Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, etten liho vaikka makaan vain sohvalla ja syön?

Vierailija
21.09.2016 |

En harrasta ollenkaan liikuntaa ja mun päivät koostuu siitä, että makaan sohvalla läppärin kans ja välillä syön. Kulutan todella vähän, mutta syön ihan normaalisti ja silti en liho.
Moni valittaa, että ei laihdu millään vaikka miten yrittää ja mulla taas toisinpäin. Onkohan tutkijoilla jäänyt jotain hoksaamatta tämän lihomisjutun kanssa. Että siihen vaikuttaisikin ehkä joku geeni tai joku eikä vain se kulutuksen ja ruuan saannin suhde.
Mullahan se olisi näin työttömänä aikaa alkaa tutkia, että mikä tähän ihan oikeasti vaikuttaakin. En usko enää tuohon kulutuspropagandaan ollenkaan!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori? Itselleni tapahtui jotain noin 40 vuotiaana. Lihoin vaikka vähensin syömisiä ja lisäsin liikuntaa. Niin näyttää käyneen kaikille kavereillekin. Paitsi kahdelle maratoonarille.

Vierailija
22/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laskenut energiansaantisi? Et välttämättä edes syö liikaa. 

Toisaalta kyllä jotkut lihoavat helpommin kuin toiset. Itse aloin lihota heti aikuisikään tullessa, kun taas myöskin liikuntaa harrastamaton siskoni totesi, että syömisiä piti ruveta tarkkailemaan kolmekymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskannat energiapitoista paskaa. Se, mitä laitat suuhusi, ei jää elimistöösi.

Geenien vaikutus lihomisessa on useimpien tutkimusten mukaan häviävän pieni. En tiedä, miten tuo ulostaminen sijoittuu geeniperimässä.

Kyse ei olekaan geeneistä, vaan suolistobakteereista. Tosin kaipa taipumus erilaisiin bakteerikantoihin peritään geeneissä. No kuitenkin, ulosteensiirrolla on saatu ihmisiä laihtumaan.

Vierailija
24/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet laihaläski. Rasva kerääntyy sinulla sisäelimien ympärille, joka on vaarallista. Mittautappa huvikses rasvaprosenttisi.

Rasvaprosentti oli 18, kolesteroli oli hyvä (just nyt en muista arvoja tarkasti) ja verenpaineet on aina olleet alhaiset. Kilpirauhasarvotkin oli normaalit, kuten myös sokeriarvot.

Ihan vasta kävin perusteellisessa tutkimuksessa. Mua on itseäni mietityttänyt juuri nuo sisäelimet ja verenkierto juuri tästä syystä, kun syön herkkujakin paljon, mutta en liiku. Yritän kyllä muuten syödä suht terveellisesti. En juurikaan syö eineksiä tai pikaruokaa. Limsaa todella harvoin.

ap.

Elä siten, että olet onnellinen etkä stressaa. Pisimpään eläneet eivät ole koskaan olleet urheilijoita eivätkä ruokanatseja. Monet ovat polttaneet tupakkaa, juoneet viinaa ja olleet toisinaan lihaviakin. Voit hyvinkin olla niitä, joille liikunta voi olla jopa haitallista. Esimerkiksi VO2MAX ei osalla nouse vaikka mitä tekisi, mutta kortisolit nousee tappiin helposti.

Vierailija
25/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneistähän se  on kiinni, toisten elimistö ottaa kaiken talteen ja toisten ei, polttaa turhan energian pois. Onhan nitä testattukin, syötetty sama määrä ruokaa ja pidetty samalla tavalla, toiset lihoaa toiset ei.

Siitä nimitys läpipäsko on syntynyt.

Näin se vaan on. Serkkuni kanssa eletään osa vuodesta tiiviisti yhdessä. Hän syö tuplat tai enemmänkin (esim 2 pizzaa kun minä syön puolikkaan). Syödään samat ruuat mutta hän hän vähintään tuolana ja hän on laiha ja minä lihava. Kumpikaan ei liiku.

Vierailija
26/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskannat energiapitoista paskaa. Se, mitä laitat suuhusi, ei jää elimistöösi.

Geenien vaikutus lihomisessa on useimpien tutkimusten mukaan häviävän pieni. En tiedä, miten tuo ulostaminen sijoittuu geeniperimässä.

Kyse ei olekaan geeneistä, vaan suolistobakteereista. Tosin kaipa taipumus erilaisiin bakteerikantoihin peritään geeneissä. No kuitenkin, ulosteensiirrolla on saatu ihmisiä laihtumaan.

Tämä siksi, että suolistobakteerit ohjaavat geenejämme mm. hormoneita tuottamalla. Akkermansia munisiphila lienee yksi tutkituimmista tällä hetkellä.

Vierailija
27/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneistähän se  on kiinni, toisten elimistö ottaa kaiken talteen ja toisten ei, polttaa turhan energian pois. Onhan nitä testattukin, syötetty sama määrä ruokaa ja pidetty samalla tavalla, toiset lihoaa toiset ei.

Siitä nimitys läpipäsko on syntynyt.

TOISET L I H O V A T

tai puhekielessä "L I H O O" !!!!!

Ja läpipäsko?

Vierailija
28/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut käyttävät itsepintaisesti sanoja "lihota, lihoaa, lihosin", kun sellaisia sanoja ei ole olemassa suomen kielessä? Katsokaa sanakirjasta, jos ette usko. 

Lihoa

lihon, lihot, lihoo; lihomme, lihotte, lihovat.

Lihoin, lihoit, lihoi; lihoimme, lihoitte, lihoivat.

Olen/olet/on lihonut; olemme/olette/ovat lihoneet.

jne.

Vierailija
29/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut käyttävät itsepintaisesti sanoja "lihota, lihoaa, lihosin", kun sellaisia sanoja ei ole olemassa suomen kielessä? Katsokaa sanakirjasta, jos ette usko. 

Lihoa

lihon, lihot, lihoo; lihomme, lihotte, lihovat.

Lihoin, lihoit, lihoi; lihoimme, lihoitte, lihoivat.

Olen/olet/on lihonut; olemme/olette/ovat lihoneet.

jne.

Miten se asiaa muuttaa miksikään? Menens huviksesi huomauttamaan matuille, miten kirjoitellaan. Heille siitä voisi olla hyötyäkin.

Vierailija
30/30 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinostaa joku oikein kirjoitus kui kilo energia pas**a,,,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan