Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koulun myyjäisiin hinnoitteluapua

Vierailija
21.09.2016 |

Mummu on neulonu koko kesän vinon pinon villasukkia, lasten koosta miesten kokoon. On yksiväristä perussukkaa ja sitten pitsivartista (yksiväristä) sukkaa. Onko 5e liikaa pyydetty per pari?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän.

Vierailija
2/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika vähän, toisaalta sillä hinnalla kaikki varmaan menee kaupaksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€ on todella vähän itse neulotuista villasukista, sehän ei kata edes kustannuksia (ellei satu saamaan lankoja tarjouksesta).

Käsitöiden hinnoittelu on /C:stä, sillä jos aikoo saada voittoa ja laskea myös omalle työlleen arvoa, niin hinta nousee sen verran korkeaksi, ettei kukaan enää osta.

Vierailija
4/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€ ehkä lasten sukista (ellei nykylapset oo jo alakoulussa koossa 40) ja aikuisten sukista 10€. Jotain luokkaretkeäkö varten rahaa kerätään?

Vierailija
5/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaretkeä varten joo kerätään, keväällä tarkoitus mennä ja vielä puuttuu rahaa aika paljon. Sai valita että jotain ommeltua/neulottua tai leivottua. Meillä mummu neuloo aina joten oli mieleistä hommaa tuo. Langat maksoi 4 kerää/10e ja yhdestä kerästä tuli kait ainakin sukkapari. Jossain on useampaa väriä, ainakin noissa isommissa miesten sukissa.

- ap -

Vierailija
6/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähintään 15€/pari täytyy pyytää, vaikka sekin on suorastaan pilkkaa käsityön tekijää kohtaan. Itse en edes kehtaisi maksaa alle 25€ käsin neulotuista villasukista! ..mutta tänä päivänä tietysti kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Villasukkien todellinen hinta, (materiaali + työ) olisi varmaan 50€?

Mutta älä hyvä ihminen 5€ myy, vähän arvostusta käsityötä kohtaan, vaikka kuinka aikansa kuluksi ja mielellään neuloja onkin neulonut!

Vierailija
7/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerästähän saa yhdet isot sukat, tai vaihtoehtoisesti varmaan kahdet lastensukat. Kustannukset olisivat siis 2,5€ aikuisten sukkiin ja 1,25€ lasten sukkiin.

Vitonen lasten sukista on ihan hyvä hinta. Aikuisten sukista, varsinkin jos ovat kivan näköisiä ja hyvin neulottuja, voisi pyytää vaikka 7€.

Itse tosin ostan villasukkani ns. vähän käytettynä (eli siinä kunnossa että näkee juuri ja juuri etteivät ole täysin uudet) ja maksan niistä euron tai pari. Voisin silti ostaa tuolla hintaa uudet myyjäisistä, jos olisivat kovasti makuuni.

Vierailija
8/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin lastensukkaparista 15 euroa viime syksynä koulun myyjäisistä ja musta oli käypä hinta. Kauniit sileäneuloksiset punaraitasukat.

Vierailija
9/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma muutama muukin mummu/äiti on neulonu sukkaa ja lapasta, pelottaa että jää myymättä noi meidän mummun tekeleet ja olisihan se noloa viedä mummulle takas ne, kun ei kelvannu. Eikä noille ihan pienille tai isoimmille ole meillä mitään käyttöä kun mun miehen jalkakin on kokoa 42 ja noista isoimmat taitaa olla 46. Ja kun vielä minä langatkin maksoin (30e) niin ei huvittaisi kovin kalliilla lunastaa noita myymättömiä sukkia itselle kun ei niillä mitään tee. Vai veisikö sitten kirpparille parilla eurolla myyntiin?

- ap -

Vierailija
10/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähintään 15€/pari täytyy pyytää, vaikka sekin on suorastaan pilkkaa käsityön tekijää kohtaan. Itse en edes kehtaisi maksaa alle 25€ käsin neulotuista villasukista! ..mutta tänä päivänä tietysti kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Villasukkien todellinen hinta, (materiaali + työ) olisi varmaan 50€?

Mutta älä hyvä ihminen 5€ myy, vähän arvostusta käsityötä kohtaan, vaikka kuinka aikansa kuluksi ja mielellään neuloja onkin neulonut!

Tämän on varmaan kirjoittanut joku toiveunissa elävä sukankutoja.

Todellisuudessa villasukkien kutominen ei lyö leiville. Sitä ei kannata pitää työnä vaan harrastuksena - ja tosiaankin suuri(n) osa kutojista tekee sitä ihan puhtaasti omaksi ilokseen ja jopa "terapiakseen". Sukat ovat vain sivutuote.

Kyllähän sitä voi nimettömänä teeskennellä maksavansa ihan mitä mieleen pälkähtää mutta jos ap haluat realistisen arvion sukkien nykyhinnoista katso vaikka Huutonetistä tai Torista - ja muista että esillä olevat eivät ole vielä käyneet kaupaksi. Suurin myyntiä hidastava tekijä on tietysti hinta.

Todellisessa maailmassa 25 eurolla liikkuvat todennäköisesti vain kaikkein työläimmät, erikoispitkät ja runsaasti kirjotut sukat. Ihan naurettava ajatuskin että joku maksaisi 25 euroa yksivärisistä tavallisista lastenkokoa olevista sukista :,D

Vierailija
11/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma muutama muukin mummu/äiti on neulonu sukkaa ja lapasta, pelottaa että jää myymättä noi meidän mummun tekeleet ja olisihan se noloa viedä mummulle takas ne, kun ei kelvannu. Eikä noille ihan pienille tai isoimmille ole meillä mitään käyttöä kun mun miehen jalkakin on kokoa 42 ja noista isoimmat taitaa olla 46. Ja kun vielä minä langatkin maksoin (30e) niin ei huvittaisi kovin kalliilla lunastaa noita myymättömiä sukkia itselle kun ei niillä mitään tee. Vai veisikö sitten kirpparille parilla eurolla myyntiin?

- ap -

Käy ensin kurkkaamassa, että mitä muut pyytää ja sitten hinnoittelet omasi.

Vierailija
12/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sukista 7e ja aikuisten omista 10-12e niin menee varmasti. :)

Vierailija
13/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Käy ensin kurkkaamassa, että mitä muut pyytää ja sitten hinnoittelet omasi.

Noi pitäisi hinnoitella perjantaihin mennessä kotona, sain juuri vyötteet jotka noihin tulee, joihin sitten kirjoitetaan langan nimi, sukan koko ja hinta. Vyötteessä on "XX luokan leirikoulun hyväksi". Mitään ohjeistusta ei muuten ollut kuin että mielellään tasahinnat kaikissa tuotteissa ettei tarvitse isoa vaihtorahakassaa. Taidan laittaaa sitten 5e lasten sukista ja 10 aikuisten. Menee mitä menee. Melkein olisi ollut helpompaa laittaa toi lankoihin käytetty 30e suoraan matkakassaan.

- ap -

Vierailija
14/14 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkien myynti hinta ei kyllä kerro oikein mitään käsityön arvostuksesta. Enemmän kysynnästä ja tarjonnasta. Perusvillasukat on tehty käyttöön, niitä on tarjolla melko runsaasti, useimmilla jopa varastossa vuosiksi eteenpäin ja jos ei ole vastaavia käyttöön tarkoitettuja sukkia on ostettavissa kaupasta muutamalla eurolla. Eriasia voi sitten olla jotkut erikoisemmat sukat joita voi käyttää "hienosteluun" tai sen takia että haluaa käyttää juuri niitä sukkia ja myös säilyttää ja pestä/huoltaa niitä asiaan kuuluvasti. Sellaisia ei ehkä kuitenkaan kannata tehdä lasten koossa tai perinteisiin myyjäisiin.

Hinnoittelu riippuu suuresti kysynnästä ja tarjonnasta se taas osin myös siitä missä tuotteita myydään, paikkakuntakin saattaa olla ratkaiseva. Minä ehkä hinnoittelisin sukat vasta paikan päällä kun näkisin onko niitä tarjolla kuinka paljon ja mihin hintaan niitä muut ovat myymässä. Toisaalta kukaan ei osta villasukkia edes parilla eurolla jos niistä on muuten alueella/asiakkailla ylitarjontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän