Vierailija

Ihan ensiksi haluan painottaa että rakastan miestäni. Ollaan oltu yhdessä muutamam vuoden ajan ja olemme kummatkin alle 25-vuotiaita, mutta aikuisia. Nyt on käynyt mielessä, että kun vielä nuoria ollaan niin olisi ihanaa perustaa perhe. Nikään kiire lapsen tekoon ei vielö ole, mutta itse toivoisin että asia olisi ajankohtainen parin vuoden sisällä. Miehen vanhemmat kuitenkaan eivät usko vilpittömyyteeni. Heidän mielestään olen vain rahan perässä (jota miehellä ja hänen perheellään on enemmän). He ovat sitä mieltä että haluan lapsen vain elareiden takia ja saadakseni mieheni "loukkoon". Mies tottelee edelleen vanhempiaan kuin pikkupoika ja arvatkaa ottaako päähän. En tahtoisi erota kun kerrankin olen löytänyt ihmisen joka rakastaa ja kohtelee hyvin, mutta haaskaanko vain elämääni ja aikaani hänen kanssaan jos antaa vanhempiensa sanella koska saamme hankkia perheenlisäystä. Minusta miehen vanhemmat käyttäytyvät epäterveellä tavalla ja tunnen oloni häpäistyksi kun mies edes kuuntelee heidän mielipidettään asiassa. Eli lähteäkkö vai odotella ties vaikka siihen asti että on liian myöhäistä?

Kommentit (16)

Vierailija

Läheisten mielipiteen kuulemisella toki on väliä mutta noin yksityisessä asiassa muilla ei ole mitään sanomista. Tuon miehen kanssa et koskaan lapsia saa. Pakene vielä kun mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En voisi seurustella "miehen" kanssa, joka on napanuoralla kiinni vanhemmissaan. Kyllä aikuisen ihmisen pitää kyetä itsenäisiin päätöksiin ja pystyä arvioimaan itse omat tilanteensa, eihän sivustaseuraajat tiedä asioista kuin pienen, heille näkyvän siivun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllähän läheisten mielipiteitä on tapana kuunnella. 

Niin, kuunnella nimenomaan. Ei antaa niiden ohjailla ja tehdä päätöksiä omasta puolesta, sekaantua asioihin, jotka eivät heille kuulu.

Kyllä perheen perustaminen on henkilökohtaisimpia ja tärkeimpiä asioita, mitä on, sen päätöksen tekevät vain ja ainoastaan asianomaiset eli sinä ja mies.

Vierailija

No ei ole tervettä käytöstä appivanhemmiltas. Jos kerta olette täysi-ikäisiä,on teillä oikeus suomen lain puitteissa tehdä mitä lystäätte. Haluaako miehesi myös vauvan?

Vierailija

Jos molemmat tahdotte perustaa perheen,on teillä siihen täysi oikeus. Itse en tuollaisen "miehen" kanssa seurustelisi. Eläkööt vanhempiensa kanssa jos heidän mielipiteensä on tärkeämpi kuin oman kumppanin.

Vierailija

Eiköhän mies vaan käytä vanhempia keppihevosenaan, ei itse halua ja puolustelee tuolla. Musta vielä säälittävämpää, kuin että oikeasti vain kuuntelisi vanhempiaan

Vierailija

Haluaako miehesi lapsia? Entä jos hän on samaa mieltä vanhempiensa kanssa? Tai että hän ei halua lapsia vielä.

Mitäs jos aloittaisitte perheen perustamisen menemällä naimisiin? Iän puolesta teidän ei tarvitse kiirehtiä lasten kanssa.

Vierailija

Naimisiin ei aiota mennä ihan periaatteellisista syistä. Ja mies on ilmaissut haluavansa lapsen ja potee jonkinlaista vauvakuumetta. Ainoa syy miksei suostu on ettei vanhemmat hyväksy. Tilanne tuntuu suhteettoman epäreilulta. Haluan lapset nuorena eikä minua innosta ajatus siitä että tulisin äidiksi +30 vuotiaana. Ei siinäkään mitään vikaa ole, mutta itse en vain tahdo niin. T. Aloittaja

Vierailija

Ymmärrän hyvin sun vauvakuumeilusi. Itse "kärsin" samasta asiasta tällä hetkellä. Älä anna kenenkään päättää puolestasi koska saat perustaa perheen. Se asia on täysin sinun ja miehesi päätettävissä eikä anopilla tai apella ole mitään valtaa tuollaiseen päätökseen. Mieti kuitenkin tarkkaan haluatko hankkia lapsen miehen kanssa joka on edelleen sairaalla tavalla kiinni vanhemmissaan ja millaista elämä tulisi perheenä olemaan tuollaisten isovanhempien kanssa. Kukaan ei voi päättää sun puolestasi ettö mitä tehdä, mutta toivotan tsemppiä päätökseesi :)

Vierailija

Minustakin kuulostaa siltä, että mies käyttää vanhempiaan tekosyynä. Jos olet asiallinen ja kunnollinen nainen, ei miehen vanhemmilla pitäisi olla mitään sanomista. Vai kelpaako heille miniäksi ja tulevien lastenlasten äidiksi vain rikkaan perheen tytär?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naimisiin ei aiota mennä ihan periaatteellisista syistä. Ja mies on ilmaissut haluavansa lapsen ja potee jonkinlaista vauvakuumetta. Ainoa syy miksei suostu on ettei vanhemmat hyväksy. Tilanne tuntuu suhteettoman epäreilulta. Haluan lapset nuorena eikä minua innosta ajatus siitä että tulisin äidiksi +30 vuotiaana. Ei siinäkään mitään vikaa ole, mutta itse en vain tahdo niin. T. Aloittaja

Jos olette alle 25, niin on vielä ainakin 5 vuotta aikaa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi haluan painottaa että rakastan miestäni. Ollaan oltu yhdessä muutamam vuoden ajan ja olemme kummatkin alle 25-vuotiaita, mutta aikuisia. Nyt on käynyt mielessä, että kun vielä nuoria ollaan niin olisi ihanaa perustaa perhe. Nikään kiire lapsen tekoon ei vielö ole, mutta itse toivoisin että asia olisi ajankohtainen parin vuoden sisällä. Miehen vanhemmat kuitenkaan eivät usko vilpittömyyteeni. Heidän mielestään olen vain rahan perässä (jota miehellä ja hänen perheellään on enemmän). He ovat sitä mieltä että haluan lapsen vain elareiden takia ja saadakseni mieheni "loukkoon". Mies tottelee edelleen vanhempiaan kuin pikkupoika ja arvatkaa ottaako päähän. En tahtoisi erota kun kerrankin olen löytänyt ihmisen joka rakastaa ja kohtelee hyvin, mutta haaskaanko vain elämääni ja aikaani hänen kanssaan jos antaa vanhempiensa sanella koska saamme hankkia perheenlisäystä. Minusta miehen vanhemmat käyttäytyvät epäterveellä tavalla ja tunnen oloni häpäistyksi kun mies edes kuuntelee heidän mielipidettään asiassa. Eli lähteäkkö vai odotella ties vaikka siihen asti että on liian myöhäistä?

Miksi juuri sinä saisit lapsen huoltajuuden ja elarit? Sopikaa jo alussa, että mies pitää puolet perhevapaista ja jos ero tulee niin jaatte huoltajuuden eikä kumpikaan maksa elareita. Problem solved.

Vierailija

Suurin ongelma tässä taitaa olla minun "köyhyyteni". Pärjään kyllä palkallani mutta en kuulu piireihin kuten miehen suku. Minut koetasn pyrkyrinä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat