Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rakennetaan taloja, etenkin isoja, miksi keittiöistä tehdään aina niin kauhean pieniä?

Vierailija
20.09.2016 |

Selailin tuossa torissa asuntoja. Oon pistäny jo pitemmän aikaa merkille tämän, että melkeimpä kaikissa asunnoissa on aina ihan hemmetin pienet keittiöt! Vaikka kuinka on tilava ja iso talo, niin keittiö on sellanen kärpäsenpaskan kokonen.. Pinta-alaltaan pieni ja tasotilaa ei nimeksikään.

Eikö ihmisille vaan yksinkertaisesti keittiö ole tärkeä asia? Mulle keittiön tilavuus on yksi tärkeimmistä, ellei jopa tärkein ominaisuus. Pitää olla kunnolla tasotilaa ja keittiön oltava avara, että mahtuu liikkumaan. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin ahdas keittiö ja mikro, kahvinkeitin ja muut tälläset valtaa jo suurimman osan tasotilasta.

Aarrggh! Ja näyttää niin hassulta jos on tyyliin 200neliöinen talo, muuten avara ja sitten keittiö on sellanen koirankoppi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen miettinyt! Siksi päädyimmekin rakennuttajan koska varsinkin tasoa on yleensä surkeasti. Meille tuli sitten 21 neliön keittiö ja tasoa 11 metriä :)

Vierailija
42/46 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila olikin ratkaiseva syy, miksi ostimme 60-luvun talon emmekä rakennuttaneet uutta (budjetti kun oli rajallinen). Meillä on 25 neliön keittiö ja olohuone noin 40 neliötä. Kaksi makuuhuoneista ovat kyllä vähän pieniä, mutta parvisänky auttaa jo paljon. Ja aika vähän niissä huoneissaan lapset ovat, leikit ja puuhat tapahtuu yleensä olohuoneessa. Lisäksi meillä on vielä n.50 neliön takkahuone, joka toimii tällä hetkellä romuvarastona, mutta joskus toivottavasti nuorten olohuoneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Meillä on 235m2 talo ja keittiön koko 30m2. Mahtuu kaapistot 3 seinälle, iso saareke ja ruokapöytäkin ja vielä mahtuu reilusti liikkumaan. Pienempi ei riittäisi mitenkään! Leivomme ja laitamme ruokaa paljon, usein ja isollakin porukalla. Yleensä kaikki kekkerit alkaa keittiöstä kun porukka notkuu saarekkeen ympärillä napostelemassa ja nauttimassa aperitiiveja.

Olkkarissakin tilaa 40m2, siellä toinen isompi ruokapöytä ja iso sohvaryhmä oleskeluun.

Perus autotallit on tosiaan liian kapeita, ei mahdu ovet auki molemmin puolin. Meillä tehtiin tallista yli metrin leveämpi ihan tarkoituksella

Vierailija
44/46 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi tajuta keittiöitä joista on karsittu kaappi ja säilytystila minimiin sekä valittu yksi pieni pesuallas sillä varjolla että keittiössä on tiskikone. No way!

Vierailija
45/46 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiö 25 m2, ruokasali 25 m2 ja olohuone 40 m2. Tilavia ovat. Kotimme on vanha kartano.

Vierailija
46/46 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää, miksi mikrolle tarkoitettu taso on aina korkealla. Ei siis pöytätasossa vaan yläkaappien alareunan tasolla. Lyhyenä ihmisenä mikrosta ruokaa ottaessa saa aina varoa ettei kaada kuumaa soppaa päähänsä. Miksi sille edes on oma kolonsa? Eihän sitä pakko tietystikään ole käyttää juuri mikrolle, mutta aika tyhmä sellainen tyhjä lokero kaapistossa, johon sitten vaan työntää jotain muuta tavaraa kun kaikki tietää että mikroa varten se on.

Kyllä. Myös lapsille tuo on tosi hankalaa, ja monillahan mikro on ennen kaikkea sen takia että mm. juuri lapset saavat siellä helposti ja itsenäisesti lämmitettyä jotain. Mikrossakin ne astiat kuumuu helposti, joten pöydällä olevasta mikrosta sen astian saa otettua helposti ja melkein kuin liu'utettua siihen pöytätasolle. Nuo korkealla olevat mikrot ovat ihan tyhjän päällä.

En edes ymmärrä miksi niin tehdään kun oikean korkeuden saaminen on tosi helppoa: meillä on korkeassa kaappiyksikössä alakaappi (viinikaappi upotettuna) ja sen päällä aukko mikrolle. Metrin korkeudessa. Hyvä kaiken kokoisille käyttäjille. Sen päällä taas kaappiosa hyllyineen.

Näin oli myös edellisessä talossamme. Itse suunniteltu keittiö juuri niin kuin omiin tarpeisiin on paras!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi