Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin 2teho-silmälasit, täydellinen epäonnistuminen!

Vierailija
20.09.2016 |

Sinne meni yli 500e hukkaan. Okei, laseilla näkee kyllä KAUAS tai sitten IHAN LÄHELLE mutta esim. kotona kun pitäisi katsoa melko läheltä telkkaria tai sitten katsoa läppärin ruutua, niin lasit ei toimi ollenkaan. Kaiken lisäksi linssit on ihmeen paksut ja oli kuitenkin Nissenin linssien hinnaston yläpäästä. Aiemmissa 1teho-laseissani linssit ovat ihan ohuet. Ja näköön ei ole tullut suurta muutosta tässä välissä. Valtava pettymys. Ei olisi pitänyt tuhlata rahaa 2teho-laseihin kun lukiessa en tarvitse mitään laseja, ideana oli välttää lähinnä se, että nykyisin joutuu kaukolasit aina lukiessa ottamaan pois päästä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö kalsitehoja vielä? Monitehoja mulle on kyllä myyty ja se keskialue on kyllä tärkeä. Ja tosiaan tottumiseen menee aikaa. Pään asennot pitää opetella.

Moniteho ja kaksiteho menee helposti arkikielessä sekaisin. Samaa niillä yleensä ihmiset tarkoittaa, ammattilaiset on tarkempia termeistä puhuessaan. Keskialue on tärkeä, siksi linssin korkeudella on merkitystä ja matala malli ei toimi hyvin.

Vierailija
22/41 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle osanotto, sillä Nissenillä tehtiin minulle vhvuuksilla kaksitehoaurinkolasit ja ihan hirveät. Vetää silmiä kieroon ja valitus tuli hetken liian myöhään (ei sattunut olemaan juurikaan aurinkoista, joten ei päässyt koklaamaan).sinne meni raht hukkaan, että semmoinen firma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki!

Ostakaahan seuraavat lasit Kiinasta tai Jenkeistä tilaamalla! Itse tilasin lukulasit 3vk sitten Jenkeistä ja tuli tulleineen maksamaan noin 50e. 

Kävin ensin täällä optikolla, joka kirjoitti sen "reseptin". Siitä vaan nappasin ne kaikki tiedot sekä mittasin itse pupillien välin ja syötin tilaussivulle verkkokauppaan. 

Lasit tulivat 2vkossa.

Vierailija
24/41 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniteho on eri asia kuin kaksiteho

Vierailija
25/41 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksitehoilla näkee sekä kauas että lähelle, mutta ei näitten välille. Monitehoilla näkee kauas ja lähelle ja kaikkialle niitten välissä. Mulla on jo kolmannet monitehot Nisseniltä ja hyvin toimivat. Aina uusiin lasiin tottuminen vie jonkun aikaa. Rappusia kävellessä uusilla laseilla tuntuu alkuun kamalalta. Lisäksi kuva vääristyy, kun linssin yläosassa on eri vahvuus kuin alaosassa, mutta muutamassa viikossa sitä ei enää huomaa. Mieluiten lukemisessa käytän pelkkiä lukulaseja (vahvuus +5). Myös mun aurinkolasit on monitehot, ja olen niihin todella tyytyväinen. 

Vierailija
26/41 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenswayltä saa myös helposti ja edullisesti merkkilasit, kunhan on silmälääkärin resepti ajantasalla. Itse olen useamnat esim RayBanit tilannut.

Vierailija
27/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän olet saanut tuollaiset lasit. Minulla myös -7 ja entiset lasit tosi ohuet 7 vuotta pitänyt. Nyt kuluman takia piti hommata uudet ja ihan järkyt. Vaihdoin jo kertaalleen. Ja,sama juttu. Kolminkertaiset ohennukset ja,sanoin et maksakoon mitä maksaa kunhan on hyvät. Ja parhaat linssi materiaalit. En oo mikään rikas niin harmittaa pitämättä jää. Toista kertaa ei voi vaihtaa

Vierailija
28/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiteholaseja ei enää ole. Ne ovat monitehot.

Vierailija
29/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisseniltä jo neljännet monitehot. Ei mitään valittamista. Niissä on ohennukset, heijastuksen esto ja kaikki muutkin herkut. Tosi hyvät ollet aina.

Vierailija
30/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en monitehoja ottanut. Ärsyttävää vaihdella lasien välillä, mutta kun suurin tarve on nähdä ympärille ja eteen, en halunnut siihen eri vahvuuksia sekoittamaan aivoparkoja. Lukemiseen on halvat lukulasit Nisseniltä. Tai halvat ja halvat, pari satkua niihinkin meni. Tietsikan käyttö on vähän ongelma, en näe kunnolla kummillakaan laseilla. Tarttis varmaan ne tietsikkalasit hommata 🤨 Ihana kallista ja ärsyttää kanniskella laukullista poikia aina mukana. Piilaritkin on saanut unohtaa. Voi olla että seuraavat on monitehot.

Vierailija
31/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli just uudet törkyhintaiset (~900e) prismalasit ja oon todella epävarma, että toimivatko nämä oikein. Näkökentän laidat vääristyvät vähän ja etäisyyksiä on ollut hankala arvioida. Toisaalta, keskellä näkökenttää näen tarkemmin kuin ikinä ennen, niin tarkasti, että sekin jopa melkein häiritsee.

Vierailija
32/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö kalsitehoja vielä? Monitehoja mulle on kyllä myyty ja se keskialue on kyllä tärkeä. Ja tosiaan tottumiseen menee aikaa. Pään asennot pitää opetella.

Aivan. Ap, ovatko linssisi monitehot vai kaksitehot? Kaksiteholinssissä näkyy selvästi erottuva lähinäön linssiosa alhaalla. Monitehoissa ei.

Jos kehys on matala, nimenomaan välinäön alue jää hyvin kapeaksi. Moniteholinssin vaativat kehyksen, joka on ainakin 2,5 cm korkea, siis linsseille jäävä tila.

Kalliimmissa moniteholinsseissä on laaja näköalue yös sivusuunnassa, edullisimmissa näköalue on kaikkiaan melko kapea.

Itse hankin joskus ekat (ja viimeiset) monitehoni. En tottunut niihin millään, eli näkeminen ei onnistunut kuin tarkkaan keskittyen ja päätä käännellen. Likinäköisenä en myöskään (olisi) tarvinnut lukulaseja. Linssit olivat myös todella paksut, vaikka olin satsannut ohennettuihin ja aiemmin hyviksi havaitsemiini linsseihin.

Laseille annettiin tyytyväisyystakuu, mutta kyllä oli nihkeää, että sain palautettua lasit. Optikon asenne oli töykeä ja ylimielinen. Vasta yhteydenottoni kuluttaja-asiamieheen teki vaikutuksen ja sain rahani takaisin.

Vierailija
33/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä en monitehoja åottanut. Ärsyttävää vaihdella lasien välillä, mutta kun suurin tarve on nähdä ympärille ja eteen, en halunnut siihen eri vahvuuksia sekoittamaan aivoparkoja. Lukemiseen on halvat lukulasit Nisseniltä. Tai halvat ja halvat, pari satkua niihinkin meni. Tietsikan käyttö on vähän ongelma, en näe kunnolla kummillakaan laseilla. Tarttis varmaan ne tietsikkalasit hommata 🤨 Ihana kallista ja ärsyttää kanniskella laukullista poikia aina mukana. Piilaritkin on saanut unohtaa. Voi olla että seuraavat on monitehot.

Ööö....monitehojen tarkoitus on just se ettei tarvitse vaihdella eri lasien välillä. Niillä näkee lähelle ja kauas ja sille välille. Ja minulla niillä korjataan myös hajataittoa. En tarvitse kuin nämä yhdet ja hyvät ovat olleetkin, ei mitään moittimista.

Vierailija
34/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Ap, ovatko linssisi monitehot vai kaksitehot? Kaksiteholinssissä näkyy selvästi erottuva lähinäön linssiosa alhaalla. Monitehoissa ei.

Jos kehys on matala, nimenomaan välinäön alue jää hyvin kapeaksi. Moniteholinssin vaativat kehyksen, joka on ainakin 2,5 cm korkea, siis linsseille jäävä tila.

Kalliimmissa moniteholinsseissä on laaja näköalue yös sivusuunnassa, edullisimmissa näköalue on kaikkiaan melko kapea.

Itse hankin joskus ekat (ja viimeiset) monitehoni. En tottunut niihin millään, eli näkeminen ei onnistunut kuin tarkkaan keskittyen ja päätä käännellen. Likinäköisenä en myöskään (olisi) tarvinnut lukulaseja. Linssit olivat myös todella paksut, vaikka olin satsannut ohennettuihin ja aiemmin hyviksi havaitsemiini linsseihin.

Laseille annettiin tyytyväisyystakuu, mutta kyllä oli nihkeää, että sain palautettua lasit. Optikon asenne oli töykeä ja ylimielinen. Vasta yhteydenottoni kuluttaja-asiamieheen teki vaikutuksen ja sain rahani takaisin.

Johtui varmaan se pään kääntely ja keskittyminen näkemiseen siitä että sinulla korjattiin niillä laseilla myös hajataittoa. Vaatii totuttelua, mutta sitten kun niihin tottuu niin ovat hyvät myös silmien terveydelle. Itselläni jo neljännet monitehot joilla hajataittoa korjataan ja joka kerta tottuminen uusiin on ollut helpompaa, vaikka alku olikin hankala.

Vierailija
35/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtui varmaan se pään kääntely ja keskittyminen näkemiseen siitä että sinulla korjattiin niillä laseilla myös hajataittoa. Vaatii totuttelua, mutta sitten kun niihin tottuu niin ovat hyvät myös silmien terveydelle. Itselläni jo neljännet monitehot joilla hajataittoa korjataan ja joka kerta tottuminen uusiin on ollut helpompaa, vaikka alku olikin hankala.

Ei ollut hajataittosylinteriä noissa monitehoissa.

-se jota kommentoit

Vierailija
36/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiteholinssien käyttöön pitää ensin totutella. Päätelasit tarvitaan aina tai ainakin yleensä erikseen. Ja jos telkkarisi on niin lähellä, ettet sitä kaukolaseilla pysty katosmaan, on sinulla liian iso telkkari olohuoneesi kokoon nähden. Niin kyllä on nykyään varmaan 90 % suomalaisista, kun on pakko saada se markkinoiden isoin taulutelkkari, kun naapurillakin on, vaikka olohuone on sen kokoinen, että todellisuudessa mikään yli 32" ei sinne sovi ilman, että katseluetäisyys jää liian lyhyeksi.

Vierailija
37/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin Intstryssa kaksiteholasit. Niiden lukualue oli niin pieni, että jouduin kenottamaan niskaa, jotta näin lukea niillä. Minulla on vain pientä heittoa kaukonäössä, lähinäössä vikaa enemmän. Uskoin myyjää kun suositteli kaksitehoja. Ihan turhakkeet olivat. Käyttämättä olisivat jääneet, mutta onneksi sain palauttaa. Nyt vain lukulasit ja pärjännyt niillä loistavasti.

Vierailija
38/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä en monitehoja åottanut. Ärsyttävää vaihdella lasien välillä, mutta kun suurin tarve on nähdä ympärille ja eteen, en halunnut siihen eri vahvuuksia sekoittamaan aivoparkoja. Lukemiseen on halvat lukulasit Nisseniltä. Tai halvat ja halvat, pari satkua niihinkin meni. Tietsikan käyttö on vähän ongelma, en näe kunnolla kummillakaan laseilla. Tarttis varmaan ne tietsikkalasit hommata 🤨 Ihana kallista ja ärsyttää kanniskella laukullista poikia aina mukana. Piilaritkin on saanut unohtaa. Voi olla että seuraavat on monitehot.

Ööö....monitehojen tarkoitus on just se ettei tarvitse vaihdella eri lasien välillä. Niillä näkee lähelle ja kauas ja sille välille. Ja minulla niillä korjataan myös hajataittoa. En tarvitse kuin nämä yhdet ja hyvät ovat olleetkin, ei mitään moittimista.

Huokaus. Olisi näköjään  pitänyt erikseen kirjoittaa uudestaan aloituksen ongelmat kun näköjään lukijoilla ei pysy muistissa asia paria kommenttia pitemmälle. Kyllä minä tiedän mikä monitehojen funktio on. En ole sellaisia ottanut koska a) en ole yhtään vakuuttunut, että niihin tottuisin, b) en jaksa sitä jatkuvaa valitus ja vaihtorumbaa jos/kun linssit eivät olekaan mitä on tilattu ja c) ne maksaa aivan stanasti näillä näkövirheillä ja miinuksella. Siksi siis en ole ottanut monitehoja. Ainakaan toistaiseksi.  

Vierailija
39/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri hankitut 2tehot. Telkun katselussa ja autoilussa jees, kun vaan tuijotetaan jonnekin kaukaisuuteen, mutta esim. ulkona pihatöissä ovat ihan mahdottomat. Olo on kuin krapulaisella, kaikki vähän keinuu ja sumenee milloin sattuu.

Lähelle en tarvitsisi laseja oikeastaan ollenkaan, mutta kyllästyin siihen rumbaan, kun pitää nostella laseja pois, kun tarvitsee lukea jotain.

Koronamaskin ja lasien höyrystymisen takia en pidä laseja ollenkaan tietyissä tilanteissa.

Olen niin lähellä, että nakkaan kaikki lasit hevon helvettiin.

Vierailija
40/41 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hommasin Specsaverilta, kahdet lasit 405 e. Olen ollut tyytyväinen, ainut ongelma on ettei sängyssä maaten voi kaksitehoilla lukea kirjaa. Istuen lukeminen onnistuu. Sängyssä lukiessa pitää edelleen käyttää erillisiä lukulaseja.