Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kosmetiikkamyyjät kitsastelee näytteiden kanssa?

Vierailija
21.09.2016 |

Kävin juuri ostamassa 90 eurolla kosmetiikkaa ja myyjä laittoi yhden meikkivoidenäytelirpukan mukaan. Yhden pienen näytteen josta saa tyyliin puolet kasvoista meikattua.

Onko ne näytteet varattu isompia ostoksia tekeville? Vai mitä varten niitä pimitetään siellä kassan takana kuin mitäkin Graalin maljaa?

Kuinka monella sadalla eurolla pitäisi tehdä ostoksia että saisi vaikka tuoksunäytteen mukaan?

Olen yleensä aina päätynyt tekemään uusia ostoksia saamieni näytteiden perusteella mutta viime aikoina näytteitä on laitettu mukaan kovin kitsastellen.

Olen siististi pukeutunut ja siististi meikattu, kohtelias, kyselen yleensä vielä lisäpalveluista ja minulle on "helppo myydä" lisää tuotteitakin.

Onko vika minussa vai ovatko muutkin huomanneet saman?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a... Ehkä pistäisi vain härskisti pyytää. Tuntuu että ulkomailla aina annetaan monta näytettä aina messiin. Ehkä ne myyjät on ottanut ne näytteet itselleen eikä asiakkaille enää ole mitään

Vierailija
2/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkäihoinen ja Suomessa tosiaan ei näytteitä helposti saa. Sen vuoksi ostankin yleensä vain tuttuja ja turvallisia tuotteita koska se että tuotteen sanotaan sopivan herkkäihoiselle ei takaa sitä etteikö ihoni reagoisi tuotteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät itsellään ja trokaavat kavereilleen.

Vierailija
4/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ostan meikkejä niin en osaa sanoa, mutta Graalin malja :D

Vierailija
5/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitää pyytää. Tosin kerran sain puytämättä ison kasan Lumenen näytteitä ja myöhemmin menin ostamaan kyseisiä tuotteita, koko sarja oli lopetettu.

Vierailija
6/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ostaa mitään näytteitä saadakseen.

Vierailija
7/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Olisi eri juttu jos näytteitä jaettaisiin kaikille tuosta noin vaan ja joku pihi kävis aina hamstraamassa niitä ostamatta ikinä mitään, mutta maksaville asiakkaille kannattaisi mielestäni antaa reippaasti näytteitä mukaan. Itsekin olen usein ostanut näytteen perusteella uusia tuotteita. Olisi kiva jos niitä näytteitä voisi edes ostaa eurolla tai parilla niin voisi kokeilla tuotteita ennen kuin menee hankkimaan jonkun ison kalliin putelin ja joutuu totetamaan, että eihän tämä sovikaan mulle ollenkaan.

Vierailija
8/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä pitää pyytää. Tosin kerran sain puytämättä ison kasan Lumenen näytteitä ja myöhemmin menin ostamaan kyseisiä tuotteita, koko sarja oli lopetettu.

Veikkaan, että saamasi näytteet olivat menossa tai jo menneet vanhoiksi.

Vierailija
9/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä pitää pyytää. Tosin kerran sain puytäjmättä ison kasan Lumenen näytteitä ja myöhemmin menin ostamaan kyseisiä tuotteita, koko sarja oli lopetettu.

Veikkaan, että saamasi näytteet olivat menossa tai jo menneet vanhoiksi.

No shit Sherlock!

Vierailija
10/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina pyydan ihan reippaasti naytteita tai sitten tilaan netissa yhtioilta, jotka sisaltavat naytteita joka tilaukseen (esim. Estee Lauder, Bobbi Brown, Clinique, Kiehl's...). Todella usein nayte on johtanut minut ostamaan taysikokoisen (ja -hintaisen) tuotteen. Mulla on herkka iho, joten en todellakaan osta sikaa sakissa. Jos naytteita ei irtoa, ostan muualta. Monet hyvin naytteita antaneet putiikit ovat saaneet minusta vakioasiakkaan, koska arvostan hyvaa palvelua ja tiedan myos (naytteita kokeilleena) mitka tuotteet sopivat minulle ja mitka eivat.

Vierailija
11/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Hakaniemen Sokokselta sain joskus ihanaa palvelua, kun etsin itselleni uutta meikkivoidetta. Pyysin näytepakkauksia jostain YSL:n kahdesta eri meikkivoiteesta, mutta niitä ei ollut. Myyjä kävi kaivelemassa jostain neljä  pientä purnukkaa ja laittoi testereistä purkkeihin molempia eri voiteita ja vielä kahdessa eri sävyssä, kun emmittiin niidenkin välillä. Varsinkin meikkivoide on sellainen, että sitä pitää testata omalle puhtaalle iholle, että löytää oikeanlaisen ja sopivan sävyn.

Vierailija
12/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Rovaniemellä ainakin annetaan niin kitsastellen näytteitä, vaikka luulisi sen lisäävän asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä. No, tämä onkin tämmönen "ei oo" kaupunki. Aina joutuu kaiken tilaamaan muualta. Pitäisiköhän perustaa tänne ihan oma näytteitä myyvä liike??

Vierailija
13/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ulkomailla saa kyllä kosmetiikkaa yhtään enemmän ostaessaan aina mukaan melko isojakin näytteitä täysin pyytämättä. Suomessa käytännössä ei koskaan. Mikähän tämän eron aiheuttaa?  Luulisi Suomi-firmojenkin saavan niitä näytteitä kosmetiikkamerkeiltä, joten mihin tunkevat ne? 

Vierailija
14/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne valmistajatkin ovat alkaneet kitsastella näytteiden jakamisessa kaupoille?  

Vierailija
15/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkarin vanhemmat kempparimyyjät ovat hyvin tympeitä. Lähes aina marssin suoraan nuorempien myyjien luo, kun jotain tuotetta etsin.

Vierailija
16/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, myyjähän siellä kaupassa kaikesta päättääkin :D. Ei tule sitten mieleen, että näytteitä vähennetty rajulla kädellä ja myyjilläkin on esimies, joka määrää miten asiat tehdään jne.

Vierailija
17/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen suuret ongelmat.

Vierailija
18/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kosmetiikkamyyjänä suosittelen ihan rohkeasti kysymään kassalla, että saisiko testeriä. En ainakaan itse ajattele kenenkään kysyjän olevan röyhkeä. Automaattisesti laitan yleensä hajuvesistä näytteitä, jos asiakas ostaa useamman tuotteen.

Näytteitä meikistä annan mukaan erinäisissä tilanteissa, esim. jos asiakas itse pyytää jotain tiettyä testeriä, tai silloin jos asiakas on ostanut esim. eyelinerin ja luomivärin, laitan ripsivärin mukaan. Myös jos joku ostaa useamman tuotteen yhdeltä brändiltä annan sen brändin muita testereitä mukaan. 

Ja kyllä, usein myyjät saavat itse testereitä. Esimerkiksi koulutuksista lähtee usein aika paljon tavaraa mukaan. Myös uusien tuotteiden saapuessa on usein varattu testereitä myyjille. Mutta nämä tuotteet eivät tietenkään ole mitään näytteitä vaan ihan normaali kokoisia tuotteita. Myyjien on tunnettava tuotteet, jotta niitä pystyy myymään ja suosittelemaan.  Itse en ainakaan jaksa alkaa raahaamaan mitä pikku näytteitä kotiin tai kaverille. 

Vierailija
19/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan osittain asennetta jossa näytteiden pelätään estävän myyntiä sen sijaan että nähtäisiin ne myyntimahdollisuutena mikä niiden idea alunperin onkin. Ei niiden pitäisi olla mikään palkinto runsaista ostoksista.

Vierailija
20/27 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettäessä saa kyllä. Jos olen ostamassa kalliimpaa meikkivoidetta, pyydän aina erikseen pienen näytteen siitä, jotta voin kokeilla sitä kotona kunnolla koko kasvoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan