Neuvoja suurperheiden äideiltä!Mitä mieltä olet?
Eli tää on äideille joilla useampi lapsi,ei pikkutekijöille!;)
Meillä neljä lasta ja mulla ja miehellä jatkuva vauvakuume.Kaikki lapset helppoja ja kaikki ok.Nyt kuopus 1,3 vee ja yleensä tullut tässä kohtaa taas vauvakuume ja olen ajatellut että saa tulla jos on tullakseen.Nyt sellaista tunnetta ei ole tullut ja vähän jopa epäilyttää haluanko vielä lapsia.
Ehkäisyä ei ole koska asia ei ole vakava vaikka nyt seuraava tulostaan ilmoittaisikin.
Eli onko teidän mielestä tämä tunne aito et en halua enää lapsia vai odottelenko vielä?
Ehkäisyä en halua kevyin perustein käyttää ja lopettaa etten aiheuta vaaraa itselle tai mahdolliselle seuraavalle lapselle.
Kevyeksi ehkäisyksi riittänyt meillä imetys ja hyvät pesut.
Odotanko rauhassa vauvakuumetta vai otanko ehkäisyn ja annan olla?
Kommentit (37)
Saanko kysyä että miten ehkäisee pesuilla?
Vierailija kirjoitti:
Tulot? Koulutus? Omaisuus? Tukiverkot? Tulevat perinnöt?
Lasten iät? Lasten teeveydentila?
Hyvät.Teeveydentila?No katselevat ehkä vähän liikaa,joo myönnän.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä että miten ehkäisee pesuilla?
Et.
Eli kaikki lapset vielä alle kouluiän? Entäs jos esim kolmelle räpsähtääkin erityisoppilaan status. Jaksatko vetää sitä koulua?
Mulla 6 lasta. Nuorin 2v. Ollut pari kovaa vauvakuumetta nuorimman jälkeen. Onneksi miehelle riittää. Nuorimmat kolme alle kouluikäisiä. Viimeiset 6 vuotta heräilyä öisin. Pienin alkanut just nukkua loistavasti joten univelat kuitattu.
Nyt olen iloinen ettei ole vauvaa. Ikääkin mulla jo 40. Oli vaan päästettävä irti. Mun vanhin tosin jo 18 joten ei ikuisuuksia että musta tulee toivottavasti mummu :)
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki lapset vielä alle kouluiän? Entäs jos esim kolmelle räpsähtääkin erityisoppilaan status. Jaksatko vetää sitä koulua?
Vetää koulua?No ne on kyllä ihan kunnallisessa koulussa jossa käsittääkseni hoidetaan toi "vetäminen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetää koulua?No ne on kyllä ihan kunnallisessa koulussa jossa käsittääkseni hoidetaan toi "vetäminen".
Juuri. No ei kyllä näin mene.
Eli teillä ei ole omaisuutta asiat kunnossa ja olet niin yksinkertainen ettet tajua kouluasioista. Lapset vaan pois teiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 6 lasta. Nuorin 2v. Ollut pari kovaa vauvakuumetta nuorimman jälkeen. Onneksi miehelle riittää. Nuorimmat kolme alle kouluikäisiä. Viimeiset 6 vuotta heräilyä öisin. Pienin alkanut just nukkua loistavasti joten univelat kuitattu.
Nyt olen iloinen ettei ole vauvaa. Ikääkin mulla jo 40. Oli vaan päästettävä irti. Mun vanhin tosin jo 18 joten ei ikuisuuksia että musta tulee toivottavasti mummu :)
Eli tuliko sulle vaan sellainen tunne et nyt riittää vai jouduitko taistelemaan itsesi kanssa?
Mietin et tuleeko se tunne ja onko tää nyt sitä vai odottelenko rauhassa ja katselen.Mies haluaisi meillä vielä vauvan/vauvoja.
Meillä kyllä kaikki niin hienosti,ei univelkaa tai muutakaan.Et tää on vaan mun tälläinen hetki kun vauvakuume on hetkellisesti ainakin rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Juu,tai sit sun muksut ei hommaa koskaan itte lapsia koska ne ei oo elänyt sitä samaa unelmaa kuin sinä.. T: Suurperheessä kasvanut ja joku joka ei sitä maanpäällistä helvettiä ei toivo kenellekkään
5-10 vuoden päästä tää ap kirjoittaa miten ei ole 15 euroa lapsen leirikouluun.
Kun nämä kuumeilijat tajuaisivat että se lapsi on huollettavana kaksikymmentä vuotta, ei vain sitä 1,3 vuotta ennen seuraavaa vauvakuumetta!
Tämän aloituksen ja näiden vastausten perusteella sanon, että teidän lapset on tehty. Kasvattakaa ne neljä jo syntynyttä lasta hyvin. Siinä on urakkaa riittämiin. Kunnon ehkäisy käyttöön. Toivottavasti tämä on jonkun leikillään kirjoittama avaus pesuehkäisyineen.
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole omaisuutta asiat kunnossa ja olet niin yksinkertainen ettet tajua kouluasioista. Lapset vaan pois teiltä.
Omaisuutta asiat kunnossa..?
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloituksen ja näiden vastausten perusteella sanon, että teidän lapset on tehty. Kasvattakaa ne neljä jo syntynyttä lasta hyvin. Siinä on urakkaa riittämiin. Kunnon ehkäisy käyttöön. Toivottavasti tämä on jonkun leikillään kirjoittama avaus pesuehkäisyineen.
Niin,onhan nää vastaukset tietysti hienoja..
Vierailija kirjoitti:
5-10 vuoden päästä tää ap kirjoittaa miten ei ole 15 euroa lapsen leirikouluun.
Kun nämä kuumeilijat tajuaisivat että se lapsi on huollettavana kaksikymmentä vuotta, ei vain sitä 1,3 vuotta ennen seuraavaa vauvakuumetta!
No ei meillä kaikki lapset ole 1,3 vuotta vanhoja.Ja rahaa on,huoli pois.;)
No en taas ihmettele ollenkaan, kuinka näitä vahinkoja vauvojen äideille tuppaa tulemaan kun ehkäisynä on imetys ja hyvät pesut.
Vierailija kirjoitti:
No en taas ihmettele ollenkaan, kuinka näitä vahinkoja vauvojen äideille tuppaa tulemaan kun ehkäisynä on imetys ja hyvät pesut.
Vahinko ja se että saa tulla jos on tullakseen on eri asioita.
Meillä tullut vauva kun imetys loppunut ja itse olen halunnut raskautua.Näin meillä.
Ja yksikään ei ole vahinko....naurettava ajatus.
Meillä on neljä lasta ja molemmilla selvä tunne, että ei enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen iloinen ettei ole vauvaa. Ikääkin mulla jo 40. Oli vaan päästettävä irti. Mun vanhin tosin jo 18 joten ei ikuisuuksia että musta tulee toivottavasti mummu :)Eli tuliko sulle vaan sellainen tunne et nyt riittää vai jouduitko taistelemaan itsesi kanssa?
Mietin et tuleeko se tunne ja onko tää nyt sitä vai odottelenko rauhassa ja katselen.Mies haluaisi meillä vielä vauvan/vauvoja.
Meillä kyllä kaikki niin hienosti,ei univelkaa tai muutakaan.Et tää on vaan mun tälläinen hetki kun vauvakuume on hetkellisesti ainakin rauhoittunut.
Jouduin vähän taistelemaan. Pari kertaa ollut kova vauvakuume. Johtuu ehkä siitä kun kolmen ekan ja kolmen vikan välissä useampi vuosi. Isot yläasteella ja lukiossa. Mutta tosiaan kuumeilut loppuneet kun pieninkin alkaa olla messissä.
Isosiskoille voi hetkeksi jättääkkin hoitoon. Itseasiassa suunniteltiin laivareissua, sitä kahdenkeskistä aikaa ollu kovin vähän. Sekin painoi päätöksessä. Kolmea ei viitsi usein lykätä mummulle, saati neljää sitten.
Tulot? Koulutus? Omaisuus? Tukiverkot? Tulevat perinnöt?
Lasten iät? Lasten teeveydentila?