Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metrossa äsken..

Vierailija
20.09.2016 |

Vaunu melko täysi ja istumapaikat menneet, menen sisään ja samalla tulee muitakin. Vanhuksia, yksi raskaana olevakin. Kukaan ei nostanut persettään ja tarjonnut istumapaikkaa.
Antaisitko sinä paikkasi esim selvästi raskaana olevalle tai vanhukselle, jonka on hankala seistä heiluvassa vaunussa?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan paikkaa. Itselläni oli raskausaikana kovia liitoskipuja, kun kävelin tai seisoin pitkään ja ne saivat aikaan sen, että alkoi pyörryttää.

Vierailija
22/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte ku mä oon mummoiässä niin huutelen kovaan ääneen metrossa ja bussissa, että antaa nuorten istua, niin jaksavat sitte vanhana seistä! Siis jos ei paikkaa ala löytyä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teinit oikein kyttää niitä vapautuvia paikkoja ja ryntää heti ekana niille. Sitten kun se kaveri ehtii ensin istumaan niin aletaan tönimään ja homottelemaan tai h**rittelemaan.

Kerran metrossa yksi poika tönäisi kaveriaan minua päin ja siinä meinas kahvi ja laukku lentää kauniissa kaaressa päälleni ja varmaan vähän muidenkin päälle. Onneksi ei.

Muistan itsekin miten joskus treenien jälkeen 15-veenä ois ollut ihanaa rysähtää metron penkille, mutta harvoin kehtasin, kun yleensä joku muu tarvitsi sitä paikkaa enemmän.

Vierailija
24/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan aina. Joskus vuosia sitten minulta oli leikattu jalka alle viikkoa aiemmin. Vaunuun tuli selvästi viimeisillään raskaana oleva ja huonovointisen näköinen nainen. Kukaan muu ei antanut paikkaansa, joten minä annoin. Minä taiteilin sitten n. 20min loppumatkan yhdellä jalalla yrittäen samalla pitää jostain kiinni ja olla sohimatta muita kepeilläni. Ei minulla ollut mitään hätää, mutta ei tuo nyt silti minusta ihan oikein mennyt.

Yhdellä jalalla tasapainoilu kehittää jalan pieniä lihaksia. Hyvä myös harjoitella keppien käyttöä haastavammissakin olosuhteissa.

Olisit kiitollinen.

Vierailija
25/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, vanhukselle teen tilaa. Lisäksi käytän bussia raskaiden työpäivieni päätteeksi, oltuani seisomatyössä 8 tuntia. Raskaana oleva voi seisoa.

Raskaana olevilla voi olla erilaisia vaivoja, vaikka sinä olisit selvinnyt raskaudesta ilman niitä. Minulla supisteli puolesta välistä raskautta. Neuvolaan ja ultriin oli silti pakko kulkea julkisilla, sillä meillä ei ole autoa. Ystävälläni oli hyvin varhaisesta vaiheesta saakka pahoja liitoskipuja, eikä hän olisi pystynyt seisomaan julkisissa.

Raskaana oleva avaa silloin suunsa tai kulkee taksilla.

Raskautesi ei ole mikään istumapaikkapassi.

Ei-raskaana olevalla voi olla kymmenen kertaa pahemmat vaivat kuin raskaana olevalla.

Ihanaa äitimyytin ylläpitämistä.

Vierailija
26/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, vanhukselle teen tilaa. Lisäksi käytän bussia raskaiden työpäivieni päätteeksi, oltuani seisomatyössä 8 tuntia. Raskaana oleva voi seisoa.

Tuo "raskaus ei ole sairaus" on kyllä niin typerä sanonta. Ei ole vanhuuskaan sairaus.

Raskaus tuo monille naisille vaivoja, joita ei voi etukäteen ennustaa ja tuskin kukaan niitä mitenkään haluaa. Ja ne vaivat voi olla samanlaisia, kuin vanhuuden tuomat vaivat.

Raskaana olevankin täytyy kuitenkin käydä töissä ja muilla asioillaan.

Itse olin raskaana loppuun asti ihan hyvässä kunnossa, mutta tiedän joitain, jotka eivät uskaltaneet yksin lähteä julkisilla kauas kotoota, koska pelkäsivät sitä huonoa oloa ja kipuja.

Ihminen voi itse päättää haluaako tulla raskaaksi. Vanhuutta ei voi päättää. Joten huono vertaus.

Vierailija
27/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa mm. raskaana olevat saavat kiilata kauppojen kassajonoissa. Siellä on oikein kyltitkin kassojen päällä. Vähänkö meikäläistä nolotti kun on tottunut jonottamaan nätistä, mutta siellä se on kaiketi normaalia. Tästä tosin jo 11 vuotta aikaa.

Vierailija
28/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan aina istumapaikan vanhukselle, vaivaiselle tai raskaanaolevalle. Mutta moni muu ei näin tajua tehdä. 

Kerran kävi aika hullusti: nousin tuolista vanhusta varten ja äkkiä sivusta kiilasi joku nuori jätkä ja istui vapauttamalleni paikalle. Sanoin, että: "Tämä paikka on varattu tuolle rouvalle." Siihen kundi vaan: "Aha." Eikä eväänsä liikauttanut. Vanha rouva siihen totesi tyynesti:"No ei sitten." ja jäi huojuen ratikkaan seisomaan.

Jäin kyydistä pois ja mietin, eikö tuolle juipille oltu opetettu koskaan alkeellisimpiakaan käytöstapoja???

Päinvastoin, nuori oli sisäistänyt opetuksen ihailtavan hyvin ja osasi myös soveltaa sitä käytäntöön.

Miksi ette ostanee tuota nuoren istumapaikkaa?  Pari kymppiä olisi ollut kohtuullinen korvaus , miksi ei enemmänkin.

Vierailija
29/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa on merkitty vaununpääpaikat ns invapaikoiksi. Kuitenkin esim koululaiset ryntäävät niille paikoille, eivätkä anna niitä tarvitseville. Toinen ryhmä ovat lastenvaunut, joille uusissa metroissa on osoitettu oma alue, mutta ei kelpaa, sinne invapaikoille tungetaan. Arg kuinka tyhmiä mua nuoremmat ovatkaan. Ja saan valittaa, koska maksan täyden hinnan joka matkasta.

Vierailija
30/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, mutta esim. kaatuminen tai tönäisy saattaa olla vaarallisempaa kuin ei-raskaana oleville.

Vierailija
31/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, mutta esim. kaatuminen tai tönäisy saattaa olla vaarallisempaa kuin ei-raskaana oleville.

Raskaana oleva avaa sitten suunsa, jos niin peloittaa.

Tai käyttää sitä taksia.

Vierailija
32/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "raskaus ei ole sairaus" on kyllä niin typerä sanonta. Ei ole vanhuuskaan sairaus.

Raskaus tuo monille naisille vaivoja, joita ei voi etukäteen ennustaa ja tuskin kukaan niitä mitenkään haluaa. Ja ne vaivat voi olla samanlaisia, kuin vanhuuden tuomat vaivat.

Raskaana olevankin täytyy kuitenkin käydä töissä ja muilla asioillaan.

Itse olin raskaana loppuun asti ihan hyvässä kunnossa, mutta tiedän joitain, jotka eivät uskaltaneet yksin lähteä julkisilla kauas kotoota, koska pelkäsivät sitä huonoa oloa ja kipuja.

Ihminen voi itse päättää haluaako tulla raskaaksi. Vanhuutta ei voi päättää. Joten huono vertaus.

Niin kuin kirjoitin, raskaaksi haluava ei voi tietää mitä vaivaa hän sattuu saamaan. Ja minusta sen ei pitäisi olla este lapsen hankinnalle.

Olen kuullut raskaana olevista, jotka joutuvat käyttämään kyynärsauvoja liitoskipujen takia. Tämä on ehkä ääripää, mutta mahdollista.

Kyllä niissä busseissa varmasti istuu myös niitä hyväkuntosia vanhuksia, vaikka joku muu ehkä tarvitsisi paikkaa enemmän.

Raskaus ei ole sairaus, mutta saattaa rajoittaa ihmisen toimintoja hetkellisesti.

Vierailija
33/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä ollaan aina niin kielteisiä raskaana olevia kohtaan? Vaivat ne on niilläkin.

Teilläkö itsellänne on aina kaikki hyvin? Toivottavasti on sitten hautaan asti.

Vierailija
34/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tässä raskaana olevalle/vanhukselle paikan antamisessa ei ole kyse pelkästään siitä jaksaako tai pystyykö kyseinen henkilö seisomaan. Raskaus ei tosiaan ole sairaus, mutta ei se ole normaalitilakaan. Jos se kulkuväline heilahtaa äkillisesti, tulee äkkijarrutus tms., voi käydä tosi pahasti sen raskaana olevan tai vanhuksen kaatuessa. Joten kyllä, tarjoan aina paikkaa vanhukselle, raskaana olevalle, pienille lapsille, kainalosauvoilla kulkeville jne. Uskomatonta että joku voi olla mitään muuta mieltä.

Vierailija
35/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä ollaan aina niin kielteisiä raskaana olevia kohtaan? Vaivat ne on niilläkin.

Kielteisiä? Raskaus ei ole sairaus. Piste. Niillä terveen näköisillä ihmisillä voi olla ihan oikeitakin vaivoja raskaana olevan mamman hormonihuurujen sijasta.

Vierailija
36/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tässä raskaana olevalle/vanhukselle paikan antamisessa ei ole kyse pelkästään siitä jaksaako tai pystyykö kyseinen henkilö seisomaan. Raskaus ei tosiaan ole sairaus, mutta ei se ole normaalitilakaan. Jos se kulkuväline heilahtaa äkillisesti, tulee äkkijarrutus tms., voi käydä tosi pahasti sen raskaana olevan tai vanhuksen kaatuessa. Joten kyllä, tarjoan aina paikkaa vanhukselle, raskaana olevalle, pienille lapsille, kainalosauvoilla kulkeville jne. Uskomatonta että joku voi olla mitään muuta mieltä.

Aamen!

En ymmärrä miten itsekäs ihminen voi olla, että ajattelee sen olevan raskaana olevan oma syy, jos vaikka sattuu bussissa lentämään kumoon.

Ihan sairasta.

Vierailija
37/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan vanhuksille ja raskaana oleville.

Pari kertaa on tosin myös sattunut niinkin, että hieman vanhempi henkilö on loukkaantunut, kun hänelle on tarjottu paikkaa! "En minä ole vielä niin vanha, että tarvitsen istumapaikkaa". Yhden kerran olen todistanut myös tappelua, jossa ulkomaalainen nuori nainen tarjosi istumapaikkaa noin 50-vuotiaalle naiselle, jolla ilmeisesti oli jotain mielenterveydellisiä ongelmia, kun meinasi vetää turpaan tätä ulkomaalaista siitä hyvästä, että tämä tarjosi tälle istumapaikkaa.

Vierailija
38/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielteisiä? Raskaus ei ole sairaus. Piste. Niillä terveen näköisillä ihmisillä voi olla ihan oikeitakin vaivoja raskaana olevan mamman hormonihuurujen sijasta.

Ei olekaan sairaus, mutta fyysiset vaivat voivat olla ihan yhtä pahoja, kuin vaikka vanhuksella tai jollain nuorella selkävikaisella! Jos olet nainen ja raskaudut joskus, niin ehkä ymmärrät! Tai jos olet ollut raskaana, niin sinulla on käynyt hyvä tuuri, kun olet säästynyt niiltä kovimmilta kivuilta.

Miten hormoonit tähän liittyy? Pitää alkaa sitten päästää menkkaset naisetkin hormoonihuuruissaan istumaan :D

Vierailija
39/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette päästä raskaana olevia istumaan ja sanotte, että paksuna olevat mammat valittaa turhasta: toivon, että te tai teidän kumppani, ystävä, kuka vaan kaadutte/saatte keskenmenon/joku hullu käy kimppuunne/ihan mitä vaan, kunhan lapsenne menehtyy, koska onhan se nyt ihan turhaa huomioida raskaana oleva!

Vierailija
40/52 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina istumapaikkani vanhuksille. Kerran tosin kävin siten kun jalkani murtui ja olin keppien kanssa liikenteessä ja bussi oli tyhjillään ja jäin istumaan heti uloskäynnin viereisille penkeille koska yksinkertaisesti helpoin siinä tilanteessa. Noh bussiin asteli eräs vanhus ja suoraan sanottuna raivosi koska istuin vanhuksille ja raskaana olevien paikoilla. En ajatellut häiritsevän koska siinä vieressä oli vapaana toinen penkkirivi heille tarkoitettuna -.-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi