Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistä löytäisi tietoa ja tuleeko kalliiksi ja mitä ovat ihonhoito ym rituaalit

Kiinnostunut

Kommentit (6)

En tiedä onko tämä nyt mikään rituaali, enkä tiedä onko yleistä ja tekeekö kotimaassaan, mutta näin toimi taannoin korealainen kämppis:

- pesi hiukset oliiviöljyllä ja suolalla; kuivat hiukset ja päänahan kauttaaltaan hieroi öljyllä, antoi olla ja sitten hieroi karkealla suolalla. Huuhteli lämpimällä vedellä ja laittoi lhuuhteluiden välillä sitruunaa, appelsiinia tai vihreää teetä. Lopuksi huuhteli jääkylmällä vedellä. Pesi ehkä noin 10 päivän välein.

- huulille siveli hunajaa ja paneli niihin kaurahiutaleita. Hieroi huulia toisiinsa. Huuhteli lopuksi, luultavasti ihan vain vedellä

- silmillä piti milloin mitäkin kasvista, kurkkuja, kesäkurpitsaa - mutta mustikoita vain kerran kun värjääntyi hirviömäiseksi!

Ei juuri meikannut, paineli usein kasvoja silkkiliinalla tai kasvopaperilla jos kiilteli

Kynsilakka oli yleensä melko erikoisen väristä ja sitä oli monta kymmentä kerrosta niin, että keskiosa oli vähän paksumpi. Varpaankynnet olivat pitkät. Ei poistanut lakkaa usein, vaan tavallisesti laittoi vanhan päälle uutta. Alusta alkaen lakkaaminen kesti useamman tunnin. Laittoi eri värejä kerroksittain. Pullot eivät olleet suomalaisia / täällä tavallisia merkkejä, mutta eivät minusta korealaisiakaan. 

Vierailija

Paras paikka löytää tietoa ihonhoidosta on Redditin Asian Beauty sivu. Sivulta löydät tarkat ohjeet mitä tuotteita tulisi käytää missäkin vaiheessa ihonhoitoa, mistä ostaa tuotteita, keskusteluita ja arvosteluja tuotteista jne. Sivusto on tehty Aasialaiselle ihonhoidolle, mutta käytännössä käsittelee vain Korealaista ja Japanilaista ihonhoitoa, jotka ovat hyvin samankaltaisia.

Sivusto
https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/

Aloittelijan opas
https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/comments/2jcss2/asian_skincare_101_...

Korealaisesta ihonhoidosta voi tehdä kalliin jos satsaa hienojen merkkien tuotteisiin, mutta itse olen ollut erittäin tyytyväinen edullisempiin merkkeihin ja niiden tuotteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mäkin suosittelen redditin asian beauty ryhmää.

Ja tuotteista suosittelen kokeilemaan bentonin snailbee essencia, hada labon hyaluronilotionia, bentonin naamiota ja myös tosowoongin propolisnaamiota. 

Ei ole kalliita tuotteita verrattuna tänne, esim. bentonin essencin saa halvimmillaan jollain 10 eurolla.

Koko hoitosysteemi menee aina sen mukaan mikä itselle sopii, suosittelen kokeilemaan testereinä noita, testerkoreasta saa tilattua.

Esim. sulwhasoon inkivääriyönaamiota kannattaa kokeilla, the whoon tuotteita (mun suosikkeja), banilan öljypuhdistusta jne.

Mun systeemi on tällainen esim.(mulla on tosi kuiva, dehydrated iho), mulla tämä on kokonaan tehnyt ihan täydellisen ihon-

Aamu-

-Puhdistus ihan vain jollakin tavispuhdistusmaidolla (joku nivean yms.) ja foreolla.

-Naamio, yleensä tosowoongin, jonka alle tulee hada labon lotionia

-Bentonin snail/bee essence

-thewhoon essence, soon yeon

-thewhoon soon yeon cream

-lioelen triple the solution bb ohuena kerroksena

Ilta-

-Puhdistus ensin banilan clean it zerolla

-Kakkospuhdistus sum27 miracle rose stickilla ja sellaisella meikkivoiteen levitysharjalla, tärkeää on vaahdottaa iho huokosia vastaan, eli toisin päin kuin ihmiset yleensä tekee, ja puhdistuksen jälkeen ei saa kuivata pyyhkeellä

-Naamio, yleensä bentonin, alle hada laboa

-thewhoon essence, yleensä soon yeon 

-thewhoon secret court cream

-päälle vielä yönaamio, joko rosetten ceramidegeeli, tai sitten mun ykkösyönaamio, eli vaseliini, joku klassikko niin kuin toocoolforschoolin pumpkin on liian kuoriva mulle

Vierailija

Niin ja piti mainita noista paikoista mistä tilata, iherbilla on nykyään noita, jos laittaa hakuun sinne k-beauty-

http://www.iherb.com/search?kw=k-beauty&sug=%26+beauty

Mizonin snail creamit, mizonin collagen 100, skin foodin black sugar mask (huippu), missha time revolution, banilan clean it zero, innisfreen puuteri (paras puuteri), sum37 ruusupuhdistaja, innisfreen vihreä tee serum jne. kannattaa katsoa sieltä.

Lotion muuten meinaa koreassa meidän seerumia.

Muuten tilailen testerkoreasta ja w2beautysta paljon. Testerkorean kanssa kannattaa varautua pitkään lähetysaikaan. Muita kauppoja löytyy myös paljon, ja esim. ebay.

Jos haluaa halvalla päästä sheet maskien kanssa voi vaan tilata ebaysta niitä pakattuja kuivia sheet maskeja ja liottaa ne kotona glyseriini/vesi seoksessa, tai hada labossa, ei ole ihan sama asia kuin tehoaineinen sheet mask, mutta kosteuttaa kyllä myös.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat