Vieraalle paikkakunnalle muutto pelottaa
Olen muuttamassa monen sadan kilometrin päähän pienelle paikkakunnalle. Kotoisin olen isosta kaupungista, ja aina täällä asunut. En tunne ketään uudesta paikasta, miehen työn vuoksi muutetaan. Minä en ole vielä löytänyt töitä uudesta paikasta, joudun siis irtisanoutumaan nykyisestä työstä, mutta miehelle tämä mahdollisuus on uran kannalta aika ainutlaatuinen, ja etäsuhdetta en olisi halunnut. Lapsiakaan ei ole, joten mistään perhekerhoista ei ole tiedossa uusia ystäviä. Toisaalta on kiva muuttaa, en niin hirveästi tykkää tästä nykyisestä paikasta, mutta kaikki ystävät ja työjutut ja kaikki on tietysti täällä. Pääsen tietysti käymään kotipaikkakunnalla välillä jos halua, mutta pitää yöpyä hotellissa eikä matkatkaan ilmaisia ole, joten usein sitä ei voi rahan takia toteuttaa. Muutto pelottaa ja ahdistaa. Entä jos en saa uusia hyviä ystäviä? Entä jos en saa töitä? Entä jos uusi paikkakunta ei tunnukaan yhtään kodilta? Entä jos mies saa heti töistä kavereita ja on pitkät päivät pois kotoa ja minä olen vain yksin ja yksinäinen?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos...entä, jos... entä, jos...ja kohta huomaat, että jäit vaan kotiin jossittelemaan.
En jää, koska muutto on sovittu ja järjestetty jo ja toteutuu. Mutta se pelottaa. AP.
Täällä kirjoitti jonkin aikaa sitten joku, jonka piti muuttaa Kuopioon Tampereelta miehen työn perässä. Mitähän sille kävi?
Onko kukaan aikuisiällä vieraalle pienelle paikkakunnalla ilman omia syitä muuttanut onnistunut tulemaan tyytyväiseksi siellä? AP.
Entä, jos...entä, jos... entä, jos...ja kohta huomaat, että jäit vaan kotiin jossittelemaan.