Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mua ahdistaa kun kello on neljä tai viisi iltapäivällä

Vierailija
20.09.2016 |

Jopa viikonloppuina ovat ahdistavia kellonaikoja. :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä monta. En usko hormonaaliseen selitykseen, koska mua ahdistaa ne kellonajat itsessään. Mua ahdistaa ajatella vaikka aamulla klo neljää tai kello viittä. Tulee kummallinen huono olo, niitä tunteja ei jotenkin haluaisi elää ollenkaan. Ihan kuin maailma olisi niinä tunteina jotenkin erilainen paikka. Ne ovat kylmiä, kovia tunteja joissa ei ole mitään mukavaa ja viihtyisää. Outoa koska silloin on juuri tullut omaan mukavaan kotiin ja kaikki on hyvin. Ja silti ei ole.

Ap

Vierailija
22/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samantapainen. En tiedä liittyykö ympäristön paineeseen ettei "vielä klo 16 voi ottaa rennosti". Kun esim seiskalta on ihan OK olla kotona ja tehdä jotain itselle kivaa, eikä tarvii olla aktiivisena pää kolmantena jalkana kaupungilla.

Tai sitten se on tää mun epäsosiaalinen luonne? en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voisi olla hormonijuttu/kilpirauhanen tai lisämunuainen?

tottakai jos se olo tulee aina tiettyyn kellon aikaan niin sitä osaa jo ennalta pelätä.

mutta sitä ei voi tietää, mistä se sun ahdistus tuohon kellon aikaan on ihan ensimmäisiä kertoja tullut..ehkä syy on ollut hormonit, uusi lääkitys tms. ei siihen välttämättä mitään lapsuuden traumaa tarvita.

Vierailija
24/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tää johtua siitä, että silloin on joka puolella ruuhkaa ja ihmiset on kireitä ja väsyneintä työpäivän jälkeen. Itse välttelen liikkumista yleisellä paikalla neljästä kuuteen, kun se hälinä ja ahdistus jotenkin tarttuu. Muistelen sitä aikaa kun olin vielä töissä ja katsoin kelloa vähän vaille neljä ja mietin että vielä puoli tuntia pitää jaksaa ja sitten puolikuolleena pääsi töistä kotiin.

Vierailija
25/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama. Sellainen työpäivän loppumisen väsymys aina iskee, usein myös jää jotain hommia kesken tai miettii jo mitä kaikkea pitäisi huomenna tehdä. On vähän nälkä ja nuutunut olo... Samanaikaisesti tulee sellainen "onks kello jo noin paljon??" ja "tässähän on vielä koko ilta aikaa tehdä vaikka mitä!" -olo.

Vierailija
26/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni kesämökin lähellä oli tuuhea kuusimetsä, aina kun aurinko meni metsäisen kukkulan taakse, hän alkoi potea iltapäivän ikävää.   Oli todella lyhyen aikaa näkyvissä, oikea kummitusmetsä.

Vierailija
27/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla! Iltapäivät, sunnuntait ja vikat lomapäivät ahdistaa kaikki samalla tavalla.

Vierailija
28/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://socalbhrt.com/depression-and-irritability/

"Low cortisol levels cause anxiety, irritability, an inability to handle stress, fatigue and feeling overwhelmed."

Vierailija
29/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vireystaso laskee!

T. Yksi samasta kärsivä

Vierailija
30/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas opimme, että ne kellonajat eivät ole hyvä harrastus.

Vierailija
31/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuo iltapäiväahdistus. Sunnuntai on myös ahdistava päivä, erityisesti iltapäivä. Olisi mukava oppia rentoutumaan noina aikoina.

Vierailija
32/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kans, näin työttömänä. Tuntuu, että päivä lipuu karkuun, eikä ole kerennyt saamaan mitään aikaan. Töissä ollessa vapaa-aika olisi vasta aluillaan tuohon aikaan. Toisaalta tänäänkin heräsin vasta 13 jälkeen. Ehkä pitäisi herätä aikaisemmin? Opin vain töissä käydessä vihaamaan herätyskelloa.

Vierailija
33/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös. Arvelen johtuvan siitä, että olen työttömänä,jasilloin työttömyys jotenkin iskeytyy vasten. Aamuisin on ihanaa ja mukavaa kun saa nukkua pitkään, mutta iltapäivällä tulee sellainen "Kaikki muut on töissä ja mä en tee mitään" (Teen kyllä, mutta silti)

Vierailija
34/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yleensä nukun tuohon aikaan (nyt en, koska olen koulussa).

Niin nukun minäkin, että saan ajan kulumaan yleensä iltapäivisin kun ei oo muutakaan tekemistä.

Vierailija
35/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jos ottais päiväunet (pitäisi siestan) niin helpottaisi.

Vierailija
36/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teitä risoo siirtymäajat. Mun poika ei tykkää lähteä kotoa kouluun tai minnekään, eikä myöskään koulusta/kylästä kotiin. Kortisoliselityskin on kyllä ihan uskottava. Sunnuntain ahdistavuudesta olemme puhuneet kavereiden kanssa, vaikea rentoutua vaikka on vapaa-aikaa, kun maanantai painaa väkisin jo mieltä. Ja joka paikassa tyhjää ja ankeaa, ainakin tässä kaupungissa, ei ole mitään tekemistä. Jos vielä on krapula... Mutta selvin päinkin sunnuntai on kauhea päivä.

Vierailija
37/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa myös. Lapsena äiti tuli aina töistä tuohon aikaan ja alkoi raivopäisenä huutaa kotitöistä. Jos vaikka pääsin klo 14-15 koulusta, oli hirveä kiire ehtiä tekemään läksyt, koska klo 16 piti olla koti tip top tai tuli huutoa. Useimmiten koti ei kolmen lapsen perheessä todellakaan ollut tip top. Ahdistun vielä aikuisenakin tuosta kellonajasta.

Vierailija
38/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoli, joo, mutta myös verensokeri. Kokeile auttaisiko pieni välipala vaikka noin klo 15.30. Jos sulla tulee ns. iltapäiväväsymys tuohon aikaan? Yleisintä se on 14-15 välillä, mutta eihän jokaisen elimistö käy samaan tahtiin. Väsymys voi aiheuttaa myös ahdistusta. Ja tämä on itseään ruokkiva kehä, kun tietää jo valmiiksi että johonkin aikaan ahdistaa, sitä pelkää jo etukäteen.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1432607258257

Vierailija
39/50 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihan samaa :D ja sunnuntaina on sama ankea fiilis. mulle klo 18-19 alkaa vasta parempi fiilis

Vierailija
40/50 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vanha ketju, mutta onpa tuttu tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme