Ne, jotka myy Anttilan konkurssikamaa nettikirppiksillä
...Kalliimmalla kuin ovat sen ostaneet, ovat kyllä vihonviimeisiä nilkkejä. Varokaa, olen huomannut ihmisten myyvän mm. avaamattomina ja käyttämättömiä Anno-tuotteita, joiden hinta varmasti enemmän kuin Anttilan konkurssimyynnissä
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on siinä että ostaa halvalla ja myy kalliimmalla? Eikö se ole kaiken kaupankäynnin ydin?
Verottajan mielestä pitää maksaa verot myyntivoitosta. Ne tuotteethan on ostettu myyntiä varten tarkoituksena tehdä tiliä. Kirppismyynnin verottomuus koskee käytetyn oman irtaimiston kauppaa, muu myynti on normaalia verotettavaa toimintaa.
Ei verottajan silmissä taida olla mitään eroa onko tuotteet uusia tai käytettyjä, verottajan kannalta kyseessä on aina myyntituotto. Tietyn verran saa olla muistaakseni myyntituottoa verottomasti per vuosi. Voin ostaa Arabian kalliin vuosikerta-astiaston käytettynä, käyttää sitä ihan oikeasti puoli vuotta ja pistää sen sitten kalliimmalla hinnalla uudelleen myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on siinä että ostaa halvalla ja myy kalliimmalla? Eikö se ole kaiken kaupankäynnin ydin?
Jos käyt kauppaa voiton kiilto silmissäsi, maksat myös verot. Kirppiksen idea ei ole a) myydä käyttämätöntä tavaraa eteenpäin kalliimmalla, eikä b) tienata hassaamansa rahat kaksinkertaisena takaisin.
a) Jokainen kirppis on täynnä uutta rihkamaa myyviä myyjiä.
b) Se on kaupankäynnin tarkoitus.
Tee kirppismyynnin myyntivoiton verotuksesta aloite, jos asia kiusaa.
Persaukisilla shoppailufanaatikkomammoillla meni tunteisiin tämä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyhmä joka pyytää...
Helppo pyytää, kun äärestä harvalla on tapana ottaa selvää mitä tuote muualla maksaa.
Huvittavaa esim. huutonetissä miten paljon korkeammalla ne huudot menee mitä tuote maksaisi kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottajan mielestä pitää maksaa verot myyntivoitosta. Ne tuotteethan on ostettu myyntiä varten tarkoituksena tehdä tiliä. Kirppismyynnin verottomuus koskee käytetyn oman irtaimiston kauppaa, muu myynti on normaalia verotettavaa toimintaa.
En ole nähnyt tuollaisia "sääntöjä" yhdelläkään kirppiksellä. Onko tuo "ohje/määräys" oman mielikuvituksesi tulosta?
Myös käytettyjä postimerkkejä ja rahoja myydään ja ostetaan keräilijöiden välillä jatkuvasti.
100 € kuluneesta ja naarmuisesta 15 vuotta vanhasta stokken tripp trappista. Osta osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityishenkilö voi myydä oman perheensä käytössä olleita tavanomaisia tavaroita verovapaasti, jos myynnistä saadut voitot ovat yhteensä enintään 5 000 euroa vuodessa. Jos saat vuodessa myyntivoittoja yli 5 000 euroa, sinun on maksettava rajan ylittävästä osasta luovutusvoittoveroa. Voitolla tarkoitetaan myyntihinnan ja ostohinnan erotusta.
Jos myyt muita kuin oman perheesi käytössä olleita tavanomaisia tavaroita, sinun on maksettava myyntivoitosta veroa. Veroa on maksettava kuitenkin vasta silloin, jos myyt tällaisia tavaroita ja muuta irtainta omaisuutta yhteensä yli 1 000 eurolla vuodessa.
https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kirpputorimyynti
Eli aika monta avaamattomassa paketissa olevaa kippoa saa kirpparilla myydä, ennekuin pääsee tuohon 1000 euroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo pyytää, kun äärestä harvalla on tapana ottaa selvää mitä tuote muualla maksaa.
Huvittavaa esim. huutonetissä miten paljon korkeammalla ne huudot menee mitä tuote maksaisi kaupassa.
Eihän se edes auta vaikka tietäisi jonkin hinnan jossain muualla, jos tuote on jo ehtinyt loppua kokonaan tai jos henkilöllä ei ole lähietäisyydellä itsellä pääsyä fyysiseen liikkeeseen. Tällöin netissä myyvä henkilö toimii hyödyllisenä välittäjänä kaupanteossa eikä asiassa ole mitään vikaa. Suomalaiset eivät kyllä taida olla mitään hyviä kauppamiehiä... Siksiköhän meidän taloudella menee niin huonosti?
Ostin itse Gigantin yömyynnistä Samsungin kalliimman sarjan taulu-tv:n alle puoleen hintaan. Tuote oli myynnissä tällä hinnalla n. 3 tuntia, sen jälkeen hinta nousi takaisin normaalille tasolle. (Joku oli kuulemma ostanut näitä 3 kpl). Onko nyt niin, että minä en saisi myydä telkkkaria eteenpäin korkeammalla hinnalla kuin mitä olin siitä itse maksanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se olekin kiva juttu kun ostaja on iloinen ostoksestaan ja sinäkin saat samalla iloa elämääsi?
Tosin ilosi kuulostaa jossain määrin katkeralta.
Onko siellä muka jo niin hyvät alet, että kannattaa trokata? Itse ostin suht alussa petivaatteita -30℅ tai -40% niin parempia aleja on kyllä muissakin kaupoissa ilman konkkamyyntejä... Jos trokari on ostanut 100€ päiväpeiton 60€ niin ei se kyllä pysty siitä juuri voittoa repimään...
Vierailija kirjoitti:
Kuitti esiin, niin ostan, muuten nauran paskaisesti näille epätoivoisille "ostin, muttei sopinutkaan meille", jotka myyvät esim. -70% alesta ostamaansa päiväpeittoa normihintaan. Kannattaisi varmaan jättää ostamatta, jos ei ole ihan varma sopiiko just meille.
Tää on just tätä. Kukaan ei saa tienata mitään eikä varsinkaan enemmän kuin itse tienaa. Suomalaisen perusolo on sellainen kateus, että se käpristää ihmisen sisältäkin rumaksi.
Kaupankäynti nyt vaan on valitettavasti tätä: ostetaan halvemmalla kuin myydään. Kirppikset yleensä toisin. Se että sinä naurat paskaisesti tarkoittaa vain sitä, että sinua harmittaa kun et hoksannut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitti esiin, niin ostan, muuten nauran paskaisesti näille epätoivoisille "ostin, muttei sopinutkaan meille", jotka myyvät esim. -70% alesta ostamaansa päiväpeittoa normihintaan. Kannattaisi varmaan jättää ostamatta, jos ei ole ihan varma sopiiko just meille.
Tää on just tätä. Kukaan ei saa tienata mitään eikä varsinkaan enemmän kuin itse tienaa. Suomalaisen perusolo on sellainen kateus, että se käpristää ihmisen sisältäkin rumaksi.
Kaupankäynti nyt vaan on valitettavasti tätä: ostetaan halvemmalla kuin myydään. Kirppikset yleensä toisin. Se että sinä naurat paskaisesti tarkoittaa vain sitä, että sinua harmittaa kun et hoksannut samaa.
Minua ei harmita, sillä en ole kovin materiakeskeinen ihminen. Nauran, koska olen tarpeeksi fiksu ostaakseni tuotteen alennuksesta, jos sellaisen tarvitsen. Mikään tuote ei ole vielä himottanut minua niin paljon tämän elämäni aikana, että minun olisi se ollut pakko ostaa kirppikseltä ylihintaan.
Jatkakaa vaan kinastelua aiheesta, jos kerran jollekin on vaikeaa uskoa, ettei todellakaan joka asiasta tarvitse olla kateellinen.
Kaupankäynti vain piristää talouden toimintaa. Verot pitää toki maksaa. Valtio ja kunnathan hyötyvät loppujen lopuksi tästä toiminnasta ja sitä kautta me kaikki julkisten palvelujen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on valmis maksamaan 50€ siitä, että naapuri ei saa 50€. Kertoo suomalaisista ihan sen oleellisemman olemuksen.
Itse olen aikanaan ostanut lapselle petshoppeja 3kpl 10€, nyt kymmenen vuoden jälkeen ne meni kaupaksi 20€ kpl, kun olivat harvinaisia ja keräilijöille oli kysyntää näille.
Mun naapuri suuttui kun kuuli tämän, oli myynyt oman lapsen petsit könttähintaan 50kpl 50€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei harmita, sillä en ole kovin materiakeskeinen ihminen. Nauran, koska olen tarpeeksi fiksu ostaakseni tuotteen alennuksesta, jos sellaisen tarvitsen. Mikään tuote ei ole vielä himottanut minua niin paljon tämän elämäni aikana, että minun olisi se ollut pakko ostaa kirppikseltä ylihintaan.
Jatkakaa vaan kinastelua aiheesta, jos kerran jollekin on vaikeaa uskoa, ettei todellakaan joka asiasta tarvitse olla kateellinen.
Mikä on ylihinta? Jos tuote on myyty loppuun ja sitä ei ole mistään saatavilla (ainakaan netistä tai lähietäisyydeltä) sillä ajan hetkellä yhtä hyvään hintaan, ei tuotteen hinnassa ole välttämättä mitään ylihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä ongelma on _____________________ (täytä omin sanoin).
Myydäänhän antiikkiakin 100 kertaisella hinnalla.
Jos kysyntää on ja tuotetta ei enään uutena ole saatavilla niin tottakai hinta nousee.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
...Kalliimmalla kuin ovat sen ostaneet, ovat kyllä vihonviimeisiä nilkkejä. Varokaa, olen huomannut ihmisten myyvän mm. avaamattomina ja käyttämättömiä Anno-tuotteita, joiden hinta varmasti enemmän kuin Anttilan konkurssimyynnissä
Tähän perustuu koko kaupankäynti ylipäätään. Oletko naiivi vai etkö ymmärrä sitä, miten raha liikkuu ja miten saadaan lisäarvoa tuotteelle? Joku esim. syrjäkyläläinen voi maksaakin jostain tuotteesta enemmän kuin sen hinta oli Anttilassa. Voi olla hyväkin kauppa molemmille.
Niin, tuo kaupankäynnissä tuo hinnoittelu perustuu nimenomaan siihen lisäarvon tuottamiseen. Näissä nettikirppisjutuissahan sitä lisäarvoa ei ole yhtään millään tavalla, joten mistä siinä muka pitäisi maksaa enemmän? Miten se syrjäkyläläinen muka hyötyy kirppisostosta? Samalla tavalla hän sen kirppistuotteenkin joutuu jostain kauempaa hakemaan. Vai onko näissä hinnoissa mukana kotiinkuljetus? Tuskin.
Oletko sitä mieltä että Sokos tai Stockman ovat hirveitä huijareita kun myyvät tuotteet kaupassaan kalliimmalla kuin ovat ne jostain Aasiasta hankkineet? Mitenköhän näiden kauppojen on tarkoitus pysyä pystyssä, jos myyvät tappiokseen? Tai no sit käy kuin Anttiloille, menevät konkkaan.
Saahan sitä tori.fi ja huuto.netissä pyytää mitä vaan. Ostaja sitten sen päätöksen tekee että ostaako vai ei.