Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, etten liho vaikka makaan vain sohvalla ja syön?

Vierailija
21.09.2016 |

En harrasta ollenkaan liikuntaa ja mun päivät koostuu siitä, että makaan sohvalla läppärin kans ja välillä syön. Kulutan todella vähän, mutta syön ihan normaalisti ja silti en liho.
Moni valittaa, että ei laihdu millään vaikka miten yrittää ja mulla taas toisinpäin. Onkohan tutkijoilla jäänyt jotain hoksaamatta tämän lihomisjutun kanssa. Että siihen vaikuttaisikin ehkä joku geeni tai joku eikä vain se kulutuksen ja ruuan saannin suhde.
Mullahan se olisi näin työttömänä aikaa alkaa tutkia, että mikä tähän ihan oikeasti vaikuttaakin. En usko enää tuohon kulutuspropagandaan ollenkaan!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sen verran minkä kulutat tai olet vielä hyvin nuori. Voihan olla, että vuoden päästä näkyy.

Vierailija
2/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt sen verran minkä kulutat tai olet vielä hyvin nuori. Voihan olla, että vuoden päästä näkyy.

Ei kumpikaan täsmää. Sehän tässä ihmetyttääkin. :) Olen koko ikäni ollut hyvin hoikka vaikka en ole koskaan liikkunut säännöllisesti ja ruoka ja herkut maistuu. Siksi mulla ei enää usko riitä tuohon kulutusteoriaan.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et vaan saa niin paljon kaloreita että lihoisit, hyvin yksinkertaista. Laske ne kalorit joskus ja ylläty.

Vierailija
4/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan täsmää. Sehän tässä ihmetyttääkin. :) Olen koko ikäni ollut hyvin hoikka vaikka en ole koskaan liikkunut säännöllisesti ja ruoka ja herkut maistuu. Siksi mulla ei enää usko riitä tuohon kulutusteoriaan.

ap.

Minkä ikäinen olet? 

Vierailija
5/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa asuu lapamato.

Vierailija
6/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Se ei ole mikään teoria että jos syö saa ruoasta enemmän kaloreja kuin kuluttaa niin lihoo, se on fakta. Jostain syystä et saa enempää kaloreja kuin kulutat. Joko et syö niitä tai ne eivät imeydy ruoasta elimistösi käyttöön vaan osa menee läpi.

Vierailija
7/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niitä lihomiselle altustavia geenejä löydetty. Ja monua muita tekijöitä mitkä vaikuttaa lihomiseen. Kyllä tätä kuule tutkitaan koko ajan.

Vierailija
8/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa matokuuria.

Vierailija
9/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan niitä lihomiselle altustavia geenejä löydetty. Ja monua muita tekijöitä mitkä vaikuttaa lihomiseen. Kyllä tätä kuule tutkitaan koko ajan.

Ai, sellanen geeni on jo löydetty! No jatkakoot ne sitten sitä tutkimista, mä jatkan makaamista. :)

ap.

Vierailija
10/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Minkä ikäinen olet? 

Keski-ikä lähestyy. Alle 30-vuotiaana mulle aina sanottiin "no odotahan kunhan 30v täytät.."

Sitten täytin 30v ja ei mitään muutosta.

"Odotahan, että 35v täytät...."

No sitten täytin ja ei muutosta. Nyt mulle aina sanotaan, että "odotahan kunhan vaihdevuodet alkaa..."

ap.

Vierailija
11/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tosiaan ole kone, johon suljetun järjestelmän energian häviämättömyyden lait toimivat. Syitä voi olla todella monia. Geenit on yksi. Lihasvärinä on toinen. Suolistobakteerit kolmas. Hormonaalinen toiminta neljäs. Peruskulutus viides. Ruoka-aineita pilkkovien entsyymien jne ongelmat kuudes (eli ulosteeseesi jää energiaa enemmän kuin muilla). Siitä vain opettelemaan.

Vierailija
12/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, sellanen geeni on jo löydetty! No jatkakoot ne sitten sitä tutkimista, mä jatkan makaamista. :)

ap.

Mutta kaikki laihdutusintoilijat kyllä huutaa aina kuorossa, että geeneillä ei ole mitään tekemistä laihtumisen ja lihomisen kanssa. Itse olen myös tuollaista hoikkana pysyvää sorttia, ja minun kuvitellaan aina joko syövän todella vähän tai harrastavan mielettömästi liikuntaa. Kumpikaan ei pidä paikkaansa. Ex-miehen kanssa syötiin saman verran, mutta exä liikkui paljon enemmän - silti hänellä oli vatsaa ja minulla ei.

Vierailija
13/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin tärkeimmän, eli ne energiatehtaat eli mitokondriot ja niitä ohjaava kilpirauhanen ... noh, hormonaalista joo.

Vierailija
14/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistähän se  on kiinni, toisten elimistö ottaa kaiken talteen ja toisten ei, polttaa turhan energian pois. Onhan nitä testattukin, syötetty sama määrä ruokaa ja pidetty samalla tavalla, toiset lihoaa toiset ei.

Siitä nimitys läpipäsko on syntynyt.

Vierailija
15/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Mutta kaikki laihdutusintoilijat kyllä huutaa aina kuorossa, että geeneillä ei ole mitään tekemistä laihtumisen ja lihomisen kanssa. Itse olen myös tuollaista hoikkana pysyvää sorttia, ja minun kuvitellaan aina joko syövän todella vähän tai harrastavan mielettömästi liikuntaa. Kumpikaan ei pidä paikkaansa. Ex-miehen kanssa syötiin saman verran, mutta exä liikkui paljon enemmän - silti hänellä oli vatsaa ja minulla ei.

Laihdutusintoilijoiden business on laihduttaminen. Eivät he halua myöntää sitä tosiasiaa, että lihavuus on myös geneettistä. Mutta kun auot genetiikkaa, päädyt epigenetiikkaan ja esimeriksi RNA:n häiritsijöihin (RNAi) yms jotka muuttuvat ulkoisten tekijöiden suhteessa. Lihavuus on leptiiniresistenssiä. Onko se sitä, että jotkin geenit ohjelmoituvat väärin jostain syystä, esimerkiksi virusten vuoksi, tai ruoka-aineiden vuoksi, tai jonkin ympäristömyrkyn vuoksi vai jotain muuta jää nähtäväksi. Hälyttävää on se, että luonnossa kasvavat eläimetkin ovat alkaneet lihoa. Se korreloi valo- ja äänisaasteen lisääntymiseen ja tätä kautta stressitekijöihin, jotka nekin ohjelmoivat geenejämme.

Vierailija
16/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneistähän se  on kiinni, toisten elimistö ottaa kaiken talteen ja toisten ei, polttaa turhan energian pois. Onhan nitä testattukin, syötetty sama määrä ruokaa ja pidetty samalla tavalla, toiset lihoaa toiset ei.

Siitä nimitys läpipäsko on syntynyt.

Tämähän oli sillai silmät avaava tutkimus, kun identtisistä kaksosista toinen alkoi laihduttaa ja toinen jatkoi entiseen malliin, muuttui sen laihduttaneen energiankulutus (eli tuotettu CO2) pysyvästi useita satoja kcal/vrk pienemmälle kulutukselle, eli se laihduttaminen aktivoi energian kulutusta käsittelevät geenit väärin. Tilaa ei saatu koskaan palautettua. Tästä syystä laihduttaminen on varma tie lihomiseen.

Vierailija
17/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laihaläski. Rasva kerääntyy sinulla sisäelimien ympärille, joka on vaarallista. Mittautappa huvikses rasvaprosenttisi.

Vierailija
18/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskannat energiapitoista paskaa. Se, mitä laitat suuhusi, ei jää elimistöösi.

Geenien vaikutus lihomisessa on useimpien tutkimusten mukaan häviävän pieni. En tiedä, miten tuo ulostaminen sijoittuu geeniperimässä.

Vierailija
19/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet laihaläski. Rasva kerääntyy sinulla sisäelimien ympärille, joka on vaarallista. Mittautappa huvikses rasvaprosenttisi.

Rasvaprosentti oli 18, kolesteroli oli hyvä (just nyt en muista arvoja tarkasti) ja verenpaineet on aina olleet alhaiset. Kilpirauhasarvotkin oli normaalit, kuten myös sokeriarvot.

Ihan vasta kävin perusteellisessa tutkimuksessa. Mua on itseäni mietityttänyt juuri nuo sisäelimet ja verenkierto juuri tästä syystä, kun syön herkkujakin paljon, mutta en liiku. Yritän kyllä muuten syödä suht terveellisesti. En juurikaan syö eineksiä tai pikaruokaa. Limsaa todella harvoin.

ap.

Vierailija
20/30 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskannat energiapitoista paskaa. Se, mitä laitat suuhusi, ei jää elimistöösi.

Geenien vaikutus lihomisessa on useimpien tutkimusten mukaan häviävän pieni. En tiedä, miten tuo ulostaminen sijoittuu geeniperimässä.

Energiapaskaa... :)

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi