Vierailija

Sinne meni yli 500e hukkaan. Okei, laseilla näkee kyllä KAUAS tai sitten IHAN LÄHELLE mutta esim. kotona kun pitäisi katsoa melko läheltä telkkaria tai sitten katsoa läppärin ruutua, niin lasit ei toimi ollenkaan. Kaiken lisäksi linssit on ihmeen paksut ja oli kuitenkin Nissenin linssien hinnaston yläpäästä. Aiemmissa 1teho-laseissani linssit ovat ihan ohuet. Ja näköön ei ole tullut suurta muutosta tässä välissä. Valtava pettymys. Ei olisi pitänyt tuhlata rahaa 2teho-laseihin kun lukiessa en tarvitse mitään laseja, ideana oli välttää lähinnä se, että nykyisin joutuu kaukolasit aina lukiessa ottamaan pois päästä.

Sivut

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä olen ostanut aina Favopticista. Kaksitehot, joissa fotokromaattinen käsittely ja ohennetut linssit maksaa hieman yli 200 euroa. Totutteluun menee aina hetki. Päätelasit minulla on erikseen ja niitä yleensä silmälääkäritkin suosittelevat. Näillä kyllä näkee päätettäkin, mutta pitkässä juoksussa niska rasittuu, koska lähinäön alue on niin pieni.

Vierailija

Ei niillä ole tarkoitus nähdä päätteelle, sehän on ihan eri etäisyydellä kuin lehdet tai kirjat.

Sinä olet todennäköisesti kertonut optikolle vääriä tietoja lasien käytöstä, koska minulla on erittäin hyvin toimivat ohuet kaksiteholasit (ja näkökyky -7 eli aika järkyttävä). Erikseen on sitten päätelasit, koska linsseillä ei saa korjattua käyttöetäisyyksiä kuin kahdelle eräisyydelle eli jos olisit halunnut päätelasit siihen lähitehoksi, olisit sanonut sen optikolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei niillä ole tarkoitus nähdä päätteelle, sehän on ihan eri etäisyydellä kuin lehdet tai kirjat.

Sinä olet todennäköisesti kertonut optikolle vääriä tietoja lasien käytöstä, koska minulla on erittäin hyvin toimivat ohuet kaksiteholasit (ja näkökyky -7 eli aika järkyttävä). Erikseen on sitten päätelasit, koska linsseillä ei saa korjattua käyttöetäisyyksiä kuin kahdelle eräisyydelle eli jos olisit halunnut päätelasit siihen lähitehoksi, olisit sanonut sen optikolle.

Herranjeesös, onneksi eletään aikaa että on silmälasit. Olisi aika sokea elämä muuten :D

Vierailija

Liike ei välttämättä tunnusta, että vika on linsseissä. Vaadi rahojen palautusta, sillä ei totuttelu saa kestää kauempaa kuin se palautustakuu.

Sp...S... optikko oli se, jolta minä sain ne lasit, joissa tuntui tarkan näön alue olevan eri kohdilla, eli ei oikein millään voinut nähdä kummallakin silmällä samaa kohtaa yhtä tarkkaan. Eikä ollut edes halvimmat linssit.

Monitehoilla kyllä pitää nähdä myös päätteelle, ihan samoin kun kauas ja lukuetäisyydelle. Siitä juuri nimikin, monitehot.

Vierailija

Nissenillä on tyytyväisyystakuu. Itsekään en ollut tyytyväinen ja palautin, sain rahat takaisin. Olen tyytyväinen tuosta tyytyväisyystakuusta.

Vierailija

öjlkölkjölkjölk kirjoitti:
Nissenin lasit olivatkin ihan onnettomat niinpä sitten marssin Instruun ja olen ollut tyytyväinen

Haha, Nissen ja Instru ovat ihan samaa putiikkia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nissenin lasit olivatkin ihan onnettomat niinpä sitten marssin Instruun ja olen ollut tyytyväinen

Aha. Eri liikkeissä on kuitenkin eri henkilökunta. Siinäkö se vissi ero?  Nissen liikkeessä en ole asioinut, mutta instrusta olen saanut hyvät lasit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aha. Eri liikkeissä on kuitenkin eri henkilökunta. Siinäkö se vissi ero?  Nissen liikkeessä en ole asioinut, mutta instrusta olen saanut hyvät lasit.

Nissen myy Instrun jämäkehykset eli on Instrun outlet.

Monitehoihin pitää totutella pitkään. Jotkut eivät totu koskaan. Ja päätelasit ovat eri juttu. Sellaisia et ole tilannut. Turha siis lähteä optikkoa syyttämään.

Rillipää

Linssien vahvuudet voi olla täysin pielessä. Vuosi sitten uusin lasit, aiemmilla kerroilla mennyt kaikki ok, mutta nyt silmälääkäri määräsi aivan liian vahvat linssit. Ei pystynyt pitämään, pää oli kipeä, eikä ollut terävä näkymä. Marssin liikkeeseen, optikko tutki näön uudestaan ja voimakkuuksista lähti lähes puolet pois. Ja jo rupesi toimimaan uudet lasit. Mitään lisäkustannuksia ei tullut.

Vierailija

Kaksiteholaseissa ei toimi hyvin lasit, jotka ovat hyvin matalan malliset. Käyttöä pitää opetella jonkun aikaa ja olla alussa tarkkana mm auton kanssa, erityisesti päätä kääntäessä koska linssin kulmien geometria voi aiheuttaa yllätyksiä kohteiden etäisyyksien arvioinneissa. Linsseistä olen ollut tyytyväisin Essilorin varilux progressiveen. Myös huolellinen mittaus aina johtavan silmän selvittämisineen ja kohdistuksen osalta auttoi onnistuneiden lasien saamisessa. Ekat monitehot eivät olleet onnistuneet minullakaan joskus vuosia sitten, mutta sitten kun niitä korjattiin pari kertaa pärjäsin niillä pari vuotta ok. Toiset monitehot onnistuivat paremmin jo ekalla yrityksellä ja nyt kolmannet (ekat essilorit) ovat todella hyvät, niitä ei tarvinnut korjata ollenkaan jälkikäteen :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nissen on samaa putiikkia, mutta niiden halpisketju, pääosin "merkittömiä" laseja ja kilpailee lähinää specsavereidiä vastaan (tämän on kertonut furman markkinointijihtaja). Instru on se "merkkiliike", jolta saa kalliimmat moniteholinssiversiot jne.

Vierailija

Myydäänkö kalsitehoja vielä? Monitehoja mulle on kyllä myyty ja se keskialue on kyllä tärkeä. Ja tosiaan tottumiseen menee aikaa. Pään asennot pitää opetella.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat