Miten laskette rv:t + päivät?
Eli kai tyhmä kysymys, mut ihan siksi ku neuvolassa sanoivat että mulla oli pe tasan rv.5 ja joidenkin laskureiden mukaan olis ollu 5+2 tai 5+3. Eli miten nuo lasketaan tarkalleen?
Jos mulla menisi sen neuvolan tädin antaman rv:n mukaan, niin laskettuna päivänä rv olisi 40+2.. Eikös se pitäisi olla tasan 40 silloin? La on annettu 5.11
(Mun matikka päällä en ainakaan ymmärrä)
Voisko joku kertoa miten raskausviikot ja päivät lasketaan?
Onko jossain netti sivustolla laskureita jotka antaisi päivätkin?
(Tän vauvalehden sivun laskuri kertoo minun olevan kuudennella viikolla,ei siis kerro tarkempaa)
T.Vaavaa rv n. 5+2
Kommentit (3)
Ja kyllä laskettuna päivänä pitäisi olla tasan rv 40. Terkka on nyt kyllä laskenut sulle jotenkin väärin.
Itselläni viimeiset menkat alkoi su 22.1., jolloin siis rv 0 tasan :) su 19.2. eli 4 viikkoa tästä mulla oli rv 4, 26.2. rv 5 ja nyt eilen eli 5.3. rv 6 tasan. Laskettuna aikana 29.10. tasan rv 40. Raskausviikot siis vaihtuu aina sinä samana viikonpäivänä kuin ne viimeiset menkat on aikoinaan alkaneet...
Ja tosiaan tuo vauvan laskuri ei anna kuin millä viikolla olet, itselleni se nyt sanoo, että olet 7. viikolla, kun rv:t on 6+1.
Tässä linkki oulun laskuriin: http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Tuossa voi valita itse kierron pituuden, mutta koska meillä neuvolassa lasketaan joka tapauksessa 28 päivän kierron mukaan, niin olen käyttänyt sitä itsekin, että omat ja neuvolan laskut täsmäisi :)
että viimeisten kuukautisten alkamisesta vähennetään kolme kuukautta ja lisätään 7 päivää. Vaihtelua on myös joissain raskauskiekoissa. Mulle ainakin pari kiekkoa antaa yhdellä päivällä heittävän lasketun ajan (verrattuna siis esim. tuohon vauvalehden laskuriin). En kyllä sitten osaa sanoa, että miksi terkkari on sulle laskenut eri tavalla kuin itse olet laskenut. Voithan sitä kysyä häneltä seuraavalla kerralla. Saattaa hyvin olla mahdollista, että hänelle tuli vain laskuvirhe ;)
Tai jospa terkkari laittoi vain rv:t, ei päiviä. Jotkut voi merkata sen vaan niin alkuraskaudessa. Mullakin luki esikoisen kohdalla siinä kortissa vain rv9, vaikka olin " jo" jotain rv9+4.
Jamssa rv17+2 (eli olen 18. raskausviikolla)
Vaavaa:
Eli kai tyhmä kysymys, mut ihan siksi ku neuvolassa sanoivat että mulla oli pe tasan rv.5 ja joidenkin laskureiden mukaan olis ollu 5+2 tai 5+3. Eli miten nuo lasketaan tarkalleen?
Jos mulla menisi sen neuvolan tädin antaman rv:n mukaan, niin laskettuna päivänä rv olisi 40+2.. Eikös se pitäisi olla tasan 40 silloin? La on annettu 5.11(Mun matikka päällä en ainakaan ymmärrä)
Voisko joku kertoa miten raskausviikot ja päivät lasketaan?
Onko jossain netti sivustolla laskureita jotka antaisi päivätkin?
(Tän vauvalehden sivun laskuri kertoo minun olevan kuudennella viikolla,ei siis kerro tarkempaa)T.Vaavaa rv n. 5+2
eli www.tekay.fi ja varmaan monet muutkin. Pääsääntöisesti lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä (joka on siis rv 0+0) ja se on aina sama viikonpäivä. Mulla esim alkoi vikat kk ke 14.9. jamuutaman minuutin päästä on menossa rv 24+5 (ma) huomenna 24+6 (ti) ja ke onkin jo 25+0 eli 26. viikolla ollaan sitten =) Voi olla et terkka teki laskuvirheen