Moniko kristityistä todella uskoo maailmanloppuun?
Ilmestyskirjasta on loputtomasti erilaisia tulkintoja, aina Johanneksen omaan aikaan sijoittuvasta kirjaimelliseen toteutumiseen. Olen nähnut sellaisenkin kirjan, jossa kirjoittaja päätteli sen olleen Johanneksen matka itseen ja alitajuntaan. Entä mitä mieltä olette, temmataanko kristityt ennen vai jälkeen suuren ahdistuksen? Tai mitä se tempaaminen teidän mielestänne loppujen lopuksi on? Entä Danielin ennustukset?
Paljon kysymyksiä, mutta tämä kaikki on ollut mielessäni vahvasti viime aikoina. Haluaisin tietää mitä ihmiset oikeasti ajattelevat, koska kirjallinen aineisto on paljolti amerikkalaista... Ainakaan en ole löytänyt hyvää ja kattavaa tietoa ilmestys kirjan eri tulkinnoista. Kiitos jo etukäteen mielipiteistänne.
Ai niin, sanotaanko Koraanissa mitään maailman lopusta? Siitä on tainnut olla joskus puhetta?
Kommentit (6)
vaan sen vuoksi, että se on monille yllättävä.. Herra on luvannut pelastaa omansa viimeisestä ahdistuksesta, heitä ei noudeta kuitenkaan sitä ennen taivaaseen. sen sijaan Herra on luvannut, että enkeliruhtinas Mikael " seisoo kansasi suojana" (Dan 12:1). Apostoli Paavalin mukaan antikristillinen vaino tapahtuu ennen kuin Kristus noutaa omansa (2 Tess. 2) Kristus on luvannut pelastaa omansa taivaaseen koetuksen keskeltä. Hän sanoi " Minä pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä joka kohtaa koko maailmaa" . Matt. 24:21-- kertoo hyvin, että ahdinko on kova, mutta valittujen tähden sitä aikaa lyhennetään. Eli mitään salaista tempaamista ei tapahdu, sillä Kristuksen tulo on kaikkea muuta kuin hiljainen, " Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa" .
siihen en jaksa enää keskittyä hirveästi (nuorempana kyllä...) Jeesus riittää!
Aikoinaan löysin suuren lohdutuksen Wilkersonin Näky-kirjasta: kaiken kauheuden keskellä Jumalalla on kaikki hallinnassa! Siihen luottaen, Jeesukseen turvaten, päivä( tai puolikas...) kerrallaan
:-)
Olen lukenut Näky- kirjan, voisin pihistää sen taas porukoilta vähäks aikaa. Tuota Viimeisten päivien vaellus- sarjaa olen metsästänyt, mutta en ole löytänyt maakuntakirjastosta, vaikka siellä on esim. kaikki kolme Frank Perettin kirjaa. Oliko sen kirjoittaja La Haye Tai jotain sellaista?
Syy miksi ilmestys kirja alkoi mietittämään, on se, että luin kirjan nimeltään Ilmestyskirja nyt!( Varmaan kirjoittaja nähnyt leffan?). Kirjoittaja oli sitä mieltä, että ollaan hyvin lähellä ahdistuksen aikaa. Hänen lähtöajatuksensa oli se, että Johannes kuvaili oman aikansa kielellä tämän tai lähitulevaisuuden asioita, ja se olisi yksi syy ilmestyskirjan vaikeaselkoisuuteen. Profetiat avautuvat meille vasta sitten kun niiden aika on. Perusteluksi hän otti juuri Danielin näyn neljästä pedosta jotka nousivat merestä, kuinka se näky oli toteutunut. Tai no, osa siitä on vielä toteutumatta...
Osa kirjasta sitten oli vähän spekulaatiota, niinkuin mikä semereen putoava tähti voi olla. No ydinase tietenkin...Kirjoittaja tuntui myös olevan hyvin varma siitä, että meidät temmataan pois ennen ahdistusta. Voiko asiasta tosiaan olla niin varma?
että mistä niitä leffoja saa, Saako suomesta ollenkaan?
mutta ei käsittääkseni vielä ainakaan tuhanteen vuoteen. itse uskon,että tempaus tulee ennen ahdistuksen aikaa. Mahtaa olla järkytys maailmalle, kun miljoonat ihmiset yhtäkkiä vain katoavat. Sen jälkeen antikristus astuu näyttämölle ja alkaa sanoinkuvaamattoman kauhea ahdistuksen aika maailmassa. raamattu sanoo, että sellaista ei ole koskaan aikaisemmin ollut. itse aion kyllä olla tempauksessa mukansa.
Oletko späivinen lukenut kirjasarjaa Viimeisten päivien vaellus. se on fiktiivinen, mutta mielestäni asiat siinä esitetään kronologisesti oikean ja kirjasarja on todella mukaansatempaava. Toinen asiakirja, jota itsekin parhaillaan luen on Olavi Kokkosen Ilmestyskirja avautuu. siinä käsitellään sekä Ilmestyskirjaa että Danielin kirjaa. En voi vielä iahn sanoa, mitä mieltä kirjasta olen, kun olen vasta alkusivuilla.