ulos.
Toi musta möhnä ja ravistelu voivat olla merkkejä kapista, joka on tosi kurja vaiva koiralle. Oletko käynyt näyttämässä eläinlääkärillä koiraasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koiran korvaan tulee vaikkua ja vaikka mitä möhnää ja oireilee nimenomaan ravisteluna. Nimenomaan sellaista mikä ei näy, koska on syvällä korvakäytävässä. Apteekissa tai eläinlääkärissä myydään sellaista koirille tarkoitettua korvahuuhdetta, joka ainakin meillä auttaa.
Tuolla parin kolmen päivän välein kun huuhtelee ohjeen mukaan niin oireet häviävät. Tulee aika paljon mustaa töhnää ulos.
Toi musta möhnä ja ravistelu voivat olla merkkejä kapista, joka on tosi kurja vaiva koiralle. Oletko käynyt näyttämässä eläinlääkärillä koiraasi?
Olen. Eläinlääkäri nimenomaan kehotti käyttämään tuota ainetta, jos toistuu.
Meillä koiran pään ravistelua syyksi paljastui lohjennut hammas. Itse emme sitä huomanneet, mutta eläinlääkäri keksi nopeasti, mistä oli kyse.
Ihan oikeasti ap, ei kukaan täällä pysty kertomaan, mikä sitä koiraa vaivaa. En edes ymmärrä, mitä odotat - että joku tulee kertomaan, että jep, meidän koira tekee tuota kun haluaa huomiota? Ja tämä riittää sulle diagnoosiksi ettei tarvi mennä eläinlääkäriin? Ihan ystävällisesti sanon, että pään ravistelu ja rapsutus ovat varsin hyviä syitä lääkärikäynnille, varaa aika jo tänään.
Vie se koira nyt lääkäriin. Koiraraukka kärsii ku sä oot tollanen hemmetin idiootti.
Vaikka joku täällä vastaisi, että meidän koirakin teki noin mutta ei sillä ollu mitään, kun käytettiin eläinlääkärissä, niin se ei tarkoita, etteikö AP kuitenkin sinun koiralla voisikin olla!
Onko tämä nyt rahasta kiinni vai mikä mättää, kun et voi soittaa eläinlääkärille, varata aikaa ja mennä käymään? Kun kerrot puhelimessa oireet, eläinlääkäri saattaa esim. antaa neuvoja (mm. putsaile korvaa jne) ja jos ei mene ohi, niin vasta sitten soittaa uudelleen ja varata aika. Eli ei sinne välttämättä tarvitse heti olla menossa.
Eläinlääkärit ovat nimenomaan sitä varten, että he auttavat.
Oma koirani rapsutteli myös kerran korvia, todella harvoin. Putsailin niitä ja seurasin tilannetta. Rapsuttelu loppui ja ajattelin että ok, se meni ohi, ei se ollut mitään vakavaa. Sitten n. kuukauden päästä rapsuttelu alkoi uudelleen ja se voimistui. Varasin ajan eläinlääkärille ja korvatulehdushan sieltä löytyi ja aika pahanakin jo oli :/
Koirat reagoi niin eri tavoilla, sen olen huomannut tässä 15vuoden aikana mitä koiria olen omistanut!
Vierailija kirjoitti:
Ap ? Miten koirasi voi ?
Ap taitaa edelleen vaan katsella, kun koira ravistelee päätään. Tuskin vie sitä lääkäriin.
Ap, et maininnut, kuinka kauan koira on tuota jo tehnyt? Ei sitä tartte heti olla lekurille viemässä.. Mun mielestä ihan tyhmää viedä koira elukkalääkärille aina kun vähänkään on jotain.
Ensin kannattaa miettiä, mistä voisi johtua ja hoitaa vaikka korvatipoilla ja jos ei mene ohi, sitten lääkäriin soittoa. Ongelmahan voi olla muuallakin kun korvissa.
Vanhempieni 12 vuotias silmäterä, terrierikoira rupesi tekemään tuota samaa. Onneksi äitini viisaana ei ruvennut ohjeita täältä keskustelupalstalta kyselemään vaan otti koiran syliin ja lähti heti eläinlääkärille.
Ja sinne päätyi matka eilen illalla. Nyt ei ole kipua enää. Suru vaan meillä omaisilla.