Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja suurperheiden äideiltä!Mitä mieltä olet?

Vierailija
21.09.2016 |

Eli tää on äideille joilla useampi lapsi,ei pikkutekijöille!;)
Meillä neljä lasta ja mulla ja miehellä jatkuva vauvakuume.Kaikki lapset helppoja ja kaikki ok.Nyt kuopus 1,3 vee ja yleensä tullut tässä kohtaa taas vauvakuume ja olen ajatellut että saa tulla jos on tullakseen.Nyt sellaista tunnetta ei ole tullut ja vähän jopa epäilyttää haluanko vielä lapsia.
Ehkäisyä ei ole koska asia ei ole vakava vaikka nyt seuraava tulostaan ilmoittaisikin.

Eli onko teidän mielestä tämä tunne aito et en halua enää lapsia vai odottelenko vielä?

Ehkäisyä en halua kevyin perustein käyttää ja lopettaa etten aiheuta vaaraa itselle tai mahdolliselle seuraavalle lapselle.
Kevyeksi ehkäisyksi riittänyt meillä imetys ja hyvät pesut.

Odotanko rauhassa vauvakuumetta vai otanko ehkäisyn ja annan olla?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä ap on sitä rahaa? mitkä on tulonne?

Vierailija
22/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän pitäisi yksin täyttää maa lapsilla? Etteköhän te ole jo osanne tehneet, ei sitä vauvakuumetta ole pakko totella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hormonaalinen ehkäisy epäilyttää tai pelottaa, mites olisi ihan kunnon kondomit? Niiden käytön voi aloittaa ja lopettaa ihan tuosta vain, eikä niistä taatusti ole mitään haittaa sinun terveydellesi tai hedelmällisyydellesi, ellei nyt satu olemaan lateksiallergiaa tai vastaavaa :)

Vierailija
24/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka uteli jopa perintöjä, etkö ole koskaan kuullut vanhaa viisautta: "Tulevaisuuttaan ei pidä koskaan rakentaa arpajaisvoitoille, onkikaloille eikä perinnöille." Jos noin tekee, on elämä tosi huteralla pohjalla, koska milloinkaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja kuviteltu varallisuus jääkin saamatta.

Vierailija
25/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka uteli jopa perintöjä, etkö ole koskaan kuullut vanhaa viisautta: "Tulevaisuuttaan ei pidä koskaan rakentaa arpajaisvoitoille, onkikaloille eikä perinnöille." Jos noin tekee, on elämä tosi huteralla pohjalla, koska milloinkaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja kuviteltu varallisuus jääkin saamatta.

No kyllä se on ihan asiallinen kysymys.

Jos oikeasti viidettä pohtii niin rahaa tarvitaan valtavasti.

Ja jos kummaltakaan puolelta ei tule mitään niin kertoohan sekin jotain...

Vierailija
26/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaan vaikka onkin vain kolme lasta. Kahden ensimmäisen jälkeen oli ihan selvä tunne että saataispa vielä yksi. Kolmannen jälkeen ei ole tullut. Ei ollenkaan. Mukavaa kun tietää varmasti että ei enempää.

Vierailija
27/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsss

Vierailija
28/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse olen ainoa ja se oli kauheaa ja nyt järkkäilen velkaisena kuolleen isäni asioita.Mies isosta perheestä ja hyvät perinnöt tulossa.

Mut asiaan.Muutama onkin kertonut oman kokemuksensa kysymykseeni,kiitos niistä.

Ja ollaan miljonäärejä nii ei tartte sitäkään miettiä.

Vierailija
29/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hormonaalinen ehkäisy epäilyttää tai pelottaa, mites olisi ihan kunnon kondomit? Niiden käytön voi aloittaa ja lopettaa ihan tuosta vain, eikä niistä taatusti ole mitään haittaa sinun terveydellesi tai hedelmällisyydellesi, ellei nyt satu olemaan lateksiallergiaa tai vastaavaa :)

Ei ole tarvetta ehkäistä.Mut kiitos tästä tietotuokiosta.

Vierailija
30/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä vastauksia. Ilkeitä oikeen.

Mulla neljännen jälkeen oli pari vuottakin tunne, ettei ikinä koskaan enempää. Nyt se mieli on jo vähän kallellaan. Että kahtoo nyt.

Ja jos hitusenkaan siltä tuntuu, niin ei niitä tehtyjä lapsia ikinä kadu. (Mutta niitä tekemättömiä ehkä.) Vaikka tulis erityislapsi tai mikä hyvänsä. Yhtä rakas se on. Ja sullahan on hyvät apujoukot jo siellä valmiina :)

Vierailija
31/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa viides ja tää on viimeinen varmasti. Vahinko oli tää viides mutta nyt koko perhe odotetaan tulokasta innoissaan. Rahaa ei oo liikaa mutta sossussa ei ole koskaan asioitu. Asumme omakotitalossa ja lapset saavat harrastaa mitä haluavat. Yksi lapsista harrastaa ratsastusta joka on kallis harrastus. Ulkomaillakin ollaan käyty pariin kertaan. Vanhin on 11v ja todistuksessa oli keväällä pelkkiä kymppejä ja ysejä. Myös 9v ja 7v menee koulu hyvin. Terveitäkin kaikki lapset ovat tähän asti olleet.

Vierailija
32/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä vastauksia. Ilkeitä oikeen.

Mulla neljännen jälkeen oli pari vuottakin tunne, ettei ikinä koskaan enempää. Nyt se mieli on jo vähän kallellaan. Että kahtoo nyt.

Ja jos hitusenkaan siltä tuntuu, niin ei niitä tehtyjä lapsia ikinä kadu. (Mutta niitä tekemättömiä ehkä.) Vaikka tulis erityislapsi tai mikä hyvänsä. Yhtä rakas se on. Ja sullahan on hyvät apujoukot jo siellä valmiina :)

Nii-i.Kyllä mää tässä kattelen ja kuulostelen.Yleensä tullut vaan niin vahvasti se vauvakuume..jo silloin kun laittanut pikkuvaatteita pois.

Ei se tosiaan maalta merelle vie vaikka vauvoja tulisikin.

Tuli vaan mieleen kysellä muiden äitien tuntemuksia.

Vierailija
33/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on tulossa viides ja tää on viimeinen varmasti. Vahinko oli tää viides mutta nyt koko perhe odotetaan tulokasta innoissaan. Rahaa ei oo liikaa mutta sossussa ei ole koskaan asioitu. Asumme omakotitalossa ja lapset saavat harrastaa mitä haluavat. Yksi lapsista harrastaa ratsastusta joka on kallis harrastus. Ulkomaillakin ollaan käyty pariin kertaan. Vanhin on 11v ja todistuksessa oli keväällä pelkkiä kymppejä ja ysejä. Myös 9v ja 7v menee koulu hyvin. Terveitäkin kaikki lapset ovat tähän asti olleet.

Näinhän se menee,tavallista elämää täälläkin ja kaikilla meidän lapsilla asiat paremmin kuin minulla ainokaisella oli koskaan..

Onnea sinne odotukseen.

Ehkä sitä yhtä vielä täällä mietitään..toivotaan että onni matkassa edelleen.

Saisi käytettyä kaikki ihanat pikkunutut ja kengät loppuun..;)

Vierailija
34/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sisar olet, ku ei ehkäse??

Vierailija
35/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti. Mikä tämä pesuehkäisyjuttu on? Ei kai kukaan nyt jumaleisson usko tuollaiseen?

Vierailija
36/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5 lasta iältään 3-11. Mulla on tyttöjen raskaudet olleet niin vaikeita että vikan kohdallajo raskauden aikana tuli tunne "ei ikinä enää" ja synnytyksessä tuli sama tunne uudestaan.

Tämmöseen kysymykseen ei kannata kysyä neuvoa av:lta, ne ei oikeesti tiedä mistä puhuu. Nytkin meni monelta ohi että sun vanhin on jo 18v.! Talouden sijaan mieti omaa terveyttä ja jaksamista, miehen jaksamista, talon ja auton kokoa.

Vierailija
37/37 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 lasta.

11,9,8,6,4,3.

Haluttiin miehen kanssa iso perhe ja aloitettiinkin sen perustaminen hyvin nuorena. Mies oli 21, minä 17 kun esikoinen syntyi.

Miehellä hyvä työ ja minun ei raha-asioista ole tarvinnut oikeastaan ikinä murehtia.

Asutaan omakotitalossa. Jokaisella lapsella oma huone (tai 3 ja 4 vuotiaat nukkuu samassa ja heillä on yhteinen leikkihuone).

Mökki Saimaan rannalla.

Lasten harrastuksiin kuuluu mm. Ratsastus, taitoluistelu, jääkiekko, jalkapallo, tanssi ja hiihto. Ei tietenkään kaikki harrasta kaikkea.

Jokainen saa tarpeeksi huomiota vanhemmilta.

Olen kotiäiti, mutta teen välillä työkeikkoja ammattitaidon ylläpitämiseksi (remontointia ja sisustusta)

Lapsilauman lisäksi meillä on 3 koiraa ja 2 hevosta.

Kuudennen lapsen jälkeen minulle tuli tunne, että kaikki on nyt tässä. Perhe on koossa.

Mies kyllä haluaisi vielä yhden. Minulle ei vauvakuumetta ole tullut.

Mutta onhan tässä vielä aikaa se iltatähti tehdä jos siltä alkaa tuntumaan.

Ihanat isovanhemmat mahdollistaa sen että ehditään miehen kanssa viettää välillä aikaa kahdestaankin.

Sinuna odottaisin kyllä selkeää vauvakuumetta. Lapsen hankinta on kuitenkin suuri päätös ja jos vähänkin tuntuu siltä että ei välttämättä halua enempää lapsia, ei siihen kannata ryhtyä.