Avokki on ottanut kulutusluoton nimiini!
Asia selvisi minulle kun löysin päivän postissa laskun. Minulle on otettu 1500 euron kulutusluotto, enkä ole tiennyt koko asiasta! Asiakaspalvelu selvensi tilannetta ja kertoi että kyse on ensimmäisen laskun muistutuksesta, eli avokilla on mahdollisesti ollut tarkoitus jättää koko laina maksamatta.
Onko enää muuta mahdollisuutta kun antaa kenkää?
Kommentit (39)
Koettakaa painaa ne salasanat päähänne tai pitäkää eri paikoissa kuin muut tunnukset, jos on vaikea muistaa. Mulla ei ole pankin käyttäjätunnusta ja salasanaa ylhäällä missään muualla kuin omassa päässäni, mutta ymmärrän jos joku ei muista, itsellä on aika hyvä salasana- ja numeromuisti. Mun pankissa pitää siis olla sekä käyttäjätunnus, salasana että tunnusluvut. Olen myös halunnut pitää oman tilin, koska jos puolisolle tapahtuu jotain, tili jäätyy sen saman tien. Suvussa kävin näin ja meni muutama päivä, ennen kuin leski sai rahaa, koska joutui perustamaan oman tilin ensin, kun sitä ei ollut. Hän pärjäsi kyllä sen muutaman päivän. Se luotettavakin puoliso voi kilahtaa, ei siihen tartte kuin jonkun sairauden, mikä vaikuttaa aivoihin.
Rikosilmoitus ja äijä vaihtoon. Tuollaisen jälkeen tuskin on mahdollisuuksia luottamukselliseen suhteeseen.
Käyttäjä1063 kirjoitti:
Niihin tarvitaan tunnistautuminen. Yleensä verkkopankin kautta. Aikoinaan kun kotoa muutin pois ja olin äidilläni parin päivän visiitillä, minulta jäi verkkopankki tunnukset äidin luokse. Noh, äippä oli sitten reippaasti yli 5000e ottanut vippejä nimiini.
Yhä tänäkin päivänä niitä maksan pois. Onneksi ei enää paljoa jäljellä. Kun sain pankista pienlainan, jolla sitten keskitin lainat. Näitä sattuu. Olin pettynyt.
Ei vittu mikä mutsi...
siiris kirjoitti:
Avokilla varmaan ollut tarkoitus piilottaa kirjeet sulta muttei tuota yhtä sitten ollut ehtinyt. Ennen mitään muuta aktivointia keskustele hänen kanssaan asiasta. Mä en niin nopeasti lähtis tekemään rikosilmoitusta, antaisin mahdollisuuden maksaa velka pois ja lupauksen ettei toistu. Jos ei toimi niin pihalle ja rikosilmoitus.
Kuvitellaan, että mies jostakin taikoo rahat, jolla maksaa velan pois ja lupaa, ettei tapaus toistu, mutta sitten se toistuukin. Alkaako sama karuselli sitten uudestaan? Kuinka pitkä odotusaika ap:lle, vuosi, enemmän?
Palstalla vallitsee yleinen mielipide, että mies joka parisuhteessa pettää kerran, pettää aina. Tässä mies on pettänyt ap:n luottamuksen, käyttänyt hyväkseen hänen henkilötietojaan ja aiheuttaa hänelle taloudellisia vaikeuksia. Jos ap:n löytämä lasku on karhu, se pitää maksaa todella nopeasti. Korot taitavat olla aika messevät noissa pikavipeissä yms. Ellei mies saa nopeasti rahoja kasaan, niin maksaako ap?
Ap:n suojautuminen velanmaksulta on nyt asia nro 1.
Ainakin mulle tällainen asia olisi paljon isompi kuin joku surkea baaripano.
20
Ilmoitat luoton myöntäjälle että et ole ottanut heiltä mitään luottoa ja että asia selvsisi sinulle juuri äsken ja teet poliisille rikosilmoituksen. Reagoi nopeasti. Et joudu maksamaan luottoa rikoksen uhrina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle yksinkertaiselle, MILLÄ tavalla voi saada vippiä toisen nimiin.
En käsitä - eikö todella ole olemassa jotain tunnistusta tai muuta, jolla varmistetaan luotonhakijan henkilöllisyys.
Vai annatteko te todella kaikki pankkitunnuksenne ja avainlukunne poikkiksille? Eihän niitä saisi edes säilyttää samassa paikassa!
Kyllä, tunnistus tarvitaan. Minun mieheni tiesi missä pidin pankkitunnuksiani, ei minulle tullut mieleenkään piilotella niitä vaikkei näkyvissä ollutkaan!
Mutta onko teillä oikeasti se tunnus ja salasana samassa paikassa? Ja paperilla? Jos on, niin sitten voi katsoa peiliin.
Minä silppusin sen lapun jossa tunnus ilmoitettiin, joten kukaan muu ei voi tietää sitä, eikä saa mistään selville.
Vierailija kirjoitti:
No jos avoliitossa asutaan niin harvoin on tarvetta piilotella pankkitunnuksia. Vai piilotatteko te pankkitunnukset puolisoiltanne? Ap nauhoita keskustelu, kun kysyt mieheltäsi miksi on ottanut luvatta luottoa. Sitten rikosilmoitus että saat rahasi takaisin. Oma parisuhteeni ei jatkuisi moisen tempauksen jälkeen.
Puolisoni löytää halutessaan pankkin käyttäjätunnuksen ja avainlukulistan, mutta salasanaa hän ei teidä eikä sitä ole misään muualla tallella kuin päässäni.
Jos tilaa pikavipin toisen puhelimella, niin siinähän se tunnistautuminen muka on jo aika vahvaa kun on oikea liittymä ja tiettää henkilötunnukset ja osoitteen yms. Näitähän oli aika paljon yhteen aikaan, eli lainattiin kaverin puhelinta ja otettiin hännen nimissään pikavippi.
On kyllä sinisilmäistä touhua jättää pankkitunnukset toisten käsiin, vaikkakin vain sen puolison.
Ei mun LUOTETTAVA ja ihana aviomieheni tiedä omia pankkitunnuksia. Tunnuslukukorttia pidän lompakossani ja käyttäjätunnus on vain omassa muistissani.
Käsittääkseni joka pankin ohjeistus kieltää luovuttamasta tunnuslukuja ja käyttäjätunnuksia muille.
Vierailija kirjoitti:
Noin kävi myös minulle. Tosin mies otti pikavippejä (hänellä ei luottotietoja), minä lapsen kanssa kotona ja luottotiedothan siinä meni. Poliisi ei auttanut koska oli sana sanaa vastaan.
Siis väitit totuudenmukaisesti, ettet ollut ottanut mitään luottoja, mutta joku sakaalifirma järjesti sinulle luottohäiriömerkinnän? Miten se voi olla mahdollista? Varastiko joku pankkitunnuksesi? Väärensi loistavasti nimikirjoituksesi?
Vierailija kirjoitti:
Koettakaa painaa ne salasanat päähänne tai pitäkää eri paikoissa kuin muut tunnukset, jos on vaikea muistaa. Mulla ei ole pankin käyttäjätunnusta ja salasanaa ylhäällä missään muualla kuin omassa päässäni, mutta ymmärrän jos joku ei muista, itsellä on aika hyvä salasana- ja numeromuisti. Mun pankissa pitää siis olla sekä käyttäjätunnus, salasana että tunnusluvut. Olen myös halunnut pitää oman tilin, koska jos puolisolle tapahtuu jotain, tili jäätyy sen saman tien. Suvussa kävin näin ja meni muutama päivä, ennen kuin leski sai rahaa, koska joutui perustamaan oman tilin ensin, kun sitä ei ollut. Hän pärjäsi kyllä sen muutaman päivän. Se luotettavakin puoliso voi kilahtaa, ei siihen tartte kuin jonkun sairauden, mikä vaikuttaa aivoihin.
Ei se tili jäädy ennen kuin tieto puolison kuolemasta on ensin mennyt viranomaisille ja sieltä pankkiin. Tililtä ehtii ottaa käyttöönsä sen verran rahaa että pärjää ja saa raha-asiat järjestykseen ja sotkun voi selvittää myöhemmin.
Käyttäjä1063 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä1063 kirjoitti:
Niihin tarvitaan tunnistautuminen. Yleensä verkkopankin kautta. Aikoinaan kun kotoa muutin pois ja olin äidilläni parin päivän visiitillä, minulta jäi verkkopankki tunnukset äidin luokse. Noh, äippä oli sitten reippaasti yli 5000e ottanut vippejä nimiini.
Yhä tänäkin päivänä niitä maksan pois. Onneksi ei enää paljoa jäljellä. Kun sain pankista pienlainan, jolla sitten keskitin lainat. Näitä sattuu. Olin pettynyt.
Etkai ole tuon ihmissaastan kans väleissä enää?
Harvemmin, harmittaa vain kovasti. Kun ei ole isää ja äiti on tuota luokkaa. Ikääkin vasta 21v. Alkoholistit ovat itsekkäitä. Mutta, paljon on opettanut tuon elämäntyylin katsominen minua. Viinalla en läträä ja olen rahasta tarkka.
No et näköjään tarpeeksi tarkka rahoista jos käyttäjätunnus, salasana ja avainlukulista ovat olleet kaikki samassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kävi myös minulle. Tosin mies otti pikavippejä (hänellä ei luottotietoja), minä lapsen kanssa kotona ja luottotiedothan siinä meni. Poliisi ei auttanut koska oli sana sanaa vastaan.
Siis mitä ihmettä. Hänkö kiven kovaan väitti, että sinä olet ottanut ne vipit, eikä myöntänyt rikosta? Ei teillä kovin rakkaudentäyteinen suhde tainnut olla, jos niin teki.
Tämä. Millainen mies tekee tuollaista puolisolle JA lapsille, miksi helvetissä olette tuollaisten kanssa?
Tehkää edes lapsille palvelus ja erotkaa.
Mä pidän salasanat omassa päässäni, kellään ei oo asiaa mun tileihini ilman lupaa.
Ihmettelen kans et miten avokki voi tietää salasanat. Kyl mullakin tunnuslukukortti on ihan rahapussis mut ei sil yksistään mitään tee. Se toinen numero on mun pääs. Ja ollaan oltu yhdes 11vuotta. Siltikään ei o asiaa toisen tilille ilman lupaa.
Käyttäjä1063 kirjoitti:
Mistä äitisi tiesi verkkopankkisi salasanan? Ei pelkillä tunnuksilla mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väitit totuudenmukaisesti, ettet ollut ottanut mitään luottoja, mutta joku sakaalifirma järjesti sinulle luottohäiriömerkinnän? Miten se voi olla mahdollista? Varastiko joku pankkitunnuksesi? Väärensi loistavasti nimikirjoituksesi?
Mihin nimikirjoitusta tarvittaisiin?
Avokilla varmaan ollut tarkoitus piilottaa kirjeet sulta muttei tuota yhtä sitten ollut ehtinyt. Ennen mitään muuta aktivointia keskustele hänen kanssaan asiasta. Mä en niin nopeasti lähtis tekemään rikosilmoitusta, antaisin mahdollisuuden maksaa velka pois ja lupauksen ettei toistu. Jos ei toimi niin pihalle ja rikosilmoitus.