Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten selvisitte raskausajasta? Itselläni on vuosia jatkunut vauvakuume, jota jarruttaa pelko raskausaikaan liittyvistä verikokeista ja kanyyleistä sun muista.

En puhu nyt siis jännityksestä, vaan pelosta, joka aiheuttaa pyörtyilyä, oksentelua, unettomuutta, tahatonta väkivaltaisuutta ja jopa kuolemantoiveita.

Kommentit (8)

Vierailija

Tulipa muotoiltua hassusti; tarkoitan väkivaltaisuudella paniikkiliikkeitä tilanteissa, joissa olen labran tuoliin istunut (esim. viime hetkellä huitaisen neulan kauemmaks, käperryn niin pieneksi kuin voin). Ei siis varsinaista väkivaltaa, mutta on tullut joskus vahingossa huitaistua hoitajaa ja hävetti helvetisti. Yleensä sattuu lähinnä itseen.

/ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Terapiaan. Pelkoa voi opetella hallitsemaan. Siihen on monenlaisia keinoja. Ajattelu vaikuttaa paljon, mutta myös oma toiminta. Tietoisella itsensä rentouttamisella ja rauhoittumistekniikoilla pärjää.

Vierailija

Ihanaa mulla on kohtalotoveri! En ole tosin aivan yhtä pelokas, en tunnista noita tahattomia huitaisuja tms. Mutta pyörryn ja oksennus lentää kyllä. Ja heikottaa, verenpaine laskee... puistattaa ajatella.

En kuitenkaan usko että luopuisin raskaushaaveesta sen takia tai lykkäisin raskautta. Pyytäisin labrassa että pääsen valmiiksi makaamaan ja otan pussin jo valmiiksi viereen. Kanyylin laittoa tuskin synnytyskivuiltaan huomaa?

Kurjaa tämmöinen pelkääminen.

Vierailija

Olisikohan hypnoosista apua? Jotain  nyt kummiskin tarttis tehdä, sillä sinulla on todellinen ongelma. Ei pelkästään raskautta ajatellen, vaan ihan siksi, että saatat olla muutenkin lääketieteellisten toimenpiteiden tarpeessa jossain vaiheessa elämääsi.

Vierailija

Kyllä sen jotenkin kestää, olen neulakammoinen... Mutta pitää psyykata itsensä todella hyvin. Mun kaveri meni terapiaan asian johdosta ja sen jälkeen pystyi hankkimaan lapsen.
Itsellä on nyt bonusongelmana se että kun pelkään niin ei tule verta... Kahdella viimeisellä labrakäynnillä eivät ole saaneet minusta verta ja viimeksi eivät edes saaneet kanyloitua sairaalassa. Siinä jo hiki valuu ja pyörryttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulipa muotoiltua hassusti; tarkoitan väkivaltaisuudella paniikkiliikkeitä tilanteissa, joissa olen labran tuoliin istunut (esim. viime hetkellä huitaisen neulan kauemmaks, käperryn niin pieneksi kuin voin). Ei siis varsinaista väkivaltaa, mutta on tullut joskus vahingossa huitaistua hoitajaa ja hävetti helvetisti. Yleensä sattuu lähinnä itseen.

/ap

Sulka ei ole mitään oikeutta huitoa neuloja tai huitaista hoitajaa.Ensi kerralla hankit rauhoittavaa lääkettä itsellesi ja kunnioitat hoitajan työrauhaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

/ap

Sulka ei ole mitään oikeutta huitoa neuloja tai huitaista hoitajaa.Ensi kerralla hankit rauhoittavaa lääkettä itsellesi ja kunnioitat hoitajan työrauhaa.

Ei saa ottaa rauhoittavaa lääkettä kun menee verikokeeseen. Joskus ei myöskään saa syödä eikä juoda ennen pistoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat