Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että kun olis joku joka antais ohjeita ja jonka kanssa vois yhdessä miettiä mitä pitäis tehdä

Vierailija
21.09.2016 |

tän elämän kanssa eri tilanteissa... Ku ei ite enää keksi eikä tiedä..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asiassa tarvitsisit ohjeita?

Vierailija
2/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain yhtä asiaa vaan monta asiaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän meitä Viisaita riittää;D

Vierailija
4/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä tästä palstan viisaudesta.... Täällähän ihan yleisesti halveksitaan esim työttömiä. Mikä onkin yksi ongelmistani. Eli työttömyys..

Vierailija
5/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti merkonomin tutkinto löytyy, 10v vanha sellainen. En oo päivääkään tehny työtä sillä alalla jos ei lasketa mukaan työkkärin työkokeilut ja opiskeluaikojen työharjoittelut. Olen pääasiassa toiminut perhepäivähoitajana. Olen hoitanut lapsia kotona sekä ryhmäperhepäivähoidossa. Työnantajana ollut kunta. Nyt ei enää työsopimusta jatkettu, kunta säästää ja keskittää päivähoidon päiväkoteihin. Haluavat perhepäivähoitajat ja ryhmikset minimiin. Eli nyt olen ollut 3kk työttömänä ja tulevaisuus ei näytä hyvältä. Töitä ei näy missään, ei lähellä eikä vähän kauempanakaan max 100km. Pari vuotta sitten yritin suorittaa lastenohjaajan opinnot jotta olisin voinut hakea töitä myös päiväkodeista. Opinnot olivat minulle liian haastavat. Olen aina ollut huono koulussa joten vähän epäilinkin etten onnistu siinä. Nyt en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Yrittäjäksikään ei voi alkaa kun ei ole mitään ideaa, tuotetta tai palvelua myytäväksi.

Toinen ongelma olikin sitten sekundäärinen lapsettomuus mutten nyt jaksa sitä kauheasti nyt avata...

Vierailija
6/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset opiskelisi jotain muuta alaa, onko muita mielenkiinnon kohteita?

Vierailija
7/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi? 😊

Vierailija
8/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tällä hetkellä oo mitään erityistä mielenkiinnon kohteita. Yleensäkin terveys ja hyvinvointi kiinnostaa. Joskus haaveilin kampaajan ammatista mutta en tiedä pystyisinkö siihen enää kun ollen niin allergisoitunut. Lähihoitajan opintoihin yritin hakea kerran mutta en päässyt soveltuvuuskokeesta läpi.

Vierailija
9/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kovin vanha varmaan kun merkonomin tutkinto on vain 10 v. vanha.   Etkö voi nyt sitä hyödyntää ja pyrkiä kaupalliselle alalle töihin.  Joihinkin Valintataloihin ym.  Pärjäsitkö hyvin perhepäivähoitajana?

Vierailija
10/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 31v. Olenhan minä yrittänyt kauppaan töihin mutta kun ei kukaan piittaa edes kiittää hakemuksistani. Jos soitan perään kerrotaan ettei ole tällä hetkellä tarvetta työntekijälle. Lupaavat soittaa jos jotain ilmaantuu mutta kukaan ei koskaan soita.

Olin hyvä perhepäivähoitajana ja pidän kovasti työstä lasten parissa. Ikävä kyllä en vaan ole kovin vahvoilla kun pitäisi tuollaisia asioita sitten kirjallisesti opiskella. Lastenohjaajan opinnot olivat todella haastavia en olisi koskaan uskonut niitä sellaisiksi.

Vierailija
11/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on paljon ja työpaikkoja on vähän, joten todella harvoin kenellekään soitetaan perään. Mutta hyvä että olet aktiivinen, on edes pieni mahdollisuus että joskus onnistaa. Onko sinulla harrastuksia, mitä voisit käyttää uuden ammatin pohjana? Entä se lähihoitajakoulutus? Mikä lastenohjaajakoulutuksessa oli vaikeinta?

Vierailija
12/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta juuri mitään säännöllisesti... Joskus saatan mennä jollekin käsityö/korukurssille kansalaisopiston kautta.

En usko pääseväni opiskelemaan lähihoitajaksi. Vaatii kuitenkin jonkun verran laskupäätä. Mulla on ongelmia matematiikan kanssa plussa ja miinus laskut onnistuu. jako ja kertotauluun tarvitsen jo laskimen. Epäilen että mulla saattaa olla dyskalkulia.

Hankalinta lastenohjaajaopinnoissa oli se valtava määrä ammattikieltä jota ei millään pystynyt yhdistämään siihen perus työhön ja muutoinkin koko teorian soveltamista työhön. Valtava määrä kirjallisuutta ja opettaja todella vaativa.

Vierailija
13/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se opiskelu tosiaan ei suju niin sitten sun pitää kai vain hakee töitä sen merkonomitutkinnon pohjalta. Tai mites joku liikunta-alan juttu (koulutukset esim. pilatesohjaajaksi tosin on aika kalliita) tai jotain käsityöläisalaa, oisko yhtään kiinnostusta tuollaisiin? Ootko katsonut alueen oppilaitosten aikuiskoulutustarjontaa?

Vierailija
15/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maaseudulla joten koulutustarjonta on suorastaan perseestä. Eli mitään erikoisuuksia täältä ei tosiaankaan löydy. Katoin naapuri kaupungitkin ja todella vähän on mitään koulutuksia. Tuntuu että niitä on karsittu ihan nyt vuoden sisällä.

Sitä perus settiä vaan, lähihoitajaa, hitsaajaa, autonasentaja, laitoshuoltaja, merkonomi, sihteerin tutkintoa, hiusalan tutkinto, ei oikeestaan paljoa muuta... kristillisellä opistolla ne perinteiset lastenohjaaja, koulunkäynninohjaaja, henkilökohtainen avustaja.

Lähdin tekemään perhepäivähoitajan työtä kun en saanut työtä merkonomina. Olin 2-vuotta putkeen työttömänä(2010-2012) kun yritin merkonomina työllistyä. Eikä täällä ole yhtään töitä merkonomeille oikeastaan tilanne on vielä toivottomampi merkonomina kuin perhepäivähoitajana. Perhepäivähoitajana mulla sentään on paljon työkokemusta, hyviä työtodistuksia ja voin oikeasti tehdä hyvän työhakemuksen. On edes mahdollisuuksia sijaisuuksiin. Merkonomina mulla ei oo mitään mahiksia mihinkään. Kuka oikeesti palkkaa merkonomin joka on valmistunut 10v sitten eikö omaa yhtään oikeeta työkokemusta ko alalta.

Vierailija
16/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi hakea lähihoitajaksi uudelleen? Tiedätkö mistä oli kiinni ettet päässyt sisään kouluun?

Vierailija
17/22 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voisi hakea lähihoitajaksi uudelleen? Tiedätkö mistä oli kiinni ettet päässyt sisään kouluun?

En tiedä, en sen tarkemmin selvittänyt. Mutta kuinka voisin toimia lähihoitajana jos en osaa edes perus matematiikkaa kunnolla. Meinaa pitää sentään lääkelaskut mennä oikein. Jos en selviä lastenohjaajan opinnoista en selviä lähihoitajankaan opinnoista, ei ne ole yhtään sen helpommat.

Vierailija
18/22 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/22 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Hankalinta lastenohjaajaopinnoissa oli se valtava määrä ammattikieltä jota ei millään pystynyt yhdistämään siihen perus työhön ja muutoinkin koko teorian soveltamista työhön. Valtava määrä kirjallisuutta ja opettaja todella vaativa.

Kuinka kauan yritit ennen kesken jättämistä? Tämä on tyypillinen ongelma, joka on tosi monílla ja keetääusein ensimmäisne lukukauden lopulle, mutta alkaa sitten helpottaa sitä mukaan kun vaan ahkerasti lukee kirjallisuutta ja tekee tehtäviä ja alkaa tajuta, mitä ne asiatoikeasti tarkoittaa, eli mikä se yhteys kapulakielisen teorian ja käytännön välillä on. Siinä on toki ensin se vaihe, jossa on myönnettävä aikaisemmin olleensa monissa asioissa väärässä - se on monille raskas ja estää uuden oppimista.

Sinänsä lastenhoitajan koulutus ei ole mitenkään vaikeampi kun merkonomin, joten kyllä sinä senkin onnistuisit hankkimaan.

Vierailija
20/22 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 4-vuotta että sain sen merkonomin tutkinnon tehtyä ja sain siihen TODELLA paljon apua. Osan kursseista sain kuitattua työssäoppimalla ja jollain tehtävillä kun en tenttejä päässyt läpi vaikka kuinka ne uusin moneen kertaan. Onneksi sain sitten veljeltäni apua niihin tehtäviin kun hän opiskeli samaa alaa. Muuten mulla ei tänäkään päivänä olisi niitä merkonomin papereita.

Lastenohjaajan opintoja tein 2-vuotta. Mä olen avoin kaikille eri näkökulmille ja asioille. En ajattele että vaan se mitä mä jostaki ajattelen on oikein. Sitä paitsi sillon kun ollaan töissä toimitaan ammattimasesti ohjeistusten mukaan eikä annetan omien henkilökohtaisten kasvatus näkemyksien liiaksi vaikuttaa työhön.

En tiedä ehkä mulla on jotain vaikeuksia noin yleisestikin oppimisen kanssa kun oli ala mikä hyvänsä niin ei tahdo onnistua... Mä opin parhaiten tekemällä en lukemalla, kuuntelemalla tai kirjoittamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi